اقتصادنیوز نوشت:

اخیرا منابع خبری جمهوری کره‌‌ اعلام کرده‌اند که در راستای دیدار با وزیران نفت، نیرو و راه ایران و همچنین توسعه روابط تجاری خود با ایران هیات تجاری که بیشتر متشکل از شرکت‌های صنعتی این کشور است را به ایران اعزام می‌کنند.

این هیات در نظر دارد به رهبری وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت این کشور برای بحث در مورد پروژه‌های بالقوه جلسات جدی با روسای شرکت‌های دولتی پتروشیمی و نفتی ایران ترتیب دهند. 

تا قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران کره یکی از کشورهای اصلی مبدا کالاهای وارداتی به ایران بوده‌؛ تا جایی که تا قبل از سال 2010 ایران به لحاظ سفارشاتی که به کره می‌داد ششمین شریک تجاری این کشور بوده‌ است.

اما میزان مراودات تجاری ایران و کره جنوبی در سال 1393 در حدود سه میلیارد و 429 میلیون دلار بوده‌ که رقم ناچیزی از آن تنها در حدود 429 میلیون دلار صادرات ایران به جمهوری کره را شامل می‌شود. 

در بررسی کالاهای صادر شده به کره اقلامی نظیر ایزوپرن اشباع نشده، پروپان و بوتان مایع‌شده، سرب تصفیه‌شده، اکسیدها و هیدرا کسیدهای مولیبدن، پلی اتن، انجیر تازه و خشک‌شده، تخم زیره سبزخرد نشده، مغز پسته، مواد دباغی، قیر و آسفالت، انواع خرما، سنگ‌های تراشه‌پذیر، روی، دستگاه‌های مبدل وارداتی و موارد دیگر دیده می‌شود.

واردات سه میلیاردی از کره هم شامل اقلامی نظیر ماژول نمایشگر متشكل از صفحه lcdیا led پلاسما، محصولات از آهن یا فولادغیر ممزوج تخت وگرم نوردشده، گوشی تلفن همراه، قطعات یخچال، ترمز خودرو، کاغذ و مقوا به صورت چندلا، اجزاء و قطعات ماشین های رختشوئی خانگی و غیرخانگی، قطعات خودرو، بیل مکانیکی، سیستم كنترل الكترونیكی ترمز ضد قفل، یخچال فریزرهای مجهزبه درهای خارجی مجزا جداگانه، انواع در یخچال و مواردی دیگر بوده است.

در سال 1392 هم  سه میلیارد و 238 میلیون دلار حجم مبادلات تجاری بین دو کشور بوده است که از این میزان 335 میلیون دلار آن صادرات ایران به کره و مابقی واردات از کره بوده‌ است. در سال 1391 هم در حدود 3.5 میلیارد کالای کره‌ای به ایران و 916 میلیون دلار کالای ایرانی به کره صادر شده‌ بود. در سال 1390 نیز بیش از یک میلیارد دلار کالای ایرانی به کره صادر و بیش از 3.5 میلیارد دلار کالا از کره به ایران وارد شده‌ بود. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    9 1
    ما چی صادر می کنیم اونا چی صادر می کنن