سرهنگ شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن به عربستان هشدار داد در صورت تداوم تجاوز به زیرساخت ها ازجمله فرودگاهها، بنادر یمن همه زیر ساخت های نظامی عربستان و فرودگاههای این کشور هدف حملات ارتش یمن وکمیته های مردمی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، در هفته گذشته یمن شاهد تحولات جدی بود که مهمترین آن این بود که القاعده بخشی از عدن را به کنترل خود در آورد. در شب های گذشته جنگنده های متجاوز عربستان بیش از 100 بار منطقه مران را بمباران کرد. در این میان جنایتی که سعودی ها در تعز و الحدیده انجام دادند باعث شد که برای اولین بار دبیر کل سازمان ملل  واکنشی متفاوت به پرونده یمن نشان دهد.همین طور آمریکا مراتب اعتراض خود را به آل سعود اعلام کرد.

در روز های گذشته عربستان با حمله به منطقه مسکونی تعز ده ها زن و کودک را به خاک و خون کشید بان کی مون در واکنش به این جنایت اعلام کرد تحقیقات فوری درباره بمباران تعز توسط سعودی ها را خواستار شد و تاکید کرد که این اقدام با قوانین بین المللی در تعارض است.
سخنگوی رسمی بان کی مون به نقل از وی از تاکید کرد که بر اساس گزارش های رسیده این حمله تعداد زیادی قربانی داشته و اگر این گزارش ها درست باشد این اقدام با قوانین بین المللی در تعارض است.


 عربستان بیش از 100 بار مران یمن را بمباران کرد


در همین حال خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه خبری یمن پرس گزارش داد: منابع امنیتی یمن اعلام کردند جنگنده های عربستانی روزگذشته بیش از 100 بار مناطق مسکونی مران، سحار،حیدان، کتاف ومرکز استان صعده را بمباران کردند وصدای انفجار شدیدی منطقه الخزائن در شهرمجزر را لرزاند.
این منابع افزودند: متجاوزان عربستانی منازل، مزارع وبازارهای این مناطق را با خاک یکسان کرده وبیشتر ساکنان آن این مناطق را تخلیه کردند.
منابع مذکور گفتند: جنگنده های عربستانی همچنان در آسمان صعده به صورت انبوه ظاهر می شوند این در حالی است که درگیری میان نیروهای مقاومت مردمی یمن ومتجاوزان عربستانی در مناطق مرزی همچنان ادامه دارد.

 هشدار ارتش یمن به عربستان


همین خبرگزاری به نقل از خبرگزاری رسمی یمن ( سبا) در گزارشی دیگر اعلام کرد: لقمان با صدور بیانیه ای از غیرنظامیان عربستانی ساکن استان ابها خواست برای حفظ جان خود از نزدیک شدن به همه زیر ساخت های نظامی وفرودگاهها خودداری کنند.
وی تاکید کرد ارتش یمن وکمیته های مردمی آن در صورت تداوم تجاوزوحشیانه عربستان به یمن ومداخله در امور داخلی این کشور ،مصمم به مقابله به مثل هستند.
لقمان با اشاره به سکوت محافل بین المللی نسبت به جنایت های رژیم آل سعود در یمن به ویژه طی روزهای اخیر گفت: این امر موجب شد تا اجرای گزینه های استراتژیک برای پاسخگویی به تجاوز آغاز شود .
وی با تاکید بر تشدید حملات نیروهای مقاومت مردمی یمن به مواضع نظامی عربستان در مرزهای یمن نسبت به تداوم آن در صورت تداوم تجاوز عربستان هشدار داد.

سخنگوی ارتش یمن از پایداری وفداکاری های قهرمانان نیروهای مقاومت مردمی که ضربه های شدیدی به مواضع نظامی عربستان وارد ساختند وبا شجاعت از خاک یمن وملت آن دفاع می کنند تشکر کرد.
وی با اشاره به اخبار دروغین رسانه های مزدور عربستان درباره پیروزی های خیالی نیروهای مزدور وخائن گفت: جنجال تبلیغاتی رسانه های مزدور عربستان در نهایت منجر به پیروزی یمن بر عربستان متجاوز می شود.
لقمان تاکید کرد: موسسات نظامی وامنیتی یمن برای همیشه نیروی ضربه زننده در دست مردم این کشور باقی خواهد ماند
و تخیل متجاوزان در تجزیه کشور وایجاد تفرقه وفتنه در آن به شکست خواهد انجامید.
وی با دعوت از همه اقشار مردم یمن به هشیاری و نپذیرفتن اخبار دروغین مزدوران عربستانی خواستار افزایش بیداری وایفای مسئولیت های خود در داخل شهرها وروستاها برای حفظ امنیت وثبات شد.


 انصارالله مردم یمن را به برگزاری تظاهرات فراخواند


به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمن 'سبأ'، کمیته مزبور با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود: این راهپیمایی با شعار ' جنایات جنگی دشمن متجاوز در تعز و عمران' شکل خواهد گرفت.
از سوی دیگر سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد کشورش با حملات رژیم سعودی علیه تاسیسات غیرنظامی و فرودگاهها و بنادر مقابله به مثل خواهد کرد و تمامی تاسیسات نظامی و فرودگاههای عربستان در تیررس ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار خواهد گرفت.
سرتیپ لقمان با صدور بیانیه ای از شهروندان عربستانی ساکن استان أبها خواست تا به منظور حفظ جان خود از تمامی تاسیسات نظامی و فرودگاهها دوری کنند.

در همین راستا یگانهایی از ارتش یمن و کمیته های مردمی مواضع نظامی مشعل و ملحمه سعودی در منطقه جیزان را به طور کامل در اختیار گرفتند و یک تانک و یک خودرو نظامی و برج مراقبت و انبار تسلیحات موجود در آنها را منهدم کردند.
همچنین یگانهای دیگری از نیروهای ارتش و انصارالله توانستند سه تانک سعودی مدل إبرامز را به غنیمت گرفته و چهار خودرو نظامی دیگر را در مواضع پراکنده در جیزان منهدم کنند.
بر پایه همین گزارش، جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی طی یک رشته از حملات هوایی مناطق پراکنده استان مأرب را هدف قرار دادند.

منابع داخلی در گفت وگو با خبرگزاری سبأ خاطرنشان کردند: جنگنده های متجاوز سعودی با انجام 9 حمله هوایی دو منطقه صرواح و مفرق الضیق و با انجام 4حمله هوایی مناطق مفرق الجوف و حلحلان در شهر الجدعان را بمباران کردند.
جنگنده های متجاوز سعودی همچنین یک تانکر حامل گاز را در جاده مواصلاتی میان استان صنعا و مأرب را هدف قرار داده و به آتش کشیدند.

از سوی دیگر دستگاه امنیتی دو باند تروریست را کشف کرد که تا کنون چندین عملیات جنایت آمیز انجام داده اند و در نظر داشتند با انجام یک اقدام جنایتکارانه دیگر امنیت و ثبات یمن را برهم بزنند.
به گفته یک مقام امنیتی یمن باند دوم در زمینه ترور افراد تخصص داشت و تا کنون شماری از شخصیت های سیاسی و امنیتی و نظامی یمن را ترور کرده است و در نظر داشت تا تعداد دیگری از مقامات امنیتی و نظامی و سیاسی را ترور کند.
وی تاکید کرد: این دو باند از اقدامات جنایتکارانه خود فیلمبرداری می کردند و اسناد تصویری مربوط به آنها موجود است و به زودی اسناد ، تصاویر و اطلاعات در اختیار رسانه های گروهی قرار داده خواهد شد.
این مقام امنیتی از شهروندان یمنی خواست تا با دستگاه امنیت و اطلاعات کشور جهت کشف و انهدام باندهای تروریست و جنایتکار همکاری کنند تا امنیت و ثبات در کشور همچنان پابرجا باقی بماند.

 عبدالله صالح از مردم یمن خواست در برابر متجاوزان بایستند


پایگاه خبری الیوم السابع گزارش داد، عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن در صفحه فیسبوک خود با اشاره به آنچه تجاوز به یمن نامید گفت: مردم یمن باید با پذیرش مسئولیت تامین امنیت شهرها، روستاها و استان های شان، خود را برای ادامه نبرد در برابر دشمن متجاوز مجهز کنند.
صالح با هشدار به عربستان خاطرنشان کرد که شرایط علیه متجاوزان تغییر خواهد کرد واکنش به آنها به گونه خواهد بود که حتی فکرش را هم نخواهند کرد.
وی عربستان را دشمن و عامل خرابی های یمن دانست و تاکید کرد که تجاوز عربستان و نیروهای ائتلاف تحت رهبری این کشور به اهداف خود نخواهد رسید.
رییس جمهوری سابق یمن در عین حال گفت که حزب کنگره مردمی تحت رهبری وی به تلاش برای برقرای امنیت و ثبات در یمن تلاش خواهد کرد.

پرچم‌های القاعده در «عدن» به اهتزاز درآمد

در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه با اعلام این خبر نوشت: این افراد سلاح خود را در دست دارند و شاهدان می‌گویند که گروهک القاعده پرچم سیاه خود را بر سر تعدادی از ساختمان‌های دولتی از جمله اداره دولتی بندر برافراشته است.

این اتفاق چند روز پس از خروج بیشتر نیروهای ارتش و انصارالله یمن از شهر عدن رخ داد. انصارالله با خروج از عدن، بخش‌هایی از این شهر را تحویل نیروهای وابسته به «حراک جنوبی» داده است و بخش‌های دیگر شهر، به اشغال نیروهای القاعده و نیروهای حامی عربستان و «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در آمده است.

درگیری‌ها در این شهر هنوز ادامه دارد. عربستان با آغاز حملات خود به نقاط مختلف یمن از ششم فروردین ماه، قصد دارد با اشغال جنوب یمن، آن را برای بازگشت رئیس‌جمهور فراری یمن که مقیم «ریاض»‌ شده است، آماده کند.

تاس نوشت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد کشته‌ها در یمن به 4300 نفر و مجروحان به بیش از 22 هزار نفر رسیده است. 15 میلیون یمنی نیز به خدمات بهداشتی، غذایی و کمک‌های فوری نیاز دارند.

شهرهای عدن، ابین، تعز در جنوب و شهر صعده در شمال که هدف شدیدترین حملات هوایی عربستان قرار گرفته‌اند، به کمک‌های فوری نیاز دارند.


به گزارش خبرآنلاین، عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشورعربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.
در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستانها، مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.
کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.
ارتش و جنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    31 4
    القاعده و عربستان مثل موریانه دارند یمن را میخورند،یمنی ها فقط تظاهرات میکنن و پایگاه مرزی جیزان را مورد حمله قرار میدن...
  • بی نام EE ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    45 3
    اگر حمایت آمریکا نبود عربستان جرات نداشت همچین غلطی کنه، لعنت به آمریکا که از هرچی رژیم دیکتاتور و تجاوزکاره حمایت میکنه