مهر نوشت:

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی خبر داد و نسبت به سیلاب و آبگرفتگی معابر در ۸ استان کشور طی سه روز آینده هشدار داد.

احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از این رو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

به گفته وی، افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده و شدت بارندگی طی امروز در استان‌های گیلان، گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود. دریای خزر نیز طی امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا بارش باران همراه با رعدوبرق گاهی وزش باد دراستان های گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان رخ می دهد که شدت بارش ها در ارتفاعات سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

وظیفه گفت: روز دوشنبه رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل ، گیلان، گلستان،ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی که شدت بارش ها در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق گلستان خواهد بود.در این روز در جنوب سیستان وبلوچستان وشرق هرمزگان نیز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد وبرق و وزش باد رخ خواهدداد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی شدت بارش در مناطقی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی امروز در استانهای گیلان، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی روز یک شنبه در شمال سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی و روز دو شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق گلستان پیش بینی می شود از این رو توصیه می شود اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید و از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سرییع سازمان هواشناسی تأکید کرد: طی سه روز آینده نیز وزش باد در شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخی مناطق بویژه در زابل، با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در بعضی ساعات سه روز آینده وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری، همراه با وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز، به ۳۶ و ۲۷ درجه ساتیگراد بالای صفر خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =