«مهندسی کامپیوتر» یکی از رشته‌های باارزش در کالج‌های آمریکایی است که فارغ‌التحصیلان آن جذب کمپانی‌های بزرگی مانند اپل، اینتل، گوگل و ... می‌شوند.

 

به گزارش خبرآنلاین، اخیراً فهرستی از 50 مدرسه و کالج علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر در امریکا منتشر شد و از 400 متخصص درباره بهترین کالج‌ها سؤال شد که نتایج آن را مشاهده می‌کنید.

شماره 15 - انستیتو پلی تکنیک ورسستر ماساچوست با 5 درصد دانشجو در رشته کامپیوتر یکی از اولین کالج‌های کامپیوتری در امریکاست که درزمینهٔ تئوری و عملی کار می‌کند. دانشجویان در پروژه‌های بزرگ شرکت می‌کنند.

شماره 14 - دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا / پن استیت که 5 درصد دانشجوی کامپیوتر دارند. دانشجویان باید کارآموزی را به‌صورت عملی در یک کمپانی معتبر بگذارنند و 45 درصد از دانشجویان بدین‌صورت در پایان به‌صورت تمام‌وقت در همان کمپانی مشغول بکار می‌شوند.

 

شماره 13 - دانشگاه کالیفرنیا / سن‌دیه‌گو/ 5 درصد از دانشجویان کامپیوتر می‌خوانند. مدرسه مهندسی یاکوبس در این دانشگاه رتبه 14 در امریکا و هجدهم در دنیا را دارد و دانشجویان درزمینهٔ معماری کامپیوتر و شبکه، امنیت و رمزگذاری ، دیتابیس و علوم هوشمند و رباتیک در کمپانی‌های بزرگ مشغول بکار می‌شوند.

 

شماره 12 - دانشگاه پردو در ایندیانا/ 5 درصد از دانشجویان در اینجا کامپیوتر و علوم مرتبط را می‌آموزند. لقب اولین دپارتمان کامپیوتر در امریکا را یدک می‌کشد که رد سال 1962 تأسیس شد و برنامه‌های آموزش متنوع برای مهندسان کامپیوتر در یک دوره 5 ساله برگزار می‌کند.

 

شماره 11 - دانشگاه هاروارد/ کمبریج ماساچوست / 5 درصد از دانشجویان کمبریج کامپیوتر می‌خوانند.برگزیدگان دوره فوق‌لیسانس مدرسه مهندسی جان پولسن در کمپانی‌های معروفی مانند پیکسار، گوگل، سیتی گروپ مشغول می‌شوند و برای فیس‌بوک و اینتل و ناسا نیز بورسیه می‌گیرد.

 

شماره 10 - دانشگاه کرنل / نیویورک / 6 درصد از دانشجویان کامپیوتر می‌خوانند. 6 درصد از دانشجویان در کالج مهندسی کرنل درس می‌خوانند. متوسط درآمد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بازار کار 98847 دلار در سال است و درجاهایی مانند فیس‌بوک، گوگل و .. مشغول کار می‌شوند.

 

 

شماره 9 - جرجیا تک / در آتلانتای جرجیا / 8 درصد از دانشجویان در این دانشگاه کامپیوتر می‌خوانند. 17 زیررشته در مجموعه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کالج کامپیوتر جورجیا تک تدریس می‌شود. رتبه هوش مصنوعی بچه‌های این دانشگاه در امریکا ششم است. دانشجویان در فیلد برنامه‌نویسی نیز شماره 13 امریکا هستند.

 

شماره  8 - پلی‌تکنیک رنسلیر نیویورک / 10 درصد از دانشجویان در این دانشگاه، کامپیوتر می‌خوانند. سال گذشته 58 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، کار تمام‌وقت پیدا کردند و در کمپانی‌هایی مانند Schlumberger, Deloitte, Boeing, and General Electric مشغول بکار شدند.

 

شماره 7- کارنگی ملون/ پیتسبورگ پنسیلوانیا / 12 درصد از دانشجویان در این دانشگاه کامپیوتر می‌خوانند. دستمزد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سال بیش از 90 هزار دلار است و با آی بی ام، گوگل، جنرال موتور و ... قرارداد می‌بندند.

 

شماره 6 - دانشگاه استنفورد کالیفرنیا / 12 درصد از دانشجویان کامپیوتر می‌خوانند. برنامه جذب دانشجوی بین‌المللی از کشورهایی مانند چین، اوگاندا، ژاپن، برزیل و ... را همه‌ساله دنبال می‌کند. لقب شماره دو مهندسی کامپیوتر در امریکا را به خود اختصاص داده است.

 

 

شماره 5 - انستیتو تکنولوژی روچستر نیویورک / 17 درصد از دانشجویان مهندسی کامپیوتر می‌خوانند. سال گذشته پروژه‌هایی به ارزش 30 میلیون دلار را به انجام رساندند. بزرگ‌ترین کمپانی‌های آی تی تجهیزات خود را در اختیار دانشجویان برای یک سال کار عملی قرار می‌دهند.

 

شماره 4 - انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا در پاسادنا / 18 درصد از دانشجویان در دپارتمان مهندسی کال تک کامپیوتر می‌خوانند.حداقل درآمد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه 82 هزار دلار در سال 2013 اعلام شد.

 

شماره 3 - انستیتو تکنولوژی ماساچوست / کمبریج ماساچوست / 22 درصد از دانشجویان کامپیوتر می‌خوانند. ام آی تی رتبه یک را دارد و 32 درصد از آن‌ها در رتبه‌های برتر کامپیوتر هستند و در کمپانی‌های بزرگ آی تی سرآمد هستند.

 

 

 شماره 2 - کالج هاروی ماد / کلرمونت کالیفرنیا / 26 درصد از دانشجویان کامپیوتر می‌خوانند. مخ‌های ریاضی و کامپیوتر علاقه خاصی به این دانشگاه دارند و اغلب در پروژه‌های نرم‌افزاری کلان مشارکت دارند.

 

شماره 1 - انستیتو تکنولوژی دیجی پن در ردموند واشنگتن /  63 درصد از دانشجویان در اینجا کامپیوتر می‌خوانند. انیمیشن، هنرهای دیجیتال و برنامه‌نویسی رشته‌های موردعلاقه دانشجویان دیجی پن است که نزدیک چند کمپانی بزرگ گیم و نیز کنار مایکروسافت مکان آموزشی خوبی محسوب می‌شود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    122 2
    اما امکانات اونها به اندازه دانشگاه ازاد و غیر انتفاعی های ما نیست
    • امید EE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      23 1
      بعدش تو دانشگاه های ما " دزفول " حرف زدن خواهر و برادر تو محیط دانشگاه ممنوع بود.
    • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      6 0
      فقط بحث امکانات نیست دوست عزیزخوشبختانه این امکان هست که از طریق اینترنت برنامه های کلاسی برخی از این دانشگاه ها رو مرور کنیم.تکالیف درسی دانشجو و روش کار استاد رو که ببینی متوجه میشی استفاده از عنوان دانشجو و استاد در کشور ما بیشتر شبیه یک شوخی هست و اگه این دانشگاهها بدون هیچ محدودیتی اقدام به ثبت نام از ما می کردند من و 98 درصد دانشجوهای دیگه بعد از جلسه اول برگه انصراف از تحصیل رو پر می کردیم
  • بی نام RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    45 12
    مقاله واقعا عالی و مفید بود. دستتون درد نکنه. من می خواستم اپلای کنم واسه جای دیگه اما حالا می دونم کجا برم که درامدش هم خوب باشه. مرسی
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    67 0
    چرا اون بنده خدا رو در تصویر شماره 9 طناب پیچ کردید؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      17 1
      طناب پیچو بی خیال، عکس شماره سیزده رو بچسپ که پاهاشو از زانو قطع کردند، اول نفر طرف چپ
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    55 2
    دانشگاههاي خارج در جذب نيروي خلاق تبحر دارند و دانشگاههاي ايران در دفع نيرو. اين كجا و آن كجا؟
  • امیر A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    18 6
    آیا از دانشجویان ایرانی هم در این 10 دانشگاه تحصیل می کنند؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    6 66
    واسه مهندسی برقم بزارید. جالبه بهترین برق جهان تو خود ایرانه ولی بچه ها اپلای می کنن دانشگاه های بدتر تو آمریکا؟
    • علی 1994 IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      50 3
      یه ازمایشگاه ام ای تی به اندازه کل دانشگاه شریف تولید علم و ثروت دارد می خواهی برو ازمایشگاه پردازش سیگنال اش رو بررسی کن
    • بی نام US ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      36 0
      دوست گرامی برق شریف شاید فارغ التحصیلان خوب و درجه یکی داشته باشد و از این نظر با دانشگاه های بزرگ قابل مقایسه باشد و به قول یک استاد مشهور آمریکایی بهترین در جهان باشد آن هم بیشتر در مقطع کارشناسی اما اساسا از نظر تجهیزات و میزان تولید علم و از آن مهمتر ثروت و تکنولوژی به هیچ وجه با مراکز بزرگ قابل قیاس نیست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    67 3
    دوست عزیز ما رو چی فرض کردی پیش خودت که اینا رو اینجوری سانسور کردی ؟ اینکارتون توهین به مخاطب هست. مگه ما اینقدر بی اراده ایم که با یک عکس معمولی هم تحریک بشیم ؟ واقعا‌ً اینطور فکر میکنین ؟ متاسفم برای افکارتون.
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      53 3
      دوست عزیز بحث تحریک نیست بلکه بحث تعطیل شدنه.امیدوارم گرفته باشی
    • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      24 6
      تعطیل شدن بخاطر بازو ؟ شما بیمار تشریف دارید
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    42 1
    بعضی دانشگاههای ما فکر می کنن دانشگاه یعنی یک ماژیک و یک وایت برد.انصافا" از نظر تئوری خوبیم اما ارزش یک دانشگاه به امکانات کارگاهی وعملیه که دراین بخش فوق العاده ضعیفیم.به همین علت هم فارغ التحصیل های ما در صنعت ضعیف ظاهر میشن.نخبه هایی هم که میرن اونور درس می خونن وطن فروش نیستن بلکه می خوان از امکانات وتجهیزات اونجا استفاده کافی رو ببرن .
    • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      9 46
      خب چرا همین نخبه ها عرضه ندارن همین جا تو ایران تجهیزات آزمایشگاهی خودشونو درست کنن؟ چون ما همش دنبال مقاله نوشتنیم در صورتی که من خودم دیدم دانشجوهای دکترای اونا سال های سال وقت میذارن تا یک وسیله آزمایشگاهی مثلا تو فیزیک یا برق بسازن تا بعدا دیگران باهاش آزمایش کنن و به نتایج جالب برسن اما ما همه چیزو حاضر و آماده و به سرعت و هلو برو تو گلو می خوایم و سریع می خوایم پیپر بنویسیمو معروف شیم خودمو هم منظورم هست متاسفانه
    • حميد FI ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      29 1
      به چهره ها توجه كنين ،همه لبخند ميزنن با اعتماد به نفس كامل ،حالا فارغ التحصيلا تو ايران همه كجو كوله و غمگين يا به قولي تازه اول بدبختي
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    17 5
    نویسنده این مطلب یک کتک درست حسابی لازم داره. شما که نمیتونی یک عکس را بگذاری مجبوری سانسور شده بگذاری و به شعور بازدید کننده توهین کنی؟
  • محمد ط IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    29 4
    خوش به حالشون. امکانات. آزادی. راحتی و رفاه. زندگی با آرامش.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    15 3
    یه نکته خیلی مهمآدمهای عکسهارو دقت کنید اکثرشون چشم بادومی هستن؟؟یعنی تا اونجاهم چین رخنه کرده
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      7 2
      یعنی تمام چشم بادامیها چینی هستند ؟ جوانان غربی مثل زاکربرگ و دیوید کارپ دانشگاه رو کنار می گذارند تا به استارت اپ هاشون برسند اونها زیاد اهل دانشگاه رفتن نیستند اینها هم که می بینی چینیهاو ژاپنیهای ثروتمند هستند
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    13 4
    جالبه می گفتید جوانان اروپایی در دانشگاه مقررات سختگیرانه درباره پوشش دارند انوقت هرچی عکسه رو سانسور کردید واقعا به این مقررات سختگیرانه پی بردم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    13 2
    سانسورت منو کشته مهندس
  • به رنگ ارغوان IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    3 0
    ماشالله ........ :|
  • من A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    2 0
    شغل جدید خبر انلاین : دلالی
  • فریدون IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    2 0
    ای اقا دردمون رو تازه نکن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هنوز بی فرهنگید................................
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    مشته چرند عکسو شطرنجی کردی مغز مردم رو که دیگه نمیتونی شطرنجی کنی