در حالی که ارتش کره جنوبی برای مقابله با حمله احتمالی کره شمالی آماده باش کامل اعلام کرده، نزدیک به 10 فروند از جنگنده آمریکایی و کره ای ظهر امروز - شنبه - بر فراز منطقه مورد مناقشه با کره شمالی به پرواز درآمده اند.


به گزارش خبرآنلاین، واحد مرکزی خبر به نقل از فرانس پرس گزارش داد: کره شمالی پنجشنبه به کره جنوبی هشدار داد اگر از ساعت 17 به وقت گرینویچ طی 48 ساعت تبلیغات خود را ازطریق این بلندگوهای مستقر درمرز متوقف نکند، جنگی تمام عیار درخواهد گرفت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: نشست مقامات بلندپایه دو کره ساعت شش بعد ازظهر به وقت محلی در روستای مرزی پانمونجوم Panmunjom برگزار می شود.

در این حال پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد: ارتش کشورش کاملا آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام  بیشتر کره شمالی است.

رئیس جمهور کره جنوبی این مطلب را پس از آن عنوان کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همسایه جنوبی خود را به جنگ تهدید کرد.

این افزایش تنش ها یک روز پس از آن صورت گرفت که کره جنوبی دهها گلوله به سوی کره شمالی شلیک کرد.


در همین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان هم در خبری فوری به نقل از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، اعلام کرد:

مقامات دو کشور کره شمالی و کره جنوبی قرار است امروز شنبه تا ساعاتی دیگر در منطقه غیرنظامی مرزیِ بین دو کشور با هم ملاقات کنند، تا در رابطه با تنش‌های فزاینده‌ی اخیر در شبه جزیره کره با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کره شمالی، سئول و واشنگتن را متهم کرد

کره شمالی با طرح اتهاماتی علیه کره جنوبی و آمریکا، آنها را به استفاده از شیوه های جنگ روانی و انجام دادن رزمایش برای براندازی نظام حاکم بر پیونگ یانگ متهم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، کیم هیون جونگ سفیر کره شمالی در روسیه، واشنگتن و سئول را به استفاده از ابزارهای جنگ روانی و اجرای رزمایش های مشترک برای براندازی نظام کشورش متهم کرد.
وی تاکید کرد اوضاع در شبه جزیره کره بسیار وخیم است.

وی گفت: به سبب اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی، اوضاع شبه جزیره کره بسیار وخیم شده است. کره جنوبی به بهانه این که ما جنوب را گلوله باران کرده ایم حال آن که چنین کاری را هرگز نکرده ایم، با شلیک سی و شش گلوله به سمت مراکز پلیس ما اقدامی تحریک آمیز و بسیار جسورانه انجام داد. ما اعلام کردیم اگر تا ساعت پنج عصر فردا همه ابزارهای جنگ روانی را برنچینند، واکنشی قاطعانه نشان خواهیم داد.

از سوی دیگر پیونگ یانگ از شورای امنیت خواست جلسه فوق العاده ای برای بررسی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی و تهدیدات ناشی از آن تشکیل دهد. شدت تنش ها پس از آن افزایش یافت که کیم یونگ اون رهبر کره شمالی به نیروهای کشورش در خطوط مقدم دستور داد در حال آماده باش کامل رزمی علیه کره جنوبی باشند.
پیونگ یانگ چهل و هشت ساعت به سئول مهلت داد بلندگوهای مستقر در مرزها را که از آن برای تبلیغات تحریک آمیز علیه کره شمالی مورد استفاده قرار می گیرد، جمع کند.

پرواز جنگنده های آمریکایی و کره ای بر فراز منطقه

به گزارش خبرآنلاین در همین زمنیه خبرگزاری ایرنا گزارش داد: تنش میان کره شمالی و کره جنوبی که از روز پنجشنبه با آتشباری میان دو کشور آغاز شد با نزدیک شدن به پایان مهلت 48 ساعته کره شمالی به سئول، وارد مرحله جدید و خطرناکی شده است.
کره شمالی عصر روز پنجشنبه (به وقت محلی) به مدت 48 ساعت به کره جنوبی مهلت داد تا تمامی بلندگوهای تبلیغاتی نصب شده در جوار مرزها را که از آن پیام های ضد پیونگ یانگ پخش می شود، برچیند.

با نزدیک شدن به این ضرب الاجل و احتمال اقدام نظامی کره شمالی بر علیه سئول، مقارن ظهر امروز پروازهایی از سوی جنگنده های آمریکایی و کره جنوبی در منطقه مرزی صورت گرفت تا با این کار جلوی اقدام احتمالی پیونگ یانگ گرفته شود.
جنگنده های دو کشور همچنین علاوه بر نقاط مرزی، بر فراز مناطق مختلف به پرواز درآمدند و عملیات شبیه سازی مانند حمله به دشمن فرضی انجام دادند.

این جنگنده ها آماده می شوند تا در صورت شروع کار توپخانه های کره شمالی در حمله به کره جنوبی، منطقه مورد نظر را هدف قرار دهند.

ستاد کل ارتش کره جنوبی ساعتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که در این عملیات شبیه سازی شده از جنگنده های اف 15 و اف 16 استفاده شده است.
این ستاد در بیانیه خود خاطرنشان کرد که می خواهیم به کره شمالی نشان دهیم که در دفاع از خاک خود با آمریکا همکاری نزدیکی داریم.

ستاد ارتش کره جنوبی تاکید کرد که این کشور در مقابله با حمله احتمالی کره شمالی تردید به خود راه نخواهد داد.
در همین حال «کوریا هرالد» نشریه چاپ کره جنوبی گزارش کرد که ارتش این کشور به حال آماده باش کامل درآمده و چندین نشست فوری با حضور رییس جمهور و وزیر دفاع برای انجام عملیات تلافی جویانه برگزار شده است.

کره شمالی پس از درگیری توپخانه ای این کشور با کره جنوبی و تبادل آتش دو طرف در منطقه مرزی در روز پنجشنبه - 29 مرداد  علاوه بر تعیین مهلت 48 ساعته به همسایه شمالی به نیروهای خود در خط مقدم هم وضعیت جنگی داده است.
مهلتی را که کره شمالی داده است ساعت17 امروز شنبه به وقت محلی ( 13:30 به وقت تهران) خاتمه می یابد.
قرار است شورای امنیت ملی کره جنوبی راس همین ساعت نشست ویژه ای را برای در نظر گرفتن راههای مقابله با کره شمالی برگزار کند.


«یون بیونگ سه» وزیر خارجه کره جنوبی که به کاستاریکا سفر کرده بود امروز سفر خود را نیمه کاره رها کرد تا با توجه بحران پیش آمده در کشور خود حضور داشته باشد.
«جی جایه ریونگ» سفیر کره شمالی در پکن نیز امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت که ما بدون آنکه نوع اقدام نظامی را مشخص کنیم، هشدار می دهیم. اگر تبلیغات علیه پیونگ یانگ متوقف نشود فرمان حمله برای اقدام نظامی صادر خواهد شد.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز بابت مسائلی که میان دو کره در حال شکل گیری است عمیقا ابراز تاسف کرد و گفت که کشورش به شدت نگران تحولات شبه جزیره کره است.

وی به هر دو کشور توصیه کرد دست به اقدامی نزنند که شرایط بدتری را ایجاد کند.
چین پیشتر خواستار حل مسائل دو همسایه شمالی و جنوبی با تمرکز بر دیپلماسی و گفت و گو شده بود.
«مارتین دمپسی» رییس ستاد کل ارتش آمریکا نیز درباره وضعیت موجود با «چو یون هی» همتای کره ای خود تلفنی گفت و گو کرده است.

دو طرف گفته اند که به هیچوجه اجازه خودنمایی به کره شمالی را نخواهند داد و هر اقدام مقابله جویانه لازم را مورد بررسی قرار خواهند داد.
«هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز برای کاستن از نگرانی و هراس عمومی در کشورش به مردم گفت که این کشور و آمریکا یک سامانه عملیاتی مشترک برای رویارویی با کره شمالی ایجاد کرده اند.
وی اعلام کرد که پیونگ یانگ در صورت اقدام نظامی بهای تلخی پرداخت خواهد کرد.

او همچنین گفت که تبلیغات جنگ روانی علیه کره شمالی با بلندگو در منطقه مرزی، بخشی از اقدامات مقابله جویانه با تحرکات نظامی پیونگ یانگ است.
در همین حال بخش فرماندهی سازمان ملل متحد نیز به کره شمالی پیشنهاد کرده است یک نشست کاری برای حل و فصل مساله برگزار کند.

این بخش در نامه ای به کره شمالی خواستار خویشتنداری آن کشور شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
کره شمالی و کره جنوبی پس از جنگ کره سال 1953 میلادی پیمان صلح امضا نکردند و همچنان در شرایط شبه جنگی بسر می برند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    17 35
    هر سال سه روز به هم دو تا گلوله شلیک می کنن بعد تموم میشه میره هر سال همین جوری خبری از جنگ نیست زیاد اهمیت ندین
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    54 22
    دمت گرم کیم جونگ اون چاقالو بزن کره جنوبی و زاپن رو صافشون کن
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      6 13
      ماله این حرف ها نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    70 23
    مر گ برامریکا ونوکرانش
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    88 12
    همیشه پای آمریکا در میان است حتی در جنگ دو کره
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    92 13
    بازی جدید آمریکا واسه کنار زدن یه تهدید. البته تهدیدی برای خودش و نه کره جنوبی
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    39 58
    باید دنیا شر این جوجه دیکتاتور نمای متوهم را قطع کند که مردم بدبخت کره شمالی را به گروگان گرفته. امیدوارم هرچه زودتر با هیتلر محشور گردد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    76 9
    کشور مستعمره یعنی همین
  • بی نام RO ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    98 17
    آمریکا محور شرارت و ناامنی در جهان
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    18 11
    مرگ بر آمریکا جهانخوار