ایسنا نوشت:

روزنامه فارن پالیسی فاش کرد که رئیس سازمان امنیت ملی سوریه پیش از سفر وزیر خارجه این کشور به عمان، راهی مسقط شده بود و با مقامات این کشور درخصوص حل بحران سوریه گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فارن پالیسی آمریکا به نقل از منابع عربستانی و برخی منابع نزدیک به نظام سوریه اعلام کرد که علی مملوک، رئیس سازمان امنیت ملی سوریه اواخر ژوئیه گذشته و پیش از سفر ولید معلم، وزیر خارجه این کشور به مسقط در اوایل اوت جاری به عمان سفر کرده بود.

روزنامه مذکور نوشت، این نخستین بار است که عربستان و عمان از یک مسئول عالی رتبه سوری برای گفتگو درخصوص حل سیاسی بحران سوریه دعوت کرده بودند. مملوک ظاهرا به مسقط و جده سفر کرده تا درخصوص طرح‌های سیاسی برای حل بحران سوریه گفتگو کند.

به نوشته فارن پالیسی مملوک با مسئولان برجسته شورای همکاری خلیج فارس درخصوص مداخله عربستان و امارات در نقش عشایر سنی در سوریه گفتگو کرده بود اما طرح مملوک درخصوص عشایر که در مسقط درباره آن بحث شد کاملا جدا از مذاکرات وی در جده بوده است. با این حال در هردو مکان درخصوص حل سیاسی بحران سوریه گفتگو کرده است.

با وجود اخبار زیادی که از سفر مملوک به عربستان منتشر شده است اخیرا "عمران زعبی‌"، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرده که هیچ رایزنی با ریاض صورت نگرفته و علی مملوک،‌ به عربستان سفر نکرده و با مسئولان عربستانی نیز دیدار نداشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =