روزنامه اعتماد در گفت و گو با سید هادی حسینی، تهیه‌کننده طرح استیضاح وزیر اقتصاد نوشت:

-          به عنوان كسي كه سردمدار استيضاح آقاي طيب‌نيا هستم اعلام مي‌كنم كه شانس استيضاح ايشان در مقابل طرحي كه براي وزير ورزش تهيه شده، بسيار كمتر از آقاي گودرزي است.

-          آقاي آخوندي قطعا استيضاح نخواهد شد چون به هر حال طيف استيضاح‌كنندگان وزير راه و شهرسازي الان طيف بسيار ضعيفي هستند و هر چند استيضاح ايشان هنوز بالاي ١٠ امضا دارد اما هيچ‌وقت ما در تاريخ جمهوري اسلامي نداشتيم كه وزيري را بتوان با ١٢ امضا استيضاح كرد. مجلس قطعا با استيضاح ايشان همراهي نمي‌كند. مساله استيضاح آقاي آخوندي بيشتر از آنكه فني باشد موضوعي منطقه‌اي و البته سياسي است. تركيب امضاها هم نشان مي‌دهد كه اين‌طور است. به هر حال طيفي در مجلس به دليل ارتباطات و وابستگي‌هاي سياسي ايشان اصلا تمايل به حضورش در كابينه ندارند اما در مقابل هم به نظر نمي‌رسد توان بركناري آقاي آخوندي را داشته باشند.

-          من خودم طرح استيضاح آقاي طيب‌نيا را تهيه كرده‌ام و براي آن امضا جمع كردم، اما معترف هم هستم كه ايشان از وزراي خوب و كارآمد دولت است. اشكالاتي در كار است كه قابل كتمان نيست. ما هم به دنبال اصلاح آن اشكالات هستيم. هميشه استيضاح بركناري وزير را هدف قرار نمي‌دهد. بعضي وقت‌ها مجبور هستيم تا از اين طريق پيامي جدي به دولت بفرستيم. مثلا در استيضاح آقاي فاني هم همين اتفاق افتاد. شما ديديد كه در جريان استيضاح وزير آموزش و پرورش گارد مجلس اصلا بركناري ايشان نبود اما نفس استيضاح براي اين بود كه دولت دريابد كه مشكلات آن حوزه از نظر مجلس و نمايندگان مردم بسيار جدي است. اتفاقا آن استيضاح به نفع سيستم آموزش و پرورش و وزارتخانه تمام شد. براي آقاي طيب‌نيا هم همين است. ما اعتقاد داريم كه برخي حوزه‌هاي اقتصادي نياز به جراحي جدي دارد و مجلس هم نمي‌تواند و نبايد سكوت كند. ما صرفا مي‌خواهيم در مقابل اين مسائل منفعل نباشيم.

-          واقعا هدف من بركناري ايشان نيست. حتي آن روزي كه آقاي طيب‌نيا كارت زرد هم گرفت، به زعم من هدف نماينده سوال‌كننده دادن كارت زرد نبود. خود آقاي طيب‌نيا در آن جلسه بي‌سياستي كرد و فضا را به سمت دادن كارت زرد دوم هل داد. ايشان بيشترين راي را از مجلس گرفت و ما هم سعي كرديم تا اينجا كمكش كنيم و بعد از اين هم كمك خواهيم كرد ولي دليل نمي‌شود اشكال را نگوييم و از ابزارهاي خود استفاده نكنيم. اگر اين كار را نكنيم همه از خود متشكر مي‌شوند و فكر مي‌كنند خوب كار مي‌كنند.

-          2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    8 0
    هدف فقط بازی با روح و روانش است
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    1 0
    رای دادن به وزیر اموزش وپرورش قطعا تخریب روحانی است وگرنه شما دلتان برای دولت ومعلمان نمی سوزد