ایسنا نوشت:


خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع رسمی ترک اعلام کرد که دولت ترکیه قصد دارد دامنه عملیات نظامی خود در عراق و سوریه را گسترش داده و با موافقت پارلمان تا یک سال دیگر به عملیات خود در این دو کشور ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجوز انجام عملیات برون مرزی برای ارتش ترکیه که سال گذشته میلادی توسط پارلمان تصویب شد، اکتبر آتی به پایان می‌رسد و متن لایحه جدید شامل تمدید عملیات نظامی در عراق و سوریه تا یک سال دیگر است.

نمایندگان پارلمان ترکیه سال گذشته میلادی لایحه‌ای از سوی حزب حاکم را تصویب کردند که شامل اجازه دادن به ارتش ترکیه برای انجام عملیات نظامی در خاک سوریه و عراق نیز هست.

روزنامه دیلی صباح ترکیه به نقل از یک مسئول این کشور در این باره اعلام کرد که کابینه سندی را امضا کرده و به دفتر رئیس پارلمان فرستاده که در آن خواهان تمدید عملیات نظامی در عراق و سوریه برای یک سال دیگر شده است.

به گفته این روزنامه، درحال حاضر ارتش ترکیه اجازه دارد تا پایان روز دوم اکتبر به عملیات نظامی در عراق و سوریه ادامه دهد. بر اساس این مجوز ترکیه حتی می‌تواند از نیروای زمینی خود در عراق و سوریه استفاده کند و به نیروهای خارجی نیز اجازه بدهد تا برای انجام عملیات علیه داعش از خاک ترکیه استفاده کنند.

از زمان حمله تروریستی به شهر سوروچ ترکیه، آنکارا عملیاتی را علیه داعش در شمال سوریه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق آغاز کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرود A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    16 2
    دمشون گرم.خوب کاری میکنن.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      2 9
      داعش و حامیانش محکوم به نابودی هستند.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      8 0
      و همچنین حامیان شورشی ها در همه جایمن و ....