مهر نوشت:

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد: بازنشستگان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و تناسبی بین هزینه های زندگی و حقوق دریافتی آنان وجود ندارد.

علی اصغر بیات اظهار داشت: دغدغه دولت تدبیر و امید آسایش و آرامش بازنشستگان و مستمری‌بگیران است و طی دو سال گذشته شاهد روند رو به بهبود خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد، گفت: برای پرداخت مستمری این عزیزان ماهیانه بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت می‌شود که تمامی این مبالغ از محل حق بیمه دریافتی سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌شود.

بیات بر لزوم بهبود و ارتقاء وضعیت معیشت بازنشستگان تأکید کرد و گفت: بازنشستگان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و تناسبی بین هزینه های زندگی و حقوق دریافتی آنان وجود ندارد.

وی افزود: دلیل این وضعیت نیز افزایش اندک و کمتر از تورم حقوق بازنشستگان در سنوات قبل است و قانون باید فصل الخطاب باشد و افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس تورم انجام شود.

رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات سازمان تامین اجتماعی گفت: مشکلات امروز سازمان تامین اجتماعی نتیجه قوانین حمایتی است که در ادوار گذشته برای این سازمان تصویب کردند.

بیات در ادامه تصریح کرد: با تصویب قوانین حمایتی برای سازمان تامین اجتماعی، دولت به یک کارفرمای بزرگ تبدیل شد زیرا در قبال این قوانین مسئولیت ها و بار مالی زیادی متقبل شد که امروز نمی‌تواند دیون خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی افزود: در زمان بررسی قوانین و طرح پیشنهادات مختلف در مجلس شورای اسلامی بایستی به نحوه تامین بار مالی تعهدات سازمان تامین اجتماعی توجه شود و انتظار ما این است که از تحمیل هزینه‌های جدید به سازمان تأمین اجتماعی خودداری شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    1 0
    مبلغی رو هم که ماهانه از کارمندان و کارگزان می گیره اعلام کنین لطفا
  • محسن RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 0
    یه جوری راجع به پرداختهای دولت به مردم حرف میزنن انگار صدقه میوخان بدن ،پول خوده مردمه دیگه
  • masoud IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    1 0
    لطفا پیگیری کنید چرا یک ما افزایش حقوق سال 94 مستمری بگیران که طلب دارند را پرداخت نمی کنند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    5 0
    حقوق دریافتی اکثر انها ۲۵۰ دلار در ماه هست که جای شرمساری داره
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    2 0
    منظورش اينه كه دولت و مجلس ازجيب بيمه پردازان حاتم بخشي مي كند مثلا مي گويد با يكسال پرداخت حق بيمه و 65سال سن هم افراد بازنشسته شوند و حقوق بگيرند كه مثلا همه ايرانيان تحت پوشش بيمه باشند در حاليكه بدين ترتيب سازمان تامين اجتماعي ورشكسته مي شود و دولت و مجلس وظايفشان را بايد به نحوي ديگري انجام بدهند نه اينكه از جيب بيمه شدگان و بيمه پردازان .