تسنیم نوشت:

وزارت امور خارجه کشورمان مراتب نگرانی ایران از حملات تروریستی صورت گرفته علیه اتباع جمهوری اسلامی را به اطلاع سفیر ترکیه رساند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به‌دنبال تداوم ناآرامی‌های شرق ترکیه و حملات صورت گرفته تروریستی علیه اتباع و وسایل نقلیه جمهوری اسلامی ایران دیروز چهارشنبه در ملاقات مدیر کل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه با سفیر ترکیه در تهران و پیگیری موضوع، مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تداوم حملات صورت گرفته علیه اتباع کشورمان در خاک ترکیه به سفیر ترکیه اعلام شد و توجه بیشتر دولت ترکیه نسبت به حفظ امنیت وسایل نقلیه و اتباع جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفت.

سفیر ترکیه نیز ضمن تأکید بر مسئولیت دولت ترکیه در قبال حفظ امنیت اتباع سایر کشورها در خاک این کشور، اظهار داشت: ما نیز از شرایط ایجاد شده نگران هستیم و موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد. شهروندان خارجی که به ترکیه وارد می‌شوند و از جمله اتباع ایرانی به‌عنوان امانت در دستان ما هستند و برای حفظ امنیت آنان تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد. وی اضافه کرد: موضوع را با مبادی ذی‌ربط پیگیری و نتیجه را در اسرع وقت اعلام می‌نمایم.

شایان ذکر است در 18 مرداد ماه 1394 و در پی کشته شدن تبعه کشورمان در یکی از این حملات، سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه دعوت شده بود و در خصوص ضرورت شناسایی عوامل دخیل، جبران خسارات قربانیان و آسیب دیدگان این حملات و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه یادداشتی به وی تسلیم شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرود A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 7
    کیه گوش شنوا