این روزها که سهامداران شرکتهایی همچون پدیده شاندیز و صندوقهای اعتباری و مالی مانند میزان مشهد در خیابان تجمع می کنند، در پیاده رو می خوابند و هر روز برای گرفتن پولشان اعتراض می کنند، از شرکتهای دیگری نیز رونمایی می شود که پول مردم را گرفته اند و پس نداده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از جمله این شرکتها که با مردم حساب و کتاب تسویه نشده دارند، شرکت نفت پایتخت است که این روزها برای برخی از اصفهانیها، کابوس شبهای تار شده است. شرکتی که به دلیل فعالیت در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی، توانست اعتبارات میلیاردی را از مردم بگیرد و به ازای هر یک میلیون تومان، ماهانه ۳۵ هزار تومان سود سهم مشارکت در قالب عقد مضاربه به آنها بدهد.
این شرکت با الگوبرداری از شرکتهایی مانند پدیده شاندیز، دست به تیم پروری و باشگاه داری زد تا جایی که خبر رسید تیم این شرکت در مسابقات بدمینتون سوپرلیگ کشوری قهرمان شده، یا تیم کاراته نفت پایتخت در لیگ استان اصفهان نایب قهرمان شده و باشگاه سازی این شرکت حالت رسمیت به خود گرفت.
شاید مجموعه این فعالیتها بود که باعث شد نزدیک به ۱۳۰۰ خانوار اصفهانی اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کنند و نزدیک به ۵۰۰ کارمند نیز به استخدام این مجموعه دربیایند.
مجموعه ای که در سال ۹۱ با دستور توقف بانک مرکزی به دلیل نداشتن مجوز مواجه شد و از آن روز کلیه فعالیتهای این شرکت به حالت تعلیق درآمده است.
با وجودی که ابعاد و اندازه این شرکت با ابرپروژه هایی مانند میزان و پدیده شاندیز قابل قیاس نیست، ولی نتیجه یکسان بود. مدیران مجموعه در اختیار قوه قضاییه قرار گرفتند و مالباختگان چاره ای جز شکایت از مدیران نیافتند. در روزهای اخیر حکم برائت مدیر مجموعه از اتهام فعالیت بانکی بدون مجوز صادر شده ولی همچنان سرنوشت سرمایه های بیش از ۸۰۰ خانوار سرمایه گذار در این شرکت تعیین نشده است. اینجاست که احتمال می رود سرنوشت مالبختگان میزان و پدیده شاندیز در انتظار مالباختگان نفت پایتخت باشد. شرکتی که هنوز مدیر اصلی آن در بازداشت به سر می برد و پرونده های دیگر برای او باز است.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبزواری A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    15 0
    خدا بیامرزه پدرمو , می گفت دزدترین نهاد بانک مرکزیه , پول مردمو مفت می گیره به دیگران با سود بالا میده , بدون هیچ زحمتی , در همه شرایط و مقاطع برنده است
  • تقی A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    5 1
    از قدیم گفتند کم بخور همیشه بخور بعد دولت از اول تاسیس شرکت های اعتباری ومالی باید کنترلهای لازم را در مورد این شرکتها بکند نه بعد از چندین سال
  • محسن IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    2 0
    با سلام و احترام به رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و وزیران محترم.هفته دولت برهمه ایرانیان مبارک باد.ازدولت خواهشمندیم نسبت به رهنمود های مکرر رهبر انقلاب در مورد مفاسد اقتصادی .که امروزه نمونه آن موسسه مالی میزان و شرکت پدیده . قریب به نیم میلیون ایرانی را گرفتار کرده .و با خیالی راحت با روان و شعور وروحشان را هدف قرار داده و پس از گذشت هشت ماه جامعه را ملتحب و سهامداران جزء را پاسکاری و سرگردان نموده .رسیدگی و متخلفین ذیربط را محا کمه و تظلم و داد خواهی مردمی را که با تبلغات شبانه روزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نه بیگانه . هر کدام به یک امیدی . مانند هزینه ازدواج فرزندانشان و یا با فروختن ماشینشان و یا مثل بنده حا صل سنوات سی و دو سال خدمت بازنشستگی ام . را به امید تامین ازدواج فرز