۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

اقتصادنیوز نوشت:

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی گفت: وجود تثبیت در قیمت‌ تلفن‌های همراه مهم‌تر از انتظار کاهش قیمت در این بازار برای خریداران است.

افشار فروتن‌ لاریجانی اظهار کرد: مردم ایران به دنبال این هستند تا تثبیت قیمت‌ها در بازار صورت گیرد. آنها با امیدواری برای بهبود شرایط حاکم بر کشور در دوران پساتحریم، با ورود نمایندگی‌های اصلی و تثبیت قیمت در بخش ارز و... چنین انتظاری دارند.

او معتقد است: خریدارها دو دسته‌اند؛ اول، خریدارانی که در هر صورت برای تامین نیاز ضروری خود، خرید می‌کنند که آنها به قوه خود در بازار باقی هستند.

فروتن‌ لاریجانی ادامه داد: دوم، دسته‌ای از خریداران هستند که وضعیت بازار برای آنها اهمیت بسیاری دارد. این دسته از خریداران به دنبال اتفاقات اخیر در بخش مذاکرات هسته‌ای و با توجه به تاثیراتی که وجود دارد و اقداماتی که صورت گرفته، به دنبال شاهد بودن روی مثبت داستان هستند.

او گفت: به نظر من کاهش یا افزایش قیمت برای خریداران مهم نیست. بلکه به تثبیت رسیدن قیمت‌ها برای آنها اهمیت دارد. مصرف‌کننده اگر بداند قیمت‌ها به تثبیت رسیده با خیالی راحت بدون تاملی در خصوص اختلاف قیمت‌ها در روزهای آتی، خرید خود را انجام می‌دهد و به نوعی نظرش تامین می‌شود. چون دیگر به این مساله که ممکن است آن کالا ارزان یا گران شود، فکر نمی‌کند.

فروتن لاریجانی گفت: در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی، شرایط به صورتی درآمده که فروشندگان در بازار تلفن‌های همراه، حداقل خرید را، حتی به صورت روزانه برای مغازه و فروشگاه‌های خود انجام می‌دهند.

او افزود: چون این فروشندگان معتقدند که ممکن است تلفن‌همراهی که امروز خریداری کرده‌اند به دلیل پایین و بالا آمدن نرخ ارز، در روزهای بعد با کاهش یا افزایش قیمت مواجه شود و آنها مجبور شوند در روزهای بعد گوشی‌های موجود در مغازه خود را با قیمتی ارزان‌تر یا گران‌تر از آنچه که خود خریده‌اند بفروشند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    5 1
    درکل کاسبی توایران شده مثل قمار خودتوشانست ماکه ورشکست شدیم رفت