دویچه وله نوشت:

 روزنامه‌ کیهان، روزنامه "وال استریت ژورنال" را با خیابان "وال استریت" نیویورک اشتباه گرفته‌ و بر مبنای ادعای طرح شده در مقاله‌ نشریه فوربس، همکار ایرانی روزنامه "وال استریت ژورنال" را رابط مقامات امریکایی با رهبران جنبش سبز قلمداد کرده‌اند.

ماجرا به مقاله‌ای از مایکل لدین در نشریه "فوربس" باز می‌گردد که در آن ادعا شده چاک شومر، سناتور آمریکایی در زمان تظاهرات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران، از طریق فردی در "وال استریت" با سران جنبش سبز در ارتباط بوده است.

وال استریت خیابانی در منطقه منهتن نیویورک و محل استقرار بسیاری از شرکت‌های بزرگ مالی از جمله بورس نیویورک است.

کیهان در ۲۱ مرداد نوشت: «اگرچه لدین اشاره‌ای به نام این رابط نمی‌کند اما اندکی دقت نشان می‌دهد به احتمال بسیار قوی این رابط کسی نیست جز همان خبرنگاری که در سال ۸۸ از سوی وال استریت ژورنال مامور سفر به تهران و پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌شود. این خبرنگار که فرناز فصیحی نام دارد دو ماه پیش از انتخابات وارد ایران شده و دست به کار می‌شود و پس از انتخابات نیز گزارش‌های متعدد و مغرضانه‌ای از آشوب‌های خیابانی فتنه‌گران تهیه و منتشر می‌کند. وی در حالی پس از انتخابات ایران را ترک می‌کند که پس از آن به دلیل دو تابعیتی بودن امکان سفر در پوشش عادی را داشته است.» {خبر کيهان را اينجا بخوانيد}

روزنامه "وال استریت ژورنال" روز چهارشنبه (۱۹ اوت/۲۸ مرداد) با انتشار یک بیانیه نسبت به نشر زنجیره‌ای ادعاهای نادرست علیه همکار خود، واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده که چنین اظهاراتی "کاملا غلط" و "غیرمسئولانه" هستند: «در مقاله فوربس هیچ ارجاعی به وال استریت ژورنال و یا خانم فصیحی وجود ندارد، اما برخی از رسانه‌های ایرانی، او را با دوست "وال استریتی" مقاله یکی گرفته‌اند.»

مایکل لدین، نویسنده مقاله فوربس نیز به وال استریت ژورنال گفته که در مقاله‌اش "هیچ ارتباطی از هیچ نوع با وال استریت ژورنال" وجود نداشته است.

فرناز فصیحی ۴۴ ساله، پدر و مادری ایرانی دارد و در آمریکا متولد شده است. او که اینک جانشین مسئول دفتر آفریقا و خاورمیانه روزنامه "وال‌استریت ژورنال" است، در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، دو ماه در ایران بود. فرناز فصیحی برای گزارشگری از اوضاع ایران در آن دوران شش جایزه روزنامه‌نگاری دریافت کرده است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448893

برچسب‌ها