طی حکمی از سوی سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اعضای جدید هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آقایان مجتبی انصاری، عصاری ، محمد سعیدی، رضا راعی، علی ظفرزاده، مرتضی لطفی و سیدمحمدرضا آیت‌اللهی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب شدند. این انتخاب در شرایطی است که در حال حاضر شستا را به عنوان یکی از ثروتمند ترین هلدینگ های دولتی معرفی می کنند.  شستا یک شرکت سرمایه گذاری (هلدینگ) است که مجموعه‌ای با بیش از ۱۷۰ شرکت و مؤسسه را اداره می‌کند. مجموع دارایی‌های این شرکت سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۳۹ هزار میلیارد تومان و سود سالانه آن نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده و این درحالی است که سود ۴۰۰ شرکت دیگر که در بورس فعال می‌باشند جمعاً ۱۶۰۰۰ میلیارد بوده است. گفته می‌شود بازدهی واقعی شستا ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به‌مراتب بیش از آن میزانی است که به لحاظ مالی و حسابداری نشان داده می‌شود.

همچنین اعضای هیات مدیره شستا آقای سیدمحمدرضا آیت‌اللهی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت سرمایه‌گذاری انتخاب کردند.

شایان ذکر است احمد فیاض‌بخش، پیش از این مدیر عامل شستا بوده است که با انتصاب وی به عنوان دبیر کل اتاق بازرگانی ایران، محمد سعیدی معاون وقت بین‌الملل شستا در هفته‌های اخیر به عنوان سرپرست این شرکت مشغول به فعالیت بوده است.

گفتنی است در سوابق محمدرضا آیت‌اللهی وزارت معادن و فلزات در دوره جنگ تحمیلی ، استانداری تهران و ریاست هیات مدیره ذوب آهن و مدیرعاملی شرکت صدر تامین به چشم می‌خورد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    در زمان استانداری ایشان آیا کرباسچی شهرداربودند یه خیر