تسنیم نوشت:

 وزیر خارجه سوریه در اولین مصاحبه با رسانه‌های مصری با تاکید بر پیروزی کشورش در جنگی که ۱۰۰ کشور علیه آن به راه انداخته‌اند، هرگونه شروط برای پایان دادن به ائتلاف راهبردی دمشق-تهران را رد کرد.

"ولید المعلم" در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار مصر که برای اولین بار از ابتدای بحران سوریه انجام شد، به پرسش‌های مختلف خبرنگار این رسانه‌مصری پاسخ داد.
روزنامه الاخبار مصر درباره این گفت‌وگو نوشت این گفت‌وگو اولین گفت‌وگو با وزیر خارجه سوریه از ابتدای بحران سوریه یعنی بیش از چهار سال پیش به شمار می رود که عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حال تعلیق درآمد.المعلم در این گفت‌وگو با صراحت و شفافیت به تمام سئوالات پاسخ داد.

الاخبار افزود ولیدالمعلم در ابتدای این مصاحبه با ملت مصر در جنگ با تروریسم ابراز همبستگی کرد و گفت ما و مصر در رویارویی با تروریسم واحد و کشورهای حامی آن قرار داریم.
وی درباره پیروزی کشورش در جنگی که 100 کشور علیه آن به راه انداخته‌اند و برخی شهروندانش در گروه‌های تروریستی حضور دارند، ابراز اطمینان کرد.
المعلم تاکید کرد پس از آنکه ما درخواست ترکیه برای مشارکت اخوانی‌ها در حکومت را نپذیرفتیم، توطئه علیه سوریه آغاز شد.
وزیر خارجه سوریه افزود ما منتظر لغو تصمیم کاهش سطح روابط مصر با سوریه هستیم که در زمان محمد مرسی(رئیس جمهور برکنار شده مصر) گرفته شده بود.
المعلم افزود ما امیدواریم مصر بار دیگر رهبری جهان عرب را به دست گیرد و جایگاه تاریخی خود را بازیابد.
وزیر خارجه سوریه درباره روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان تصریح کرد ایران و حزب الله در کنار ما قرار دارند و ما هر گونه شروطی برای پایان دادن به ائتلاف راهبردی خود با تهران را رد می‌کنیم.
وزیر خارجه سوریه بار دیگر روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را استراتژیک توصیف و هرگونه مشارکت نظامی ایران در نبردها را تکذیب کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =