واحدمرکزی خبر نوشت:

خبرگزاری رویترز از لندن گزارش داد : یک منبع دیپلماتیک انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد انگلیس سفارت خود در تهران را آخر این هفته (یکشنبه)، تقریبا چهار سال پس از آن که تظاهرکنندگان به یک اقامتگاه سفارت حمله کردند و پرچم انگلیس را سوزاندند، بازگشایی خواهد کرد.
این منبع به رویترز گفت :« (فیلیپ هاموند) وزیر امور خارجه به ایران سفر خواهد کرد تا سفارتمان را در آنجا بازگشایی کند ».
این منبع خواست نامش فاش نشود زیرا این سفر به طور رسمی اعلام نشده است.
در پی توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت بزرگ جهانی از جمله انگلیس، هاموند گفت امیدوار است سفارت انگلیس در تهران را بازگشایی کند.
به گفته این منبع دیپلماتیک، هاموند آخر این هفته برای بازگشایی رسمی سفارت در روز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد. گروهی کوچک از صاحبان صنایع وی را در این سفر همراهی خواهند کرد.
تا زمانی که سفیر جدید اعلام شود، آجای شارما Ajay Sharma ، که تاکنون کاردار غیر مقیم بوده است، سرپرستی سفارت را بر عهده خواهد داشت.
تظاهرکنندگان ایرانی نوامبر 2011 میلادی به دو ساختمان دیپلماتیک انگلیس در تهران حمله کردند و شیشه ها را شکستند،‌ یک دستگاه خودرو را آتش زدند و پرچم انگلیس را سوزاندند. این اقدام در اعتراض به تحریم هایی که لندن اعمال کرد، صورت گرفت.
انگلیس نیز با بستن سفارت ایران در لندن و اخراج دیپلمات های این کشور واکنش نشان داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    4 3
    الان دلواپسان شروع می کنند به برنامه ریزی برای اخلال در مراسم....
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 1
    سفارت انگلیس نه سفارت بریتانیا....
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 2
    چرا عاقل کند کاری که باآزرد پشیمانی؟
  • بی نام DE ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    1 5
    تا لندن باشه دیگه ایران رو تحریم نکنه. تا الان سرمایه دارهای خیلی کشورها اومده اند و مذاکره کرده اند ولی انگلیس حسابی جا مونده.
  • عباس A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 8
    واایی...غلط میکنه میاد... ما هیییییچ نیازی به ارتباط با این روباه مکار نداریم . . . نبااااااااید بذارند که سفارت انگلیس ملعون دوباره باز بشه : /
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    5 1
    دل خوشی از انگلیس نداریم و میدونیم چه ظلم هایی در حق کشور ما کرده اما ایکاش معنی سیاست را یک عده بفهمند. تندروی هایی که هیچ فایده ای برای مملکت و مردم نداره و تنها وجهه ما در در سطح بین المللی مخدوش میکنه. مشکل ما با آمریکا دقیقا از زمان اشغال سفارت در اوایل انقلاب شروع شد که یک عده جوان خام احساساتی بدون فکر و تدبیر کاری را انجام دادند که مردم ما بیش از 30 ساله دارند عواقبش را تحمل می کنند. سیاست باید به سیاست مدار سپرده بشه. یکی مثل دکتر ظریف. دانشجو اگر مرد هست درسش را درست بخونه و اقتصاد و صنعت کشورش را به حد اعلا برسونه. هر کس در حوزه تخصص خودش جهاد کنه