انتقاد تابش از ابوترابی فرد: باب شده در قالب مخالفت یا موافقت با طرحی، تندترین انتقادات به دولت شود!

نماینده مردم اردکان در قالب تذکری از رعایت نکردن آئین نامه داخلی از سوی نائب رئیس مجلس انتقاد کرد.

 به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز مجلس در قالب تذکری با انتقاد از رويه ابوترابي فرد در اداره جلسه گفت: چرا رئیس جلسه در بیان تذکر رفتاری تبعیض آمیز دارد، برخی نمایندگان به راحتی می‌توانند تذکر خود را مطرح کنند اما برخي ديگر نمي توانند.

وي با استناد به مواد 110 و 115 آئین نامه‌ داخلی مجلس تصريح كرد: طبق ماده 110 در هر جلسه قبل از ورود به دستور رئیس جلسه می‌تواند در مورد موضوعات ضروری و فوری مطالبی را جهت آگاهی  به اطلاع نمایندگان برساند و طبق آئین نامه رئیس جلسه تنها 15 دقیقه برای طرح کردن مسائل روز فرصت دارد اما همه روسای جلسات، خود را سخنگو می‌دانند و در خصوص موضوعاتی صحبت می‌کنند که مسئله فوری و ضروری روز نبوده و نیست.

نماينده مردم اردكان در خانه ملت افزود: موافقت و مخالفت با يك طرح يا لايحه نيز از حقوق نمایندگان است اما این رویه در مجلس باب شده که در قالب موافقت و مخالفت تندترین انتقادها به دولت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آیا این عمل همان رفتاری است که رهبرانقلاب در خصوص وحدت بین مسئولان تاکید داشتند، ‌گفت: نقد و انتقاد باید به جای خود باشد، نمایندگان اختیار دارند در موضوعاتی صحبت کنند اما نقد باید منصفانه باشد.

محمد حسن ابوترابی‌فرد‌ در پاسخ به تذکر تابش گفت: نطق بنده كمتر از 15 دقيقه بود و اینکه مي فرمائيد مسئله مهم مطرح شد یا نه این موضوع بر عهده رئیس جلسه است اما استقبال می‌کنم از اینکه از نظر مشورتی شما استفاده کنم و مواردی که از نگاه شما مهم است را عنوان کنم.

نائب رئيس مجلس افزود: بنده در نطق پیش از دستور به دلیل آنکه در آستانه هفته دولت بودیم شایسته دیدم که شهادت 2 سرباز فداکار را مطرح کنم و محضر دولت عرض ادب و تشکر داشته باشم همچنین ضمن تبريك روز پزشك، به موضوع دفاعی کشور اشاره کردم که مسئله مهمی است،‌ دشمن تسهیلات دفاعی را مدنظر گرفته و ضرورت داشت در این خصوص همانطور که رئیس جمهور روز گذشته در این باره سخنرانی کرد مطالبی عنوان می‌شد.

ابوترابي فرد تاكيد كرد: تلاش می‌کنیم تا آئین نامه داخلی مجلس را به درستی اجرا کنیم و بنده از تمامی نمایندگان به دلیل کوتاهی در این زمینه عذر تقصير دارم.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =