ایرنا نوشت:

یک گروه حامی توافق هسته ای با ایران در واکنش به اعلام مخالفت 'باب منندز' سناتور دمکرات ایالت نیوجرسی آمریکا، وی را 'جنگ طلب' توصیف و تصمیم این سناتور را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه 'هیل' ارگان کنگره آمریکا، 'زاک مالیتز' مدیر کمپین موسوم به 'کردو اکشن/ CREDO Action ' با محکومیت تصمیم منندز در مخالفت با توافق هسته ای در بیانیه ای اعلام کرد:' سناتور منندز در دو سال گذشته بیش از هر نماینده دمکرات دیگری بر طبل جنگ با ایران کوبیده و آشکارا به دنبال آن است که آمریکا وارد جنگ با ایران شود.'

بیانیه این گروه به همراه تصویری از منندز با برچسب 'جنگ طلب' به رنگ نارنجی بر روی آن، منتشر شده است.
مالیتز با اشاره به اتهامات فساد منندز که باعث کناره گیری اش به عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا شد، گفت: ' این سناتور آمریکایی به دنبال سلب توجهات از اتهاماتش با مطرح کردن گزینه جنگ با ایران است.'
منندز روز سه شنبه (دیروز) در اظهاراتی مبسوط در دانشگاه 'استون هال' نیوجرسی مدعی شد: به وجدان خود مراجعه کردم. دلبستگی من به اصول می تواند بار دیگر من را در مسیری نامتعارف سوق دهد ، اما اگر ایران به سمت فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای برود، نام من روی آن نخواهد بود.
وی مخالفتش با این توافق را تصمیمی دشوار خواند و آن را با تصمیم گیری درباره مخالفت با جنگ عراق در سال 2002 مقایسه کرد.
جمهوری خواهان کنگره که هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا دارای اکثریت هستند، اعلام کرده اند که توافق هسته ای ایران را رد خواهند کرد.
اوباما در مقابل اعلام کرده که رای منفی آن ها را وتو خواهد کرد. بر اساس قانون اساسی آمریکا، وتوی ریاست جمهوری نیز می تواند با آرای کافی (دو سوم آرا) از سوی کنگره بی اثر شود. از این رو، جمهوری خواهان به شدت تلاش می کنند سناتورهای بیشتری را با خود همراه کنند، اما حتی به فرض این که همه جمهوری خواهان نیز علیه توافق رای دهند، گروه مخالف هنوز به 13 دمکرات دیگر نیاز دارد تا بتواند بر وتوی اوباما غلبه کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    13 0
    به چی مراجعه کرده؟ وجدان؟ مگه داره؟ چندتا بچه عراقی به خاطر منافع شما کشته شده اند؟