ایرنا نوشت:

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجه لحظاتی قبل اعلام کرد: هند برای دومین بار برنامه مذاکره با پاکستان را لغو کرد.
سرتاج عزیز در کنفرانس خبری ظهر روز شنبه در اسلام آباد از این اقدام هند ابراز تاسف کرد و گفت: قرار بود این مذاکرات روز دوم شهریور انجام شود اما هند به طور یکجانبه آن را لغو کرد.

وی افزود: اکنون نوبت تحلیل گران بین الملل و نهادهای جهانی است که قضاوت کنند کدام یک از طرفین مسوول لغو مذاکرات هستند.
مشاور امنیت ملی پاکستان تاکید کرد: ما به هر حال هنوز آماده ایم که این مذاکرات را بدون هیچ پیش شرطی برگزار کنیم.

زمانی که 'محمد نواز شریف' و 'نارندرا مودی' نخست وزیران پاکستان و هند در نیمه نخست ماه گذشته میلادی برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به شهر 'اوفا' ی روسیه سفر کرده بودند، آنجا در حاشیه اجلاس دیدار کردند و قرار گذاشتند تا مشاوران امنیت ملی دو کشور با هدف حل تنش ها و اختلافات با هم دیدار کنند.

طبق این برنامه، قرار بود 'سرتاج عزیز' مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان روزهای اول و دوم شهریور (یکشنبه و دوشنبه) در دهلی نو با همتای هندی خود دیدار و درباره یک سری مسایل میان دو کشور با هدف کاستن از تنش ها و اختلافات دیرینه، مذاکره کند.
سال گذشته نیز دو کشور توافق کرده بودند که مذاکراتی در سطح قائم مقام های وزارت خارجه دو طرف انجام شود اما طرف هندی چند روز پیش از انجام این مذاکرات، به دلیل تماس هایی که میان سفیر پاکستان در دهلی نو با رهبران جدایی طلب کشمیر انجام شده بود، از انجام این مذاکره صرف نظر کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =