تسنیم نوشت:

نائب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با قدرت نیروهای هوایی ایران، آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است، گفت: مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر کشتار مردم مظلوم یمن است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در یادواره آزادگان شهید استان یزد با اشاره به اینکه از آموزه‌های قرآن کریم می‌توان مراتب گوناگون حیات را استفاده کرد، اظهار داشت: پایین‌ترین مرتبه حیات، حیات مادی است.
وی خاطرنشان کرد: همه جمادات و تمام پدیده‌ها از این مرتبه حیات برخوردار هستند و هر پدیده‌ای که لباس هستی بر تن می‌کند، قدم به دایره حیات می‌گذارد اما بین این مرتبه از حیات و مراتب والا و بلندی که پدیده‌های مادی می‌توانند به او برسند، فاصله نجومی قرار دارد.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرتبه بعدی، حیات نباتی است و خداوند برای این حوزه از حیات، جایگاه ویژه و با ارزشی قائل است و ما هم برای سامان دادن زندگی خود، باید به این حوزه توجه ویژه‌ای کنیم.
ابوترابی‌فرد افزود: یکی از قدم‌های بلندی که نیاکان عالم و هوشمند مردم شریف خطه یزد از چند صد و چند هزار سال قبل برداشته‌اند و نقش مهمی در حیات پدیده‌ها و نباتات داشت، این دانش، فناوری و اجرای پروژه قنوات است.
دانش قنات پیچیده‌ترین دانش بشری است
وی تاکید کرد: اگر دانش بشریت را ورق بزنند، دانشی پیچیده‌تر و خلاقانه‌تر از قنوات که حاصل تلاش و دانش پیشینیان ما است، پیدا نمی‌کنند.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌بینید امروز ملت ایران می‌تواند در یک فاصله زمانی دو دهه از سال 69 تا 89 و 90، به دانش و فناوری و چرخه کامل سوخت هسته‌ای که غرب برای کسب آن بیش از 60 سال وقت گذاشت، دست پیدا کند، نشات گرفته از پشتوانه عظیم علمی تاریخ ایران اسلامی است.
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: نقش این قنوات در حیات نباتی نقش مهمی است و متاسفانه امروز از آن حراست نکردیم و با برداشت بی‌حساب منابع آبی، قنوات را در معرض خطر قرار دادیم.
وی با بیان این مطلب که عقلانیت قنوات امروز به بازی گرفته شده، گفت: اگر با حفر چاه‌های غیرمجاز و بی‌حساب، منابع آبی و ثروت عظیم آبی خود را غارت نمی‌کردیم، امروز قنوات برای همین استان و استان‌های کشور، یک ذخیره عظیم، ماندگار و پایدار بود.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نبات را دارای یک حیات با ارزش دانست و گفت: مرتبه بالاتر از حیات نباتی، حیات مادی حیوانی است که به مراتب بالاتر از نبات است.
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: حیات حیوانی برای موجودات نهایی نیست و حیات انسانی برتر از آن است، انسان در میان پدیده‌های عالم از یک مرتبه بالاتری بالاتر است.
وی گفت: این که خداوند برای انسان پیامبران خود را تربیت و مبعوث می‌کند و کتاب را به انسان اختصاص داده، نشان از جایگاه حیات انسانی و اهمیت آن در نظر خداوند تبارک و تعالی است.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حیات انسانی با همه جایگاهی که دارد، آغازی برای رسیدن به مرحله برتری از حیات که کاملا استثنایی به حساب می‌آید است.
ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه حیات با ارزش برای انسان در سایه فهم دین و عمل به آموزه‌های آن شکل می‌گیرد، گفت: دین آمده که در پرتو آن، انسان و جامعه انسانی به بالاترین مرتبه حیات دست پیدا کند.
استکبار جهانی بویی از حیات انسانی نبرده است
وی با بیان این مطلب که از نظر قرآن کریم، جامعه‌ای که آراسته به عدالت نیست مرده است، خاطرنشان کرد: امروزه متاسفانه گرگ‌ها و کفتارهای بی‌ترحم کودکان، زنان و مردم مظلوم یمن را مورد هجوم قرار داده‌اند.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دنیایی که مردم مظلوم فلسطین را تحت محاصره اسرائیل قرار داده‌اند هیچ بویی از حیات انسانی نبرده‌اند.
ابوترابی‌فرد با تاکید بر استکبارستیزی ملت ایران، تصریح کرد: مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر بمباران یمن، مرگ بر محاصره غزه، مرگ بر داعش و مرگ بر گروه‌های تکفیری است.
وی افزود: مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر فحشا، مرگ بر ماهواره‌هایی که هویت، حیثیت، شخصیت، فرهنگ و دین مردم را مورد تهاجم قرار داده‌اند.
مبارزه ایران با استکبار برای مبارزه با تروریسم جهانی است
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبارزه ملت ایران تحت رهبری سکان دار هوشمند انقلاب اسلامی به معنی مبارزه با نفوذ تروریسم است و ایستادگی در برابر نفوذ آمریکا به معنی مبارزه با گسترش شهوات، گسترش فساد، گسترش اعتیاد، ناامنی است.
ابوترابی‌فرد افزود: هرکجا آمریکا نفوذ کرد، جز بلا، ستم، ناامنی، خشونت، تاراج ثروت و پایمال نمودن شخصیت و هویت ملت‌ها هیچ دستاوردی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه آنها مرگ را به جامعه‌ها هدیه می‌دهند نه حیات را، گفت: نفوذ دین اهدای حیات به جوامع بشری است و اگر می‌خواهیم زنده بمانیم باید با آیه‌های قرآن و دین زندگی کنیم.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات علمی که ایران در پیش از انقلاب در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی، مهندسی و دیگر عرصه‌ها با آن درگیر بود، گفت: امروز ملت ایران در دانش پزشکی و در رشته‌های پیچیده پزشکی از جمله قلب، عروق، مغز، چشم و دیگر عرصه‌‌های پزشکی دارای نام و نشان در جهان هستند.
آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است
ابوترابی‌فرد تاکید کرد: امروز اقتدار نیروی هوایی ایران که آسمان ایران را به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه، شاهراه عبور هواپیماها کرده و با ترافیک عبور هواپیماها در این آسمان مواجه هستیم.
وی افزود: امروز موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی، عقبه اقتدار ماست و امروز جمهوری اسلامی ایران در فضا جایگاه ویژه‌ای دارد و ماهواره‌های ما زینت آسمان شده‌اند.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت ایران اگر می‌خواهد به حیات اقتصادی که امروز با آن فاصله داریم دست پیدا کند، باید از مردان و زنان مومن به ویژه پیش کسوتان صاحب نام استان یزد درس بگیرد.
ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه فرهنگ یزد برگرفته از فرهنگ قرآنی است، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ یزد را در کشور گسترش دهیم، ایران به حیات اقتصادی و قدرت اقتصادی دست پیدا می‌کند.
اولین قدم در اقتصاد مقاومتی اصلاح مصرف است
وی اولین قدم در اقتصاد مقاومتی را اصلاح و مدیریت مصرف دانست و گفت: ما کشور را گران و پرهزینه اداره می‌کنیم و با اینکه از کشورهایی هستیم که منابع آبی اندکی داریم، اما نام ما در مصرف بی‌رویه آب در صدر کشورهای جهان است.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نتیجه این موضوع مرگ اقتصادی است، گفت: مردم یزد باید فرهنگ پیشینیان خود را حفظ و در کشور ایران گسترش دهند، باید زمینه آموزش دیگر مردم ایران از این فرهنگ فراهم شود.
ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه در گذشته ایران کانون خانواده بسیار مستحکم بود، گفت: غرب بر عزای مرگ کانون خانواده نشسته و ما هم در سایه تهدید این خطر و این سیل ویرانگر هستیم، ما باید از این نهاد حراست و حمایت کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =