۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی لبنان در اعتراض به تداوم بحران زباله‌ها در مرکز شهر بیروت دست کم 70 مجروح برجا گذاشت.

 

 

 

خبرنگار شبکه العالم از بیروت گزارش داد، این درگیری‌ها از روز شنبه در مرکز شهر بیروت در اعتراض به بحران عدم جمع آوری زباله ها از کوچه و خیابانهای این شهر آغاز شد.

دستکم 70 نفر در دومین روز درگیری ها بین معترضان و نیروهای امنیتی لبنان در میدان ریاض الصلح در مرکز شهر بیروت زخمی شدند. 30 نفر از این زخمی ها از نیروهای امنیتی هستند.

برگزارکنندگان مراسم در دومین روز اعتراض، از تحصن کنندگان خواستند تا به سمت میدان الشهداء در مجاورت میدان ریاض الصلح حرکت کنند، و گروهی اخلالگر را که سیم های خاردار را برچیده و تصمیم گرفتند که با نیروهای امنیتی مقابله کنند، به حال خود بگذارند.

در همین حال، "تمام سلام" نخست وزیر لبنان به نبود راه حل در سایه کشمکش های سیاسی در این کشور اذعان کرد و مسؤولیت فساد موجود را متوجه همگان دانست؛ اما برگزار کنندگان مراسم اعتراضی در بیانیه ای به این اظهارات سلام تمام پاسخ داده و خواستار استعفای فوری او شدند. روز شنبه نیز 46 نفر از جمله 35 نیروی امنیتی لبنان در درگیری ها زخمی شدند.

تصاویر از راشاتودی

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    9 5
    این که میگید بحران زباله هست به نظرتون خنده دار نیست ایا؟ مگه میشه به خاطر جمع نشدن زباله بریزن تو خیابون وبعد کشته و مجروح بدن؟
    • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      2 0
      دقیقا به همین خاطره.من الان یکماهه هر روز کانالهای مختلف لبنان رو نگاه میکنم .بحث خیلی بالا گرفته.خوب به قول خودشون منطقه توریستی و عروس خاورمیانه مسئله بحران زباله شده یه فاجعه براشون
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 2
    لبنان باید تمامی گروها در دولت مشارکت داشته باشند شاید دوباره عروس خاورمیانه بشه