۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶

ایسنا نوشت:

نوری مالکی در واکنش به فراخوان کمیته تحقیقات پارلمان این کشور برای حضور در دادگاه در رابطه با پرونده سقوط موصل، تهدید کرد پشت پرده دست داشتن مسوولان عراقی در قتل، آدم‌ربایی و فساد را برملا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق در دیدار با جمعی از رهبران ائتلاف «دولت قانون» و حزب «الدعوه» که در پایان سفر شش روزه‌اش به تهران در فرودگاه بغداد به استقبال وی آمده بودند، تهدید کرد پرونده‌های مسوولان عراقی مبنی بر دست داشتن در قتل و آدم‌رربایی مردم عراق را افشا می‌کند.

مالکی با کنایه به حاکم الزاملی، یکی از رهبران جریان الصدر عراق گفت: شخصی که تحقیقات در مورد پرونده سقوط موصل را بر عهده گرفته خود متهم به قتل و آدم‌ربایی است و می‌خواهد با ارائه گزارش از سقوط موصل، معادله‌ها را برهم بزند.

الزاملی که ریاست کمیته تحقیقات موصل را برعهده دارد، رهبر سابق شبه‌نظامیان ارتش المهدی و رهبر فعلی "گردان‌های السلام" وابسته به جریان صدر است که متهم به رهبری و هدایت گروه‌های آدم‌ربایی و قتل در زمان فعالیت در سمت مشاور وزیر بهداشت در دوره اول دولت مالکی (سال‌های 2006 تا 2010) است.

پارلمان عراق روز دوشنبه در گزارشی به دادستان کل این کشور، محاکمه مالکی و 35 تن از مقامات عالی‌رتبه عراق را به اتهام اهمال در سقوط موصل به دست داعش خواستار شد. کمیته تحقیقات پارلمان عراق نیز مالکی و دیگر مسوولان از جمله اثیل النجیفی، استاندار سابق نینوا را برای حضور در دادگاه فراخوانده است.

از سوی دیگر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در واکنش به سخنان مالکی، وی را متهم کرده که باعث سقوط موصل به دست داعش شده است.

مالکی در سفرش به تهران، اقلیم کردستان عراق و کشور ترکیه را به توطئه برای سقوط موصل متهم کرده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    7 4
    بگم بگم خارجی...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 0
    چه خبره عراق,اونوقت ما زلف توزلف این کچلها گره زدیم