۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵

ایسنا نوشت:


رئیس سازمان انرژی اتمی از انجام مقدمات تاسیس بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای در کشور خبر داد و در عین حال با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 گفت: قطعا بعد از برجام جهان از حیث تعاملات بین المللی تغییر خواهد کرد.

دکتر علی اکبر صالحی در مراسم بزرگداشت روز پزشک با اشاره به بیماری خود گفت: حادثه‌ای برایم پیش آمد و حدود یک ماه در بیمارستان بودم و می‌توانم بگویم که دوباره زنده شدم و این چیزی نبود جز لطف الهی و همت پزشکان ما. بعد از اینکه دردهای بیماری را کشیدم به این نتیجه رسیدم که پزشک وسیله فیضی است میان خالق هستی و انسان که یک دست در دست خدا دارد و دست دیگر در دستان بیماران. و او شفا دهنده و معجزه آفرین است.

وی خطاب به پزشکان گفت: خوشا به حالتان که در چنین جایگاهی قرار دارید. می‌گویند دو علم را رکن قرار می‌دهند یکی علم دین که با روح انسان سر و کار دارد و بعد معنوی انسان را در بر می‌گیرد و یکی هم علم جسم و بدن است که با جسم انسان‌ها سر و کار دارد. شما یکی از این ارکان هستید. ای کاش نام پزشک همان حکیم باقی می‌ماند چرا که حکمت بالاتر از علم است و پزشکان به واقع حکیم هستند.

وی افزود: بیمار وقتی که نزد پزشک می‌رود احساس آرامش می‌کند و این یک آرامش درونی است پس شما پزشکان همان حکیمان جامعه هستید که هم با روح انسان و هم با جسم او سر و کار دارید و شما به اشرف مخلوقات خدا رسیدگی می‌کنید و جایگاه شما به واقع جایگاه ویژه‌ای است.

صالحی با بیان اینکه علم و دین همسان دو بال یک پرنده هستند گفت: اگر پرنده‌ای فقط یک بال داشته باشد نمی‌تواند پرواز کرده و اوج بگیرد. شما پزشکان دارای هر دو بال هستید و می‌توانید در بعد انسانیت اوج بگیرید و زمینه اوج گرفتن شما فراهم است.

وی با بیان اینکه کار شما پزشکان بسیار سخت است و من به شما غبطه می‌خورم افزود: ما باید الگوها را برای نسل امروز معرفی کنیم. خداوند می فرماید حضرت رسول را به عنوان یک الگو معرفی کردم تا بدانید یک انسان چگونه می‌تواند باشد. خوشا به حال شما پزشکان که می‌توانید در جایگاه الگو قرار گیرید.

وی با بیان اینکه دوره معاصر تاریخ کشور را به سه دوره تقسیم می‌کنم گفت: اولین دوره، دوره برانگیختگی است که از مشروطه آغاز شد و تجلی آن در انقلاب اسلامی بود. بعد از آن دوره بالندگی را طی می‌کنیم. به یاد دارم که قبل از انقلاب پزشکان خارجی، هندی و بنگلادشی در شهرها و روستاهای ما منتشر بودند و کسانی که بیماریهای صعب العلاج داشتند لاجرم و با زحمت باید به خارج از کشور می رفتند اما در آن زمان پزشکان پیشکسوت ما به ملت قول دادند که ایران در طی چند سال بعد در زمینه پزشکی به خود متکی باشد و در حال حاضر شما پزشکان در بین 57 کشور اسلامی معجزه آفریدید به طوری که دیگر کمتر کسی برای درمان بیماریهای صعب العلاج نیاز به رفتن به خارج از کشور دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه خانواده بزرگ سازمان انرژی اتمی توانسته سهم خود را در همکاری با پزشکان ادا کند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10ها رادیودارو تولید می‌کنیم که در بین کشورهای جهان اسلام و کشورهای در حال توسعه کار ویژه‌ای است و علیرغم تمام مشکلات از جمله تامین سوخت راکتور تهران که تامین کننده این رادیوداروهاست، با سوختی که فرزندان شما تامین می‌کنند بیش از یک میلیون بیمار از این رادیوداروها استفاده می‌کنند.

انجام مقدمات تاسیس بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای در کشور


صالحی افزود: برای اینکه خدمت خود را به ملت ایران ادا کنیم تصمیم گرفتیم بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای را در کشور بنا کنیم که مقدمات آن انجام شده و مطالعه اولیه آن نیز صورت گرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: همیشه ناراحت می‌شدم که برخی بیماران برای دریافت برخی تجهیزات باید با صرف هزینه‌های گزاف به خارج از کشور سفر کنند. البته این بیمارستان به دلیل هزینه‌های زیادی که می طلبد فازبندی شده و امیدواریم بتوانیم اول فاز آن را با دستگاه پروتون تراپی آغاز کنیم چرا که این دستگاه جدید است و کشوری در غرب آسیا سراغ ندارم که آن را داشته باشد. لذا ما داریم دوره بالندگی را طی می‌کنیم و امیدوارم به زودی وارد دوره فرهیختگی شویم.

وی همچنین به برخی ابعاد مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره و اظهار کرد: بنده در اینجا از جانب خودم و دکتر ظریف و مجموعه کسانی که در مذاکرات 1+5 شرکت و فعالیت داشتند صحبت می کنم. بنده به عنوان یک هموطن شما یک واقعیت را از نزدیک شاهد بودم و در درون آن زندگی کردم. به طوری که سیر تحولات هسته‌ای را از 12 سال گذشته دنبال می کردم و با این وجود می‌گویم که اوج عزت و افتخاری که در طول این چند دهه در کشور دیدم در این مذاکرت تجلی یافت.

صالحی ادامه داد: اما باید اذعان کرد که اگر لطف و وحدت انسجام داخلی و حمایت مردمی نبود در این مذاکرات راه به جایی نمی‌بردیم. این شکوه ملت ایران بود که 36 سال پیش تصمیم گرفت در بستر دین، با درایت، هوشیاری، دور اندیشی، حکمت و سیاست هوشمندانه مسئولین نظام و به ویژه رهبری عزیز این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از نزدیک شاهد سیاست‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری بودم و نمی‌توانم زیاد به جزئیات آن اشاره کنم گفت: ایشان نقش خود را به زیبایی ایفا کردند و اگر در این میدان نبرد هر کسی کار خود را به درستی انجام نمی‌داد صاحب چنین افتخاری نمی‌شدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه ایران در سکوی پرتاب قرار گرفته گفت: کشور ما وارد فاز جدیدی شده است. شما توانسته‌اید به عنوان یک کشور در حال توسعه و علیرغم تحریم‌ها، مشکلات و جنگ تحمیلی چنان در عرصه بین المللی عرض اندام کنید که توانستید پارادایم بین المللی سیاست ها را عوض کنید.

صالحی با بیان اینکه جهان قطعا بعد از برجام از حیث تعاملات بین المللی تغییر خواهد کرد، گفت: کشور ما توانسته است به لطف الهی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و وقتی که برجام به سرانجام نهایی برسد این تحریم‌ها برداشته شده و تمام زمینه‌ها برای پیشرفت فراهم است.

وی با اشاره به مقاله‌ای که در خصوص ایران در روزنامه نیویورک تایمز نوشته شده بود، گفت: در آن مقاله نوشته بود کشوری که آینده روشنی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی دارد، ایران است و دلایل آن را برشمرده بود.

وی افزود: زیرساخت‌های کشور ما در مقابل بسیاری از کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست. 256 هزار کیلومتر لوله کشی گاز را داریم که متاسفانه مردم در این زمینه اطلاعات ندارند. همچنین 75 هزار مگابایت نیروی برق نصب شده داریم که در حال حاضر آنرا به بسیاری از کشورهای اطراف از جمله ترکیه صادر می‌کنیم. در حال حاضر سه سال است که با 78 میلیون جمعیت و با کمتر از یک میلیون بشکه صادرات نفت کشور اداره می‌شود و توانسته فشارها را تحمل کند. به طوری که برخی از خبرنگاران خارجی که به ایران می‌آمدند می‌گفتند ما آمده بودیم که ایران را یک ویرانه ببینیم اما می بینیم که همه چیز سر جای خودش است.

وی با بیان اینکه امیدوارم بعد از سرانجام نهایی برجام تمامی این شرایط تغییر کند گفت: آینده‌ای روشن در انتظار این کشور است. این کشور زمانی سرآمد کشورهای جهان بوده و می‌رود تا دوباره جمهوری اسلامی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره سرآمد کشورهای جهان شود.

به گزارش ایسنا در این مراسم همچنین از دکتر علی اکبر صالحی و چند تن از پزشکان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد و پیشکسوتان با مسئولین حاضر در جلسه عکس یادگاری گرفتند.

همچنین دکتر فرخ سعیدی یکی از پزشکانی که مورد تقدیر قرار گرفت خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در کنفرانس ورسای که بعد از جنگ جهانی اول برگزار شد ایران حتی نتوانست به دلیل ممانعت شدید کشور انگلیس وارد کنفرانس شود و مشکلاتی را که در جنگ جهانی اول با آن مواجه بود مطرح کند. اما حالا آنرا با این کنفرانسی که به مدد دکتر صالحی، دکتر ظریف و همکاران آنها برگزار شد مقایسه کنید. در این مقایسه تنها یک بیت را می توانم بگویم و آن اینکه:

باش تا صبح دولتت بدمد / کاین هنوز از نتایج سحر است

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =