شکوری راد: اتحاد ملت، نام مستعار هیچ حزبی نیست/براندازان در اصلاح طلبی نمی گنجند

عضو هیات موسس حزب اتحاد ملت ایران گفت: حزبی که نام مستعار هیچ حزبی نیست اما بهره گرانسنگی از تجربه های احزاب پیش از خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، علی شکوری راد، نطق افتتاحیه نخستین کنگره حزب اتحاد ملت را خواند که برخی از نکات آن به شرح زیر است:
- شکل گیری عضو فراگیر امکان پذیر نبود مگر با همت و تلاش صدها نفری که در این راه گام برداشتند. افرادی که امروز به عنوان اعضای کنگره در این نشست حضور دارند نمایده همه کسانی هستند که به صورت گمنام در سراسر کشور برای آزادی و دموکراسی تلاش می کنند. این تلاش باعث تقویت بنای اصلاحات و توفیق بیشتر اصلاح طلبان خواهد بود.
- هشت سالی که در دولت های نهم و دهم گذشت، در تاریخ روشن نخواهد بود، بی تدبیری، ویژه خواری، وفساد حاصل دولت کسانی بودند که می گفتند می خواهند آرمان های انقلاب را زنده کنند اما بیشترین جفا را به ملت ایران کردند.
- با تدبیر مقام معظم رهبری و خضوع اصلاح طلبان خرداد 92 اتفاق افتاد که حاصل آن نجات کشور از ورطه سقوط بود. دولت مردم را به این نتیجه رساند که می توان به صندوق های رای اعتماد کرد و بدترین نقشه های را می توان خنثی کرد. حاصل حضور مردم، گشوده شدن فضاهای اجتماعی جدید برای پاسخگویی و شفافیت بود.
- اکنون دولت که چون قطره ای در دریای نهادهای اصولگراست، گرچه هنوز همه وعده های خود را عملی نکرده اما امید می رود که بتواند بقیه وعده های خود را محقق کند.
- تنها راه برون ر فت از مشکلات اتحاد دوباره ملت حول منافع ملی و آرمان های انقلاب است.
- امروز مرزبندی به دو دلیل در کشور ما کاربرد ندارد. اول اینکه منافع ملی ما به خطر افتاده و در این راه چپ و راست نباید به فکر منافع خود باشند، خرد جمعی و شفافیت در امور سیاسی از موارد مهمی هستند که به افرادی که شایستگی اداره کشور را دارند، یاری خواهند رساند. دوم اینکه برای جبران عقب ماندگی های ملی چاره ای جز اتحاد وجود ندارد.
- امروز وقت این است که پیام مقام معظم رهبری در سال 92 محقق شود که فرموده بودند حتی کسانی که به جمهوری اسلامی اعتماد ندارند، به پای صندوق های رای بیایند. امروز این افراد باید نتیجه اعتماد خود را ببینند.
- اصلاح طلبی چیزی نیست جز قانون اساسی و تعیین سرنوشت به دست مردم. هدف این است که این مردم بتوانند در رفاه و آسایش زندگی کنند. فرزندان ما از کار برخوردار باشند و سالخوردگان از زندگی راضی باشند، زنان و دختران ما رنج تبعیض را حس نکنند. اقوام مختلف حس دلبستگی به این خاک داشته باشند و احساس نکنند بین آنها و اکثریت تمایزی وجود دارند.
- امروز این سوال اساسی وجود دارد که چرا بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی، بیشترین محرومیت وجود دارد. پاسخ اصلاح طلبی به این مشکلات روشن است و متاسفانه در آن دوره کوتاه امکان برخورداری از همه امکانات کشور میسر نشد، اما امروز به نظر می رسد زمان آن رسیده است که همه گروه ها حول منافع ملی به اشترک برسند. این منافع ملی چیزی نیست جز آنچه ملت ایران از یکصد سال پیش بر آن پای شمرده است: استقلال و آزادی و پیشرفت. برنامه اداره کشور، به تربیت نیروهای توانمندی بپردازد که قدرت اداره کشور را داشته باشند.

- اصلاح طلبی چارچوبها را نه چندان تنگ می داند که یاران امام و.. در آن نگنجند و نه آنقدر باز، که براندازان در آن بگنجند. هر نوع تنگ نظری و انحصار طلبی باید زدوده شود.
- حزبی ما نام مستعار هیچ حزبی نیست اما بهره گرانسنگی از تجربه های احزاب پیش از خود دارد.
- لازمه این کار ثبات و آرامش و نظم است. البته ما مخالف آرامش گورستانی هستیم. آرامش مورد نظر ما این است که استقرار فضایی است که کسی به خود اجازه بگم بگم را ندهد و با آن رای مردم را تحت الشعاع قرار ندهد.
- هر اقدامی که سبب حذف بخشی از ملت یا دلسردی آنها شود، بازی در زمین کسانی است که اقتدار این ملت را دوست ندارند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    4 14
    دوباره انتخابات شد و حس مردم دوستی و کشور دوستی اقایان گل کرد یکی به اینا بگه اگه شما ملت و کشور می شناختید و عاشق این خاک و ملتش بودید وضعیت مملکت به این افتضاحی نبود.برید اقا دیگه شعارهای تو خالی و حرفهای خوب جواب نمیده، در عمل و انجام کار چه کاره اید.
    • دانیال A1 ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      12 2
      این حرف رو به احمدی نژاد باید زد نه به اصلاح طلبانی که همواره در راه آزادی و دموکراسی تلاش کردند....