۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶
اعلام زمان عرضه و قیمت خودروهای جدید

دنیای اقتصاد نوشت:

 

خودروسازان ایران در حالی وعده شراکت با شرکت‌های بزرگ جهان را داده‌اند و صحبت از ورود محصولات جدید و با کیفیت آنها به بازار کشور کرده‌اند که این اظهارات به نوعی رکود بازار خودرو را تشدید کرد و سبب شد مشتریان به هوای خودروهای بهتر، بازار را فعلا تحریم کنند. حالا و در این شرایط که فروش خودرو افت کرده، جاده مخصوصی‌ها می‌خواهند با اعلام برنامه‌های موردنظر خود برای شراکت با خارجی‌ها و همچنین اعلام زمان ورود و قیمت خودروهای جدید، به نوعی مشتریان را توجیه کنند و آنها را به بازار برگردانند.

در این راستا، ایران خودرویی‌ها به‌زودی نام شرکای آینده خود را رسما اعلام خواهند کرد تا مشخص شود چهار شریک بزرگ‌ترین خودروساز ایران کدام برندها خواهند بود. البته به نظر می‌رسد تا به امروز کار پژو، رنو و سوزوکی برای شراکت با ایران خودرو تمام شده و از بین فولکس واگن و فیات-کرایسلر نیز یکی به‌عنوان شریک چهارم و شاید اصلی، انتخاب خواهد شد. آبی های جاده مخصوص همچنین قصد دارند به زودی نام خودروهایی را که قرار است با کمک شرکای خود تولید کنند، به همراه زمان عرضه و همچنین قیمت آنها به اطلاع عموم برسانند. با این حساب، به‌زودی مشخص خواهد شد که کدام خودروها، کی و با چه قیمتی راهی ایران می‌شوند و با این حساب، مشتریان متوجه خواهند شد که خرید خودرو در مقطع فعلی به صرفه است یا در آینده.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    105 1
    اين هم يك ترفند فريب جديد براي بازار گرمي. بجاي اين كار ها بر روي نرخ و كيفيت محصولات خود متمركز بشين
    • میلاد RO ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      29 0
      تا کی باید خودروهای 20سال پیشو سوار شیم. ما که منطقه آزاد هستیم باید حداقل 50 میلیون سرمایه برای خرید خودروی سطح پایینو داشته باشیم.تازه اونوقت مشکل تردد ب شهرهای دیگه رو خواهیم داشت. ما ی خودروی جدید خوب و باقیمتی پایین میخواهیییییییییییم.
    • بی نام GB ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      24 0
      المانی ها و فولکس واگن به هر کشوری رفتند خودروی بومی اون کشور را مدرن کردند اگر اونها بیست سال پیش اومده بودند الان مدل جدید و مدرن پیکان را داشتیم
    • رضا US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      15 1
      تازه اگه همه چیز خوب پیش بره، راه اندازی خط مونتاژ خودروهای جدید دستکم ۲ سال طول می کشه تا به سرانجام برسه. اونوقت مدیران شرکتهای خودروسازی مردم رو سر کار گذاشتن. اینها همش به خاطر حمایتهای احمقانه ای که به اسم تولید داخل و اشتفالزایی از شرکتهای دولتی با مدیرهای سفارشی بی سواد و مدعی میشه. نتیجه هم همین خودروهای گرون و بی کیفیتی میشه که با هزار منت دست مردم میدن. راه حل خصوصی کردن خودروسازیها همراه با یک بسته حمایتی محدود در مدت حداکثر ۵ ساله تا بتونن تولیداتشون رو به سطح کیفیت رقبای خارجی برسونند. اینجوری دیگه هر آشغالی تولید نمی کنن و مجبور میشن بروند سراغ مدلهای بهتر و قیمتشون هم در اثر رقابت پایین میاد، مثل همه جای دنیا.
  • حمیدرضاپیری A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    21 0
    به نظرم باید اونها از خودروسازان ایران دعوت کنند و ازشون مشورت بگیرند که چطور میشه بنجل ترین و بی کیفیت ترین قطعات چینی رو مونتاژ کرد و به اسم خودروی داخلی به مشتری بندازند و تازه هر وقت اعتراضی شد بگویند اگر نخرید گرون تر میشه هر سال افزایش قیمت بدهند و به چهار برابر قیمت تمام شده بفروشند و بازم بگن ضرر میکنیم. از آینه جانبی برقی تا چراغ مطالعه رو حذف کنند و روز به روز به جای ترقی و افزایش آپشن ، اونی هم که تا حالا بوده کم کم حذف کنند و همیشه منت بذارن سر مشتری . بخدا تمام خودروسازان دنیا توی کار ایران خودرو موندن که چیکار میکنه بازم تولید داره و اونها با این همه آپشن و رقابت بازم رضایت مشتری رو نمیتونن کامل داشته باشن؟
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      20 0
      اونا مردم ايرانو ندارن
    • رضا پلاس A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      0 0
      داداش دمت گرم خدایی اگه میشد 1000 تا لایک میکردم حرفت به دلم نشست فدایی داری
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    15 0
    بايد سايپا و ايران خودرو هر خودروئي را حداكثر 7 سال توليد كنند نهذ مانند پژو 405 كه از ائايل 70 به مدت بيش از بيست سال توليد مي كنند . 206 داره به مرز بيست سال توليد نزديك مي شود و يا پرايد كه بيست را تمام كرده . عمر بيشتر از ده سال يعني نارضايتي
  • م.م A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    27 0
    کاملاً مشخص شده است که اتحاد مردم علیه خودرو ساز ها تاثیر گذار بوده است که چنین مطالبی را عنوان می کنند با اندکی صبر و حوصله از سوی مردم خوذذو ساز های بی رحم داخلی به زانو خواهند افتاد. تا شاید اندکی کیفیت خود رو ها را افزایش و قیمت ها را کاهش دهند. اندکی صبر سحر نزدیک است
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    20 0
    قیمت خودرو در ایران خیلی خیلی خیلی بالاست باید ارزان شود تا بازارش رونق یابد وگرنه ملت خودش تحریم خواهد کرد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    15 0
    راستم میگن حتما1 مشغول ذمبه اید فکر کنید میخوان گول بزنن ملت رو باز. ای گل بگیرن در اون آبی جاده مخصوص رو که فقط بلده آشغال تولید کنه به قیمت بنز بده دست مردم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    68 0
    مونتاژکارای زرنگگگگگگ
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    65 0
    این یعنی همون روند سابق. پژو و رنو و سوزوکی که مثل قبل با همون قیمت ها چه بسا بیشتر هستن. حالا این وسط مثلا فیات هم میاد دوتا ماشین گرون میده پس هیچی قرار نیست تغییر کنه متاسفانه. مردم هم نباید با این تن به خرید بدن وقتی اینطوری قراره با هاشون رفتار بشه
  • جاویدان IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    62 0
    امیدی نیست... این خودرو های جدید حتما قیمت مناسبی برای اقشار ضعیف ندارند.
  • جو بین دان IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    9 1
    قرار نیست با بالا رفتن کیفیت خودرو که حق مسلم مردم می باشدافزایش قیمت داشته باشیم.و یاجمله ی با این حساب، مشتریان متوجه خواهند شد که خرید خودرو در مقطع فعلی به صرفه است یا در آینده.مردم را تهدید نکنید
  • محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    13 0
    خرید خودرو در ایران با این قیمت های غیر متعارف هیچ وقت به صرفه نیست. خریداران تا رسیدن خودرو به قیمت واقعی باید صبر کنند.
  • قندک A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    13 0
    به تجربه ی من به صحبتهای خودروسازها نمی شود اطمینان کرد
  • فرشید IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    7 0
    مگه قرار نبود پژو تنبیه شه مثل اینکه پژو رگ خواب ما رو بلده
  • مهدی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    14 0
    الان میاد قیمت های ماشین های آینده رو 4 برابر اعلام می کنن که مردم بیان این لگن هاشون رو بگیرن، ولی بدانید و آگاه باشین که دیگه مردم این کار را نخواهند کرد و اگر هم قیمت ماشین های آینده هم قیمت واقعی نباشه و بخواین با چندین برابر قیمت بفروشین باز هم کسی نمی خره..
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    17 0
    پریشب از نمایشگاه خودروی مشهد بازدید کردم. هرچه بود چینی بود. کاملا تبدیل شده ایم به وارد کننده یا مونتاژکننده خودروهای چینی.برندهایی مثل گریت وال، جیلی،چری، وولیکس، چان گان و هایما و ... ایران خودرو،پارس خودرو و سایپا تمام خودروهای جدیدشان چینی بود.البته تبلیغ یک مدل رنو را می کردند برای تحویل در اذر ماه. خلاصه به جز تاسف خوردن حاصلی از این بازدید نداشتم. چی بودیم، چی شدیم. عقب گرد در حد المپیک.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    19 2
    این ملت را جز این سزاوار نیست. وقتی همه و همه و بدون استثنا از روشنفکر ، روشنگر و حجره دار، مثلا بازاری و تا به آن عوام کوچه بازار اهل کلک و دروغ باشند حالا حالا ها خیلی زود است تا بفهمند که چه کلاه بس گشاددددددددددددددی سرشان رفته و هیچ علاجی نیست. الهی که ایرانی نیست و نابود شوی. آمین.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    11 0
    تکلیف قراضه های تو پارکینگ را هم روشن کنید
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    11 0
    آخه چرا این مردم باید خودرو را با قیمت 4 الی 5 برابر قیمت جهانی خرید کنند؟؟؟؟
  • مهرداد A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    7 3
    نظر دوستان محترمه ، ولی من فکر میکنم ساختار اقتصادی دچار مشکل شده و بیماره . و کسانی که سر رشته ای از دانش اقتصاد دارند ، به خوبی آگاهند که این مسایل به زودی و در کوتاه یا میان مدت و صرفا با ورود خودرو ساز خارجی رفع نمیشه . انتظار داشتن خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب جهت قشر متوسط ، از دید حقیر ، به این زودی ها دست یافتنی نخواهد بود .
    • بی نام A1 ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      2 1
      اگر از اقتصاد شما میفهمی پس دریاب : اولا که کمپین زمان کوتاه مدت نیست بلکه حداقل تا زمان رفع تحریم در مقام عمل است ثانیا در مفهوم عرضه و تقاضا هر چقدر تقاضا کمتر باشد و عرضه زیاد مجبورند خودرو ساز بالا قیمت را به مفهوم تقاضا برسانند ... مجبورند و گرنه تمام سرمایه هایشان نابود کامل میشود
    • مهرداد A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      3 0
      پس شما هم دریاب خواننده عزیز ، که این مساله عرضه و تقاضا و تعیین قیمت در بازار بواسطه عرضه و تقاضا ی یک محصول ، مربوط به بازار سرمایه داری آزاد با یک اقتصاد سالم هستش . نه در ایران که ده ها عامل بر تعیین قیمت اثر میزارن ، نه فقط تقاضا در بازار . حالا شما اگر انتظار داری با راه افتادن یک کمپین این مساله حل و خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب به دستت برسد ، میتونی منتظر بشی . و نتیجه قیمت مسکن و خودرو و غیره در سال جدید و سال بعدش خود را نشان خواهد داد.
  • پایاب IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    3 1
    سلام علیکم به نظر میرسد قیمت ها هنوز هم با قیمت مورد انتظار مردم مطابقت ندارد. می بایست تجدیدنظر شود. قیمت ها فوق العاده بالاست و من به شخصه خودم و دیگران را به امتناع از خریدن تا ماههای آتی و قیمتهای جدیدتر توصیه می کنم.... ان شالله که دسترنج مردم معادل بهای کالایشان باشد.