۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷

واحد مرکزی خبر نوشت:

 پس از حمله آشوبگران به مغازه ها در مرکز بیروت نیروهای ارتش وارد میدان شدند و اوضاع در این شهر به تدریج آرام شده است.
به گزاش شبکه تلویزیونی العربیه نیروهای امنیت داخلی و ارتش لبنان تحصن کنندگان مستقر در میادین ریاض الصلح و شهدا را تخلیه کردند.

نیروهای امنیتی این کشور همچنین شماری از آشوبگران را بازداشت کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شماری از مغازه ها در مرکز بیروت مورد حمله قرار گرفت و ویترین برخی از این مغازه ها تخریب شد و محتویات مغازه ها به غارت رفت. ارتش لبنان برای کمک به نیروهای امنیت داخلی نیرو و ادوات جدیدی را به مرکز بیروت اعزام کرده است.

شماری از تظاهرکنندگان به شدت زخمی شده اند. در درگیری های قبل از آن میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی نیز شماری از تظاهرکنندگان زخمی شده بودند.

عمر حرقوس گزارشگر این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: شراره آتش اختلافات سیاسی منجر به تظاهرات و آتش افروزی و خرابکاری هایی در مرکز بیروت شد.
فلج شدن دولت لبنان و نبود نهادهای کارآمد بحرانی را به وجود آورده که منجر به انفجار اعتراضات و برجای ماندن خساراتی مالی و زخمی شدن چندین نفر شده است.

ارتش لبنان در خیابانهای بیروت مستقر شده است و سعی دارد آرامش را به خیابانها بازگرداند. خیابانهایی که توسط تحصن کنندگان در اطراف مقر نخست وزیری این کشور مسدود شده اند.

معترضان با استفاده از سنگ و بطری های آتش زا به نیروهای امنیتی حمله کردند و نیروهای امنیتی برای مقابله با آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

منابع فراخوان دهنده برای اعتراض به انباشت زباله در خیابانها ، پس از به آتش کشیده شدن ساختمان چندین اداره دولتی و تخریب چراغ های راهنمائی، اعلام کرده اند که قادر به کنترل معترضان نیستند. نیروهای ارتش شماری از آشوبگران را دستگیر کرده اند و گشتی های امنیتی سعی دارند اخلال گران در امور امنیتی را در محله های مرکزی بیروت بازداشت کنند. استقرار نیروهای ارتش در بیروت پس از تماسهای نخست وزیر و وزیر کشور و فرمانده ارتش صورت گرفت و پس از آن آرامش به تدریج به بیروت بازگشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =