تسنیم نوشت:

 هیئت انتخابات عالی ترکیه ۱۰ آبان را به‌عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور پیشنهاد داد.

به گزارش رویترز، مقامات حزب عدالت و توسعه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند که هیئت انتخابات عالی ترکیه 10 آبان را به‌عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پیش‌از موعد در این کشور پیشنهاد داده است.

روز سه‌شنبه احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه پس از نزدیک به دو ماه تلاش برای ائتلاف با دیگر احزاب این کشور اعلام کرد که حزب عدالت و توسعه در این امر موفق نبوده و از این رو با برگزاری انتخابات پیش از موعد موافقت کرد. عدم توانایی حزب عدالت و توسعه در ائتلاف با دیگر احزاب یک شکست بزرگ برای این حزب به شمار می‌رود که از سال 2002 قدرت در ترکیه را در اختیار دارد.

یکی از مقامات حزب عدالت و توسعه درباره زمان برگزاری انتخابات به رویترز گفت: احزاب نظرات خود درباره تاریخ پیشنهادی را ارائه کردند و پس از هماهنگی‌های صورت گرفته دو تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) و 22 نوامبر (10 آذر) برای ما مناسب هستند.
بی‌ثباتی سیاسی و تنش و درگیری با شبه‌نظامیان باعث عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار ترکیه شده و ارزش لیر در برابر دلار را به‌شدت کاهش داده است. طبق آخرین آمار ارائه شده ارزش لیر ترکیه از آغاز سال جاری میلادی تا کنون 22 درصد کاهش یافته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرود A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    11 2
    ایشالله ترکیه با این انتخابات دوباره میشه همون ترکیه ای که مردمش میخوان.قدرتمند و با نفوذ.آخه ترکیه حسود زیاد داره