تسنیم نوشت:

یک نماینده جمهوریخواه دیگر به موافقان توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ پیوست و از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع توافق حمایت کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، جرولد نادلر، نماینده جمهورخواه نیویورک که پیش از این تصمیم خود درباره مخالفت یا حمایت از توافق هسته‌ای را اعلام نکرده بود سرانجام روز جمعه اعلام کرد که از توافق هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد.

تصمیم این نماینده جمهوریخواه از اهمیت زیادی برخوردار است زیر وی از حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و پیش از این تردیدهای زیادی را درباره این توافق مطرح کرده بود. به نظر می‌رسد تنها چند نماینده دموکرات هستند که تصمیم خود درباره توافق هسته‌ای اعلام نکرده‌اند اما با اینحال بعید به نظر می‌رسد که با آن مخالفت کنند.

نادلر پس از آن موافقت خود با توافق هسته‌ای را اعلام کرد که اوباما در نامه‌ای مفصل به نگرانی‌های این نماینده کنگره درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و متوقف نمودن ایران با هر وسیله ممکن "از جمله اقدام نظامی" پاسخ داده بود.

کنگره درباره رد توافق هسته‌ای در ماه سپتامبر تصمیم‌گیری خواهد کرد و اوباما نیز اعلام کرده است درصورت تصویب با آن مخالفت خواهد کرد. جمهوریخواهان به 44 رای دموکراتها در مجلس نمایندگان و 13 رای در سنا نیاز دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    2 1
    نماینده دمکراته نه جمهوری خواه
  • رضا A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    3 0
    جرولد نادلر نماینده نیویورک و دموکرات هستش نه جمهوریخواه...