مطهری: گزارش معقولی ازکمیسیون ویژه برجام بیرون می آید/ترکیب این کمیسیون شبیه پایداری ها نیست

نماینده مردم تهران در مجلس می گوید: ترکیب کمیسیون ویژه برجام ترکیب خوبی است و با این ترکیب گزارش معقولی از بررسی توافق هسته ای به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

علي مطهري در گفتگو با خبرآنلاين در خصوص تركيب كميسيون ويژه بررسي " برجام"  كه امروز از سوي نمايندگان انتخاب شدند ، اظهار كرد: تركيب كميسون ويژه در مجموع، تركيب خوبي است و به نظر مي رسد گزارش معقولي از اين كميسيون خارج خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه برخي نمايندگان معتقد بودند كه اگر فراكسيون رهروان فهرست جدا منتشر مي كرد سهم فراكسيون از كميسيون ويژه سهم بيشتري مي بود چراكه به نظر آن ها تركيب آن شبيه به جبهه پايداري شده است؟ گفت: نه اين گونه نيست كه تركيب كميسيون ويژه شبيه به پايداري شده باشد ضمن اينكه نظر من اين بود كه در خود صحن افرادي كه داوطلب عضويت در كميسيون هستند كانديدا شوند تا راي گيري شود و اين موضوع را در جلسه فراكسيون نيز مطرح كردم كه اگر به اين شكل باشد، بهتر است ولي به دليل اينكه هر دو فراكسيون از قبل مذاكراتي با هم داشتند ، ليست مشترك دادند.

مطهري همچنين درباره چگونگي بررسي برجام در مجلس خاطرنشان كرد: ما اصلا نبايد عجله كنيم بلكه بايد صبر كنيم ببينيم كنگره آمريكا چه اقدامي انجام مي دهد و بگذاريم حركت اول را آن‌ها انجام دهند بعد از آن ما حركت خود را متناسب با آن انجام دهيم چرا كه اگر كنگره اين توافق را رد كند، آمريكا منزوي مي شود و اروپايي ها نيز با آن ها همراهي نخواهند كرد.

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سوال كه هنوز اين اختلاف وجود دارد كه دولت براي برجام بايد به مجلس لايحه بدهد يا ندهد، نظر شما در اين باره چيست؟ گفت: اگر  مجلس بخواهد به طور قانوني به برجام راي بدهد حتما بايد اين فرآيند به شكل لايحه باشد اما اگر بخواهد بيانيه صادر كند همين گزارشي كه وزارت خارجه به نمايندگان داده است، كفايت مي كند.

مطهري ورود مجلس به برجام را به صورت تائيد يا رد و يا آري يا خير به آن عنوان كرد و گفت: برجام نيز همچون ساير معاهدات بين المللي است كه ما نمي توانيم در جزئيات آن وارد شويم بلكه مي توانيم آن را قبول يا رد كنيم همچون لايحه تبادل زندانيان ايران و ژاپن كه اخيرا در مجلس تصويب شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =