رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به اصولگرایان پیشنهاد داد که برای رسیدن به وحدت حول علی لاریجانی، رئیس کنونی مجلس جمع شوند.

سید ابوالحسن نواب در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره چهره ای که اگر اصولگرایان دور او جمع شوند، احتمال به وحدت رسیدن و به دست آوردن کرسی های بیشتر در مجلس دهم از سوی آنها افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: این چهره، قطعا علی لاریجانی است و من این ادعا را با دلایل زیادی مطرح می کنم.

مسئول دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه علی لاریجانی بهترین چهره ای است که اصولگرایان با جمع شدن حول او به وحدت می رسند، اظهار کرد: مهمترین دلیلی که لاریجانی را در صدر قرار می دهد، اعتدال اوست. به خصوص اینکه اعتدال لاریجانی واقعی است و مانند برخی قلابی نیست.

وی دومین دلیل را اعتماد مرجعیت، علما، بزرگان دین و رهبری به لاریجانی عنوان کرد و سومین دلیل را بهره مندی از هوش کافی دانست و توضیح داد: لاریجانی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، باهوش، کاردان، فهیم و باتجربه است. این هوش نباید با کسانی که سابقه چندانی ندارند مقایسه شود.

نواب تصریح کرد: تجربه، دلیل دیگری است که لاریجانی را تبدیل به بهترین گزینه می کند. او تجربه ریاست صداوسیما، شورای عالی امنیت ملی، دو دوره مجلس و معاونت سپاه را دارد که در همه این پست ها موفق عمل کرده است. همچنین حضورش در جنگ را نباید نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: در کنار اینها، لاریجانی یک متدین واقعی است. نه در زندگی خودش و نه در زندگی همسر و فرزندانش هیچگونه آلودگی ای وجود ندارد و تاکنون کسی نگفته که لاریجانی خورده و برده است.

وی شرح صدر و تحمل بالا، پرانرژی بودن و جاذبه داشتن از منظر اخلاقی، رفتاری و منشی را دیگر شاخصه های لاریجانی دانست و گفت: یکی دیگر از ویژگی های رئیس مجلس، اعتمادی است که او به رای مردم دارد و احترامی که به این رای می گذارد.

نواب تاکید کرد: لاریجانی فرد شجاعی نیز هست. او تنها کسی است که با احمدی نژاد برخورد کرد در حالی که در آن زمان بقیه یا  کنار کشیدند و منزوی شدند یا قهر کردند.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی چهره های دیگری همچون ولایتی و ناطق نوری را نیز در خود دارد، تاکید کرد: اما هیچ یک از این افراد نمی توانند چهره ای باشند که اصولگراها دور او جمع شوند. چرا که وجهه اصلی آقای ولایتی، دیپلمات بودن است و لازمه دیپلمات بودن، محافظه کاری است و چنین شخصیتی توان محور شدن را ندارد. آقای ناطق نوری نیز از زمانی که از اصولگراها دلخور شدند و از ایشان دلجویی نشد، خودشان از مناسبات سیاسی کنار کشیدند. البته روحانیون چندان اهل درگیری نیستند.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =