ایرنا نوشت:

«پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه از همسایه شمالی خواست به دلیل آنچه آن را «اقدامات تحریک آمیز» خواند، عذرخواهی کند.

وی در سخنانی که خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی متن آن را منتشر کرد، همچنین هشدار داد کشورش هر لحظه آماده اقدام تلافی جویانه علیه تحرکات کره شمالی است، اما در عین حال تلاش خود را برای دستیابی به روش حل مسالمت آمیز اختلافات ادامه خواهد داد.
تنش بین کره در روزهای اخیر و پس از آنکه کره جنوبی، همسایه شمالی را به دست داشتن در انفجار مین در منطقه غیرنظامی و زخمی شدن دو سربازش متهم کرد، به طور فزاینده افزایش یافت.

این تنش ها با تیراندازی توپخانه های کره شمالی در پنجشنبه گذشته و واکنش کره جنوبی بالا گرفت تا جایی که دو کشور نیروهای نظامی خود را به حالت آماده باش درآوردند.

همچنین تبلیغات کره جنوبی علیه همسایه شمالی در مرز دو کشور با استفاده از بلندگو اختلافات را به حدی رساند که کره شمالی با تعیین فرصت 48 ساعته برای جمع آوری این بلندگو، کره جنوبی را به حمله نظامی تهدید کرد. «کیم جونگ اون» رییس جمهوری کره شمالی پخش تبلیغات علیه کشورش را توهین به مردم کره خواند.

مذاکرات دو کشور برای دستیابی به توافق و کاهش تنش از روز شنبه گذشته در روستای مرزی «پانمونجوم» آغاز شد، اما تاکنون و پس از دو دوره مذاکره 10 ساعته نتیجه ای حاصل نشد.
دور سوم این مذاکرات برای رسیدن به نتیجه از صبح دوشنبه آغاز شده است. چهار مقام ارشد امنیتی از کره جنوبی و شمالی در این مذاکرات حضور دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    7 0
    هر 2 طرف میدونن جنگی راه بیوفته به نفع هیچکدوم نیست و هر 2 طرف داغون میشن.الکی شاخ شونه میکشن فقط.
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      5 1
      کره شمالی درگیر خشکسالی بی سابقه هست،مجبوره برای توجیه قحطی پیش امده جنگی را راه بندازه