واحد مرکزی خبر نوشت:

جروزالم پست نوشت: آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق اسرائیل ، ایهود باراک وزیر جنگ سابق این رژیم را به افشای غیرمسئولانه اسرار دولتی برای خبرنگاران متهم کرد.

 لیبرمن روز یکشنبه در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل از باراک به سبب افشای مباحثات کابینه درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران انتقاد کرد و گفت چنین افشاگری احتمالا باعث می شود کشورهای دیگر درباره تبادل اطلاعات شان با اسرائیل بازنگری کنند و همچنین این اقدام دلیلی برای جامعه بین المللی جهت حمایت از ایران است.

بعد از انتشار نوارهای صوتی درباره طرح های ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درخصوص حمله احتمالی به ایران در سال های دو هزار و نه و دو هزار و ده، لیبرمن که در آن زمان وزیر خارجه اسرائیل بود گفت بدون شک این اقدام افشای اسرار دولتی است.

لیبرمن با ابراز تاسف از پخش این نوارهای صوتی گفت چنین افشاگری به مثابه نداشتن جدیت است و به صورت ضمنی بیان می کند اسرائیل در مواردی از این قبیل اعتباری ندارد.
علاوه بر این این اقدام یکی از دلائل مهم جامعه بین المللی برای حمایت از ایران و به حاشیه راندن اسرائیل است.
لیبرمن گفت باراک متوجه جدیت این مسئله و اهمیت این اطلاعات شد و سعی کرد از طریق سانسور نظامی جلوی آن را بگیرد اما مشخص است که حتی باتجربه ترین افراد اشتباه می کنند.
یوری آراد مشاور امنیت ملی اسرائیل در سال دو هزار و ده نیز به رادیو ارتش اسرائیل گفت غیرممکن است نخست وزیر و وزرای بلندپایه و مقامات از این حمله حمایت کنند اما درنهایت آن را منحل کنند. وی افزود:«چرا آنها از همه ابزارشان برای اعمال فشار به وزرای دیگر استفاده نکرده اند.» وی بر اهمیت این مسئله تاکید کرد و مدعی شد اکنون این موضوع مهمتر از قبل است.
آراد گفت:« اگر ایران به واقع یک کشور هسته ای شود، این شکستی بزرگ برای اسرائیل خواهد بود.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =