سی سی تی وی گزارش داد چهارسال پس از حمله معترضان خشمگین از تحریم های ایران، سفارت انگلیس در تهران با حضور وزیر خارجه انگلیس بازگشایی می شود.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس، برای رفع کدورت ها به تهران سفر خواهد کرد و قرار است بر مراسم رسمی بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نظارت کند.

سفارت انگلیس در تهران حدود چهارسال پس از هجوم معترضان خشمگین از تحریم های ایران به این سفارت بازگشایی می شود؛ معترضانی که ساختمان سفارت را غارت کردند و پرچم انگلیس را آتش زدند.

هاموند نخستین بار پس از توافق شش قدرت جهانی با ایران در ژوئیه ابراز امیدواری کرد سفارت این کشور در تهران دوباره فعال شود. در مقام نخستین وزیر خارجه انگلیس که پس از حدود یک دهه به ایران سفر می کند، هاموند گروه کوچکی از صاحبان بنگاه های اقتصادی را همراه خود به تهران می برد. هاموند در این سفر با وزیر خارجه، رئیس جمهور و مشاور ارشد رهبر ایران دیدار خواهد کرد.

صرف نظر از دیپلماسی، واکنش ها به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران یکسان نیست. محمد کیانی، شهروند تهران، می گوید: «امیدوارم سفارت دوباره باز شود تا روابط دوباره برقرار گردد و گرفتن ویزا و مسافرت تا این حد دشوار نباشد.» میلاد کوهخوانی می گوید: «نظر شخصی من این است که سفارت بسته باشد، بهتر است. چون از روز اول ما هیچ وقت رابطه خوبی با آمریکا و انگلیس نداشتیم. آنها خیر ما را نمی خواهند.»

چشم انداز محتمل بودن لغو تحریم ها سبب شده است، بنگاه های اقتصادی خارجی اکنون چشم به موقعیت های اغوا کننده اقتصادی در ایران داشته باشند؛ کشوری با هشتاد میلیون جمعیت که اقتصادش شاید در آستانه جهشی عظیم باشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =