ابوترابی فرد: قدرت بازدارندگی ایران نقش مهمی در مذاکرات هسته ای داشت

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران، نقش قدرت بازدارنده ایفای نقش می کنند.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز مجلس درنطق خود با بیان اینکه مسلمانان و امت اسلام به طور قطع دشمنان سرسختی دارند گفت: در سایه افزایش اقتدار می توان از منافع امت دفاع کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در راهبرد جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می کند.

ابوترابی فرد ادامه داد: امنیت سازی راهبردی به معنای آن است که در مقابل تهدیدات دشمن از ساز و کارهای محدود کننده استفاده کنیم و زمانی که تهدیدات در منطقه در حال افزایش است و دشمنان به جنگ های نیابتی دست زده و تحریم تسلیحاتی را در دستور کار خود قرار می دهند، نهادهای راهبردی باید از ساز و کارهایی استفاده کنند که زمینه تولید قدرت با استفاده از تولید داخل فراهم گردد.

وي همچنين با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تفاهم برجام گفت: ایران برای گفتگو با جهان از موضع قدرت باید به یک قدرت اقتصادی برتر تبدیل شود و این در سایه تولید ثروت محقق می‌شود.

ابوترابی با بیان این که جمهوری اسلامی بر ضرورت خودکفایی و خوداتکایی تاکید دارد، گفت: در نگرش ایران موضوع امنیت ملی به همان اندازه که مقوله فیزیکی است می‌توان آن را یک موضوع ایدئولوژیک دانست. محور اصلی فعالیت‌های انجام شده وزارت دفاع و نیروهای مسلح کشورمان، تحقق ایده قدرت بازدارندگی است. ساخت جدیدترین محصول موشکی وزارت دفاع به نام فاتح 313 نمونه بارز این رویکرد است. حمایت مجلس از برنامه‌ها و پروژه‌های صنایع دفاعی نقشی ضروری در مقوله امنیت‌سازی کشور است.

وی با بیان اینکه امیدوارم مسئولان نظام قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهند. قدرت بازدارندگی ایران نقش مهمی در مذاکرات به‌عنوان پشتوانه تیم مذاکره‌کننده داشت. این قدرت بازدارندگی موجب شد مذاکره‌کنندگان ایرانی از موضع قدرت با طرف‌های مقابل مذاکره‌کنند.

بمب اتم در راهبرد دفاعی ما جايي ندارد

ابوترابی فرد همچنين در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های دانشگاه علمی کاربردی در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کشوری در دفاع از خویش با هیچ کشور دیگری تعارف ندارد. جمهوری اسلامی ایران نیز در این حوزه استثنا نیست.

وي ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تاریخ حیات عزت بخش خود اثبات کرده که کشورهای مستقل و آزاد همیشه در معرض تهدید هستند كه دفاع مقدس گواه اين مدعاست. از اين رو، برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و عزت ملت باید مقتدر بود. آن هم قدرت دفاعی بازدارنده به معنای واقعی کلمه. این راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

نائب رئيس مجلس تاكيد كرد: در زمینه قدرت دفاعی یک خط قرمز قطعی در نظاممان داريم و آن اينکه در راهبرد دفاعی ما بمب اتمي هیچ جایگاهی ندارد. بلكه ما در اندیشه خلع سلاح هسته ای منطقه جهان قدم برداشته و از همه ظرفیت های خویش برای افزایش اقتدار ملی و دفاعی خود استفاده مي كنيم.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =