وزیر کشور گفت: دموکراسی در ایران اسلامی مبتنی بر قواعد دینی است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر ایران درصدد برگزاری انتخابات با شکوه در دو حوزه مجلس شورای اسلامی و خبرگان است، اظهار کرد: در انتخابات پیش رو سعی خواهیم کرد با اتحاد و همبستگی یک بار دیگر به دنیا نشان دهیم که دموکراسی در ایران اسلامی مبتنی بر قواعد دینی است.

وی افزود: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی به گونه ای از طریق دشمنان تحلیل و القا می شد که گویا با انجام کارهای تحریمی، فشارهای تهدیدی،جنگ روانی، افزایش اختلاف در داخل، کاهش رونق اقتصادی و افزایش نارضایتی های اجتماعی به دنبال ایجاد یک تنش اجتماعی در کشور و تخریب انقلاب اسلامی ایران در انتخابات 92بودند.

وی ادامه داد: حضور آگاهانه ملت غیور ایران اسلامی در انتخابات سبب شکستن توطئه شوم دشمنان شد.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران اسلامی هیچگاه میز مذاکره و تعامل با کشورها را ترک نکرده است، گفت: اما در مقابل همواره دشمنان استکباری میز مذاکره را ترک کرده اند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با شروع مذاکرات مجدد در حوزه بین الملل بر محور مذاکرات هسته ای، بعد از گذشت نزدیک به دو سال نتیجه آن، پیروزی ملت مسلمان ایران و اثبات حقانیت این ملت بود.

وی اظهار کرد: این پیروزی در فضای بین الملل سبب شد که تمامی کشور های دنیا به جز صهیونیستهای غاصب به دنبال ایجاد ارتباط با ایران اسلامی باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصادی کشور ایران به یک ثبات نسبی دست یافته است، گفت: ایران با گشایش فضای سیاست خارجی در عرصه رونق اقتصادی گام های استواری بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروزه تمامی شرکت ها و دولت ها به دنبال برقراری رابطه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران است چراکه ایران اسلامی از نظر امنیت در بهترین شرایط قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست داخلی در دولت تدبیر و امید انسجام، یکپارچگی و وحدت داخلی بر قرار است، گفت: مردم، احزاب و گروه های سیاسی اهداف خود را همواره در جهت ارتقای آگاهیهای سیاسی و افزایش مشارکت اجتماعی پیگیری می کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به امنیت داخلی کشور تصریح کرد: به جرات می توان گفت که ایران اسلامی یکی از امن ترین کشورهای منطقه خاورمیانه است و هیچ گونه تاثیر منفی از شرایط منطقه نداشته است.

وزیر کشور با بیان اینکه تنها دو درصد مردم ایران درگیر اعتیاد و 98 درصد آن سالم هستند ، گفت: تنها راه مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در کشور داشتن اراده و مشارکت مردم است؛ در غیر این صورت هیچ روشی جوابگو نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با انتخاب مسیر اجتماعی کردن برای مبارزه با اعتیاد ومواد مخدر درصدد ارائه الگوی جدید به دنیا است و این مسائل تنها با همت و اراده مردم قابل حل خواهد بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 570 تن مواد مخدر در کشور کشف شد، گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه معتادان تنها افراد بیکار در جامعه نیستند، گفت: طبق آمار 60 درصد معتادان شاغل و 52 درصد آنان متاهل هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد معتادان با سواد در کشور رو به افزایش است بایستی برای جلوگیری از این معضل صیانت و حمایت روانی، اجتماعی و شغلی را در کشور ارتقاء دهیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =