۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

اقتصادنیوز نوشت:

روند بازار طلا و انواع سکه در چند ماه اخیر روند با ثباتی بود که اندک اندک در برخی مواقع روند افزایشی را در دستور کار خود قرار می‌داد و نرخ هر گرم طلا را از محدوده 87 هزار تومان به 91 هزار تومان در مدت 2 ماه افزایش داد.

روند بازار تا پایان هفته گذشته عادی بود اما بازار به یکباره در روز پنجشنبه جهش قیمتی را تجربه کرد که نرخ سکه تمام در بازار نقدی را به بیش از 900 هزار تومان رساند و در ادامه آن نرخ سکه تمام در معاملات روزجاری به حدود 935 هزار تومان رسید، نرخی که در روز تعطیلی بازارهای جهانی بسیار قابل توجه است و پیش بینی می‌شود که با این تفاسیر و روند افزایشی نرخ دلار، روز آینده با گشایش بازارهای بین‌المللی نرخ طلا و سکه در بازار داخلی روند افزایشی خود را ادامه دهد.

تمام این موارد در حالی رخ داده که نرخ ارز روند سریعی را برای افزایش انتخاب کرد و با توجه به این مورد کارشناسان بازار طلا و ارز پیش بینی کردند که نرخ ارز به ویژه دلار دچار ایستی خواهد و بعد از آن برای بار دیگر روند افزایشی را در پیش می گیرد که چنین نشد.

در همین گیر و دار بازار، برخی افراد در چند وقت گذشته در بازار تهران برای جلوگیری از کاهش بیش از پیش نرخ سکه حجم قابل توجهی از سکه موجود در بازار را خریداریکردند که این عامل باعث شد زمینه سکه در بازار کاهش یابد و در معادله اصلی عرضه و تقاضا نقش موثری را ایفا کرد.

در رابطه با وضعیت ایجاد شده در بازار طلا و سکه رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معمولا با افزایش نرخ‌ها ناخواسته یک التهاب در بخش درخواست ایجاد می‌شود که عاملی برافزایش حجم خرید و تقاضا محسوب می‌شود.

محمد کشتی آرای بیان کرد: در کنار ایجاد حجم تقاضا برای خرید سکه، نرخ دلار در بازار آزاد افزایشی را به ثبت رسانده که این بر قیمت طلا و انواع سکه بی‌تاثیر نبوده است و این در حالی است که بازارهای جهانی تعطیل است.

او خاطرنشان کرد: بازار بعد از مدت‌ها رکورد دچار رونق شده که این رونق از دل میزان درخواست‌ها برخواسته است و از روز پنجشنبه تا به امروز نرخ سکه تمام به صورت نقدی 26 هزار تومان افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که تقاضا به صورت واقعی است یا از درون معاملات صوری ایجاد شده، یادآور شد: تقاضا در بازار واقعی است و افراد بسیاری در حال حاضر به دنبال خرید هستند و در حال حاضر به واسطه ترس از افزایش نرخ سکه بازار شاهد افزایش حجم خرید است.

کشتی‌آرای افزود: اتفاقات تاثیری‌گذار بر میزان خرید مردم همچون بحث سفرهای زیارتی به مکه، پایان روزهای تابستان و نزدیکی به ماه محرم در پیش است که این اتفاقات خبر از بازار پررونق و مناسبی را می‌دهد. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    6 2
    دلیل افزایش طلا وسکه در بازار... مصوبه جدید نظارت اداره مالیات بر حساب بانکی...من امروز تو چند تا بانک شاهد بودم که مردم تمام حساباشون خالی کردن...و دلیلش این مصوبه میگفتند....راه جدید پس انداز خرید طلا وسکه اعلام میکردن...
  • م ح IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    4 0
    دلیلش تنها بانک مرکزی دنیا در تاریخه که با مردم کشورش دشمنه
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    5 0
    خدا لعنت کند دلالان خون خوار فرصت طلب را
  • بی نام RO ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 1
    نه عزیز دل به خاطر تصمیم دولت به سرک کشیدن به حسابهای بانکی مردم برای گرفتن مالیات است. مردم دارن پولهاشون رو تبدیل میکنن. خودتون رو الکی گول نزنید و رئیس جمهور به قول خودش وفادار بمونه و سراغ حسابهای بانکی افراد نره.
  • علی وارنا A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 1
    چه کسانی حاضر سرمایه خود را بدهند سکه بخرند که قیمت ان سقوط نکند؟ایا مردم عادی اینکار رو میکنند. یا دلالهای بانک مرکزی هستند وارد این بازار میشوند چون دولت قصد کاهش قیمتها رو ندارد خصوصا در بخش دلار و این یک واقعیت تلخ است برای اقتصاد و مردم حقوق بگیر. حالا چرا
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 0
    این نیز بگذرد.................... و بالاخره ته جیب ملت ایران که خالی شد قیمت میاد پایین
  • مهدي IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 1
    علت فقط خروج پول از بانكها است دوران امپراتوري بانكها با اين قانون به پايان رسيد و با راي آوردنجمهوري خواهان در آمريكا در سال 2016 پايه اقتصاد آمريكا از دلار به طلا بر ميگرده و اين بزرگترين اتفاق بازار طلا خواهد بود به زودي انس 2000 هزار تايي تحقق خواهد يافت و اين دور از دسترس نيست علت ارزاني يك ساله طلا جهاني هم همين است جمهوري خواهان داران مخازن خود را تكميل ميكنند و به دنبال جهش بزرگ اقتصادي آمريكا هستند ايران نيز اين را فهميده و براي همين بجاي پول نفتش طلا تحويل گرفته در بسياري از مبادلات خود لذا با روي كار آمدن جمهوري خواهان در آمريكا ايران تمام كسري بودجه ناشي از ارزان شدن نفت را جبران خواهد كرد و به اقتصاد اول خاورميانه تبديل خواهد شد در اين ميان دو اتفاق بزرگ در ايران پيش مياد