العالم نوشت:

نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد، هفت جوان استرالیایی پیش از ترک خاک این کشور برای پیوستن به داعش، در فرودگاه‌های این کشور بازداشت شده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم؛ «تونی ابوت» در گفت وگو با خبرنگاران، تنها به ارائه همین مقدار اطلاعات اکتفا کرد.
این در حالی است که روزنامه دیلی تلگراف چاپ سیدنی به نقل از منابع دولتی، از ماجرای دیگری نیز پرده برداشت که در آن، پلیس، پنج مسافر یک هواپیما را در فرودگاه سیدنی پیاده کرده است.
مسئولان سازمان های مهاجرت، پیش از این درباره وضعیت پنج نفر هشدار داده بود و پس از تحقیقات لازم، مشخص شد که این افراد، مقادیر زیادی پول نقد و مواد مشکوک دیگر با خود حمل می کنند.
گذرنامه های این افراد ضبط شد، اما دو تن از آنان، فردای آن روز بار دیگر سعی کردند از کشور خارج شوند که بار دیگر از سفر آنان جلوگیری شد.
این پایگاه اینترنتی افزود: در حال حاضر، مسئولان سازمان مبارزه با تروریسم بازجویی از این افراد را در دستور کار قرار داده است.
بر اساس اعلام دولت استرالیا، بیش از 150 تن از شهروندان این کشور، به منظور پیوستن به داعش در عراق از این کشور خارج شده اند که از این تعداد 20 تن کشته شدند و گمان می رود که 20 تن از آنان به استرالیا برگشته اند. دولت این کشور، تاکنون گذرنامه های دستکم 100 نفر را که مضنون به همکاری با داعش هستند، باطل کرده است.
پلیس استرالیا در مدت 12 ماه گذشته، 14 نفر را به سبب مظنون بودن به برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی یا گردن زدن افراد در استرالیا بازداشت کرده است. از این تعداد، 12 تن عملا به اتهام اجرای عملیات تروریستی مجرم شناخته شدند و درحال حاضر در زندان های این کشور، محکومیت خود را می گذرانند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =