۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵

تسنیم نوشت:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استعفای خود از ریاست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، محمود عباس که در جمع خبرنگاران لهستانی در شهر رام الله سخن می گفت، ضمن تائید استعفایش از ریاست کمیته اجرایی ساف تاکید کرد که این کار وی گامی در جهت فعال سازی کمیته اجرایی است.

وی گفت: کمیته اجرایی به منزله حکومت دولت فلسطین و نماینده تمامی فلسطینیان در داخل و خارج است؛ ما با شرایط دشواری مواجه بوده و به فعال سازی کمیته اجرایی نیاز داریم و به همین دلیل من و 9 نفر دیگر از اعضای این کمیته استعفا کردیم.

وی تصریح کرد که بر این اساس نشست شورای ملی فلسطین ظرف یکماه آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در نشست شنبه شب خود در شهر رام الله تصمیم گرفت که اجرای تمامی اقدامات لازم به منظور برگزاری نشست فوق العاده شورای ملی فلسطین در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.

در همین رابطه واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تصریح کرد که نشست این شورا ظرف یکماه و با حضور هر چند نفر از اعضایی که در این نشست شرکت کنند، برگزار خواهد شد.

در همین رابطه جنبش حماس استعفای رئیس تشکیلات خودگردان از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین را یک نمایشنامه طنز برای تقویت اختلافات داخلی خواند.

«یحیی موسی» یکی از نمایندگان حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را نمایشنامه‌ای طنز با هدف تعمیق اختلافات داخلی و دو دستگی‌های داخلی در فلسطین ارزیابی کرد. «طاهر نونو» عضو دفتر رسانه‌ای حماس نیز اعلام کرد هر گونه تشکیلاتی برای رهبری فلسطین که به دور از توافق آشتی و توافقات ملی باشد باطل است و نشان‌دهنده صف‌بندی حزبی است.

موسی ابومرزوق از دیگر اعضای حماس نیز در واکنش به این خبر گفت، استعفای عباس یک بازی برای شکل گرفتن و در دست گرفتن کمیته اجرایی برطبق خواسته‌های عباس و بهانه‌ای برای توجیه اخراج عباس از ساف است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز استعفای عباس را سیاست بیهوده و ناکام رهبران فتح توصیف کرد.

شورای ملی فلسطین که به عنوان پارلمان سرزمین‌های فلسطینی محسوب می‌شود 740 نماینده دارد و از سال 1996 تا کنون تشکیل جلسه نداده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =