۱ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
خودرو 9 میلیون تومانی در راه است

اقتصادنیوز نوشت:

در صورت همکاری ایران با خودروسازان خارجی ارزانترین خودرو در ایران چه قیمتی می تواند داشته باشد؟ 

برخی معتقدند که پراید بسیار ارزان تر از قیمت کنونی اش ارزش دارد ، زمانی که این خودرو حدود 7 میلیون تومان عرضه می شد گفته می شد قیمت تمام شده این خودرو 3.5 میلیون تومان بود. 

 قلعه بانی مدیر عامل پیشین سایپا هم در آن سال ها قیمت تمام شده پراید را حدود 4.5 میلیون تومان عنوان کرده بود . حال اگر فرض بگیریم این عدد درست باشد ، قیمت تمام شده پراید چیزی در حدود 65 درصد قیمت این خودرو در بازار است   با این محاسبات  این خودرو باید امسال 12.5 میلیون تومان برای تولید کننده تمام شود . اما آیا می توان ارزان تر از پراید را هم در ایران تولید کرد.

هم اکنون تاتا نانو با قیمت 2500 دلار ارزان ترین خودرو در جهان است . یعنی قیمت این خودرو در حدود 8میلیون تومان است این بدان معنی است که قیمت این خودرو از پراید می تواند بسیار کمتر باشد .

اگر فرض بگیریم این خودرو به صورت کامل به ایران وارد شود حدود 14 میلیون تومان قیمت پیدا می کند ولی اگر این خودرو با ساخت داخل بالای 50 درصد در ایران تولید شود قیمت این خودرو میتواند چیزی در حدود 9 میلیون تومان باشد .

با این قیمت بسیاری از افراد قشر متوسط به پایین ایران می توانند صاحب خودرو صفر کیلومتر شوند .

اما «تاتا نانو» چگونه خودرویی است 
به گزارش اقتصادنیوز، تاتا نانو، یک خودروی شهری چهار سرنشینه است که توسط شرکت هندی تاتا موتورز و بیشتر برای بازار هند ساخته می‌شود. این خودرو بسیار کم مصرف است به گونه‌ای که در بزرگراه‌ها با یک لیتر ۲۶ کیلومتر و در داخل شهر با یک لیتر ۲۲ کیلومتر راه می‌پیماید. موتور تاتا نانو دو سیلندر است و با حجم 630 سی سی که کمتر از نصف حجم موتور خودرو پراید است حدود 40 اسب بخار قدرت تولید می کند این در حالی است که موتور 1300 سی سی پراید حدود 60 اسب بخار قدرت تولید می کند. 

طول تاتا نانو 3 متر است در حالی که پراید حدود 4 متر طول دارد عرض تاتا نانو 1.5 و ارتفاع آن 1.6متر است .در حالی که پراید 1.6 متر عرض و 1.5 متر ارتفاع دارد . با این اعداد مشخص ست که تاتا نانو از نظر اندازه از پراید کوچکتر و هم اندازه رنو 5 است . وزن پراید 870 کیلوگرم و وزن تاتا نانو 600 کیلوگرم است . با این وزن بنظر می رسد قدرت کشش پراید و تاتا نانو چندان تفاوتی با هم نداشته باشند .

این خودرو برای نخستین بار در نهمین نمایشگاه خودروی پراگاتی  در  شهر دهلی نو هند در دهم ژانویه ۲۰۰۸ رونمایی شد.نانو در زبان گجراتی یعنی زبان مدیران گروه تاتا به معنای کوچک است.

تاتا نانو از نظر کیفیت ساخت، خودرو بسیار ارزان قیمتی است و در ساخت تزئینات داخلی آن از مواد و پلاستیک ارزان قیمت استفاده شده است . از نظر ایمنی با توجه به فیلم تست تصادف، این خودرو وضعیت بهتری نسبت به خودرو پراید و همچنین خودرو ام وی ام 110 دارد . این خودرو توانسته است آزمون ایمنی در انگلستان را پاس کند .

شاید اگر این خودرو در ایران تولید شود بسیاری از مشتریان به جای خرید پراید یا ام وی ام 110 به سمت خرید این خودرو حرکت کنند  تاتا نانو  شاید برای خارج شهر گزینه  چندان مناسبی نباشد ولی برای مسیر های داخل شهری با توجه به مصرف سوخت پایین گزینه مناسبی بنظر می رسد .

در چند سال گذشته برخی زمزمه ها از مذاکراتی بین خودرو سازان ایرانی و تاتا موتورز برای تولید یا فروش این خودرو در ایران شنیده شده است که تا کنون خبر قطعی از این موضوع منتشر نشده است. بررسی‌های اقتصادنیوز نشان می‌دهد؛ ممکن است با توجه به افزایش مبادلات سیاسی اقتصادی ایران پس از رفع تحریم ها ، شرکت های خودرو ساز ایرانی به سمت همکاری با تاتا موتورز هند برای تولید خودرو های ارزان تمایل پیدا کنند .

البته در فضای موجود شرکت های ایرانی بیشتر تمایل دارند با شرکت های اروپایی، ژاپنی و کره ای همکاری کنند ولی این شرکت ها ارزان ترین خودرو هایشان بالای 7 هزار دلار قیمت تمام شده دارد .

گفتنی است تاتاموتور بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی  تاتا، از پارسیان هند بنیان نهاده شد.

مشهورترین محصول این شرکت تاتا نانو است که به دلیل قیمت بسیار پایین و اقتصادی بودنش در جهان مشهور است. این خودرو تنها ده هزار روپیه معادل ۲۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد.

تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    مرد حسابی گرونه 2 میلیونم نمی ارزه نمیخرم نسوزین
    • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      30 1
      با قاتل جدید مردم تاتا نانو اشنا بشید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    191 8
    یه اشغال دیگه.
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    132 3
    المانی بیارن تولید کنند خوبه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    119 4
    حالا سایپا تولید میکنه بهمون میده 20میلیون ملتم که فقط کم مصرف باشه دیگه هیچی براشون مهم نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    165 4
    تو بگو خودرویی هست که 100 هزار تومن خرج ساختشه.مطمئن باش اینجا زیر 20 میلیون نمیدنش.والسلام
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 سيلندر و 100 ، 5 مصرف داره اين كم مصرفه يعني ؟ يكم فكر كن بعد مقاله بنويس
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      105 1
      اگر این مدیران لایق را نخواسته باشیم چه کسی را باید ببینیم. ما که 80 میلیونیم نمی توانیم کوچ کنیم لطفا شما مدیران خوب و لایق برید جای دیگه بخور بخور راه بندازید و طلب های نفتی ما را نقدا از هند بگیرید.ما از خیر شما و تکنولوژی اوردنتون گذشتیم ، افکار ما با شما به هیچ عنوانی نزدیک نیست.
    • مرد A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      116 3
      پراید باید 9 ملیون باشه، در ضمن مشکل تعرفه است تا کی باید مثل ... تا شب جون بکنیم ، پول سه تا ماشینو بدیم بره تو جیب آقازاده ها که مازراتی سوار بشن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    206 7
    چینی ها کم بودن حالا باید منتظر قراضه های هندی باشیم.
    • رضا A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      8 1
      دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    از پراید که حتما بهتره ولی ایا این حق ماست
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    75 9
    یه ماتیز مدل پایین بخر بهتر و راحتتر :
  • بی نام RO ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    52 1
    البته این قیمت با توجه به قیمتهای روز بازار است ولی با توجه به تورم افسارگسیخته و ساختاری در کشور ما و در نتیجه افزایش نرخ ارز و هزینه تولید وقتی این خودرو از خط تولید در ایران خارج شود احتمالا مصرف کننده بخت برگشته این قبیل خودروها که قشر کارگر و طبقه کم درآمد جامعه هستند هنوز باید یا خواب خرید آن را ببینند و یا پس انداز سالیان دراز از حقوق و دستمزد ناچیز خود را صرف خرید آن کنند.
  • شهاب A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    49 1
    بابا، بابا، من تاتا می خوام
  • مهرداد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    80 4
    جمع کنید بابا . ارابه مرگ ورژن 2016 همین مونده ماشین هندی سوار شیم این بیاد ایران پراید روسفید میشه .. همون پیکان رو برگردونید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    34 3
    هر جور حساب کنی 18 درصد قیمت تمام شده خودرو شامل مالیات بر ارزش افزوده ، هزینه پلاک گذاری ، سهم محیط زیست و هزینه بیمه ثالث خودرو به قیمت تمام شده اضافه می شود. اگر به این عدد 15 درصد سود تولید کننده یا وارد کننده را اضافه نمایید و به فرض محال داخلی سازی بالای 50 درصد اتفاق بیفتد خودروی 9 میلیونی کمتر از 12 میلیون نخواهد بود. ضمن اینکه با توجه به تولید ناخالص بالای ملی ایران ، و زحمات وصف نشدنی بدنه جامعه کاری ایران در استفاده مفید از وقت ، سرمایه های ملی و ... حق مردم ایران سوار شدن بر این خودروها نیست. وقتی می توان با 15 میلون تومان بنز ، بی ام دبلیو ، فورد و کرایسلر سوار شد ، چرا خودروی تاتای هندی؟؟ به قول احمدی نژاد مردم ایران برخلاف مردم سایر نقاط دنیا لایق بهترین ها هستند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    77 1
    بس کنید تحقیر مردم رو. مردم مگه چی می‌خوان؟ میگن پراید با قیمت سوریه و عراق فروخته بشه.
  • محمد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    48 1
    واقعأ باعث افتخار است که دست به دامان هندی ها شدیم . به نظر من مهلت مشخصی به خودرو سازان داخلی داده شود تا به خود آیند . در غیر این صورت از ابزار پلمپ استفاده شود .
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    37 2
    :/ این چیه دیگه؟ صد رحمت به ژیان جای مونتاژ این آت و آشغال ها تعرفه ی واردات رو بردارین. والا اینجوری مرگ و میر جاده ای هم کمتر میشه
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    5 19
    خیلی هم خوب
  • کاوه A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    59 1
    چندین سال پیش سر خودرو ال 90 هم گفتن خودرو برای کم درآمدها در سه مدل 6 و 8 و 10 میلیون . خودم روزنامه همشهری خواندم. بعد ارزانترینش با 10 میلیون شروع شد. حالا هم که قیمت رو میدونید. همون خودرو تازه الان قطعات دیگه فرانسوی نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    51 4
    قیافه حیلی مسخره ای داره
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    41 2
    دوستان یک ارابه مرگ دیگه هم تو راه هست .با این ماشین اشتغال زایی به اوج خودش میرسه.اورژانس نفرات زیادی استخدام میکن و همینطور هم برای کفن دفن تعداد زیادی استخدام میشن .مشکل هم حل شد
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    23 3
    همچین هم کم مصرف نیست. صدی 5 لیتر میسوزونه. سایپا هم ادعا داره پراید صدی 6 میسوزونه. بهتر به جای این محصولات کم کیفیت چینی و هندی و ... برید سراغ خودرو با کیفیت. نمیدونم چرا متوجه نمیشن ملت بخاطر کیفیت پایینه که تولیدات داخل رو نمیخرن.
    • علی RO ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      11 1
      اینا یا نمیفهمن یا خودشونو زدن به نفهمی
  • جاویدان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    33 2
    به خدا کشور چین خودرو سازه خوب هم داره. خودرو ساز های ما فقط دنبال بداشون میرن.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    25 2
    تا انحصار است گرانی و کاهش کیفیت در کار است راه و تنها راه رقابت پذیری در تولید است کره و ایران خودرو را همزمان شروع کردند ان کجا و ما کجا هر گز با انحصار پیشرفت حاصل نخواهد شد و اگر بشود هم صوری است خودرو سازان در دوران تحریم کاهش کیفیت و گران کردن انرا مرتب کلید زدند و امروز که تحریم در استانه شکستن هست وامصیبتا سر داده اند و از کاهش قیمت ها جلو گیری می کنند و متاسفانه دولت هم با انها یاری می کند این راه نجات نیست اینده نشان خواهد داد راه فقط رقابت تولید داخل با خارجی است که تولید کننده داخلی تلاش برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت بکند و الا از بین خواهد رفت رانت جواب نخواهد داد برای تولید داخل
  • داوود A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    40 1
    به درد نمیخوره حالا میخواد مجانی باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    18 1
    این که مث فرغونه دوباره اینم میشه ارابه مرگ اون وقت مردم میگن صدرحمت به پراید
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    25 1
    این اگه برخورد کوچیکی با یه نیسان داشته باشه.. که له میشه
  • احسان IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    8 1
    با این توصیفاتی که از این به اصطلاخ اتومبیل گفته شد بیشتر به نظر میرسه مردم 9 میلیون تومان برای خرید یه دوچرخه باید پرداخت کنند. یه موضوع دیگه این که تا زمانی که پراید به همین قیمت که هر روزم بیشتر میشه به فروش میره عمرا ماشینی با قیمت 9 میلیون تومان عرضه بشه. مطمئنا این ماشن وقتی به تولید برسه قیمتش از پراید بیشتر میشه .
  • مسعود IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    201 8
    اخه این ماشین مال بزرگ راه؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      21 1
      واقعا باور می کنید؟ یادمه قرار بود ال 90 رو هم با قیمت 8 تا 9 میلیون تومان در ابتدای تولید به مردم واگذار کنند اما با چه قیمتی و با چه امکاناتی وارد بازار شد؟
    • hadi IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      24 0
      چاره جنس بد نخریدنانقد ماشین نخرید تا مجبور شن رویه بدشون رو اصلاح کنن
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      62 0
      دیکتاتورترین کشوریم تو زمینه خودرو...البته تو بعضی چیزای دیگه هم ......
    • lp A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      31 2
      روی پرایدو سفید کرده
    • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      16 4
      من کاری ندارم به مشخصات موتور، ولی 100 درصد ایمان دارم از لحاظ ایمنی خیییلیی بهتر از پرایده، متاسفانه در مورد بدنه، تحمل ضربه، سیستم های ایمنی توضیحی داده نشده. بعدشم ال 90 یا همون پراید ارتقا یافته هم قرار بود به قیمت 9 میلیون عرضه شود
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    20 1
    تحلیل نادرستی است. همین الان که پراید 20 میلیون است، آنچه به کارخانه می رسد می شود 15 میلیون و 5 میلیون باقی مانده شامل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض پلاک، بیمه شخص ثالث برای سال اول و دیگر موارد است. این خودروهای هندی هم فاقد، تهویه مطبوع، رادیو پخش، فرمان هیدرولیک، شیشه بالا بر برقی، گرم کن عقب، آینه بغل سمت شاگرد ، و طاقچه عقب است. ترمز ضد قفل و کیسه هوا هم پیش کش. همچنین خیلی نابخردانه است که گمان کنیم این خودرو 600 کیلوگرمی در برخوردها از پراید عملکرد بهتری داشته باشد.
  • پوریا A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    11 24
    من این خودرو رو تو هند داشتم. خیلی کم مصرف و خودروی خوبیه. کولرش هم از ماشینای ایران خودرو بهتره. قیمتش هم توی هند از 1.1 لک تا 2 لک روپیه هست که معادل 1900 تا 3000 دلار بسته به کولر و تجهیزاتشه. خلاصه اگه بیاد و قیمتش تا10 تومن بشه خیلی خوبه به شرطی که خودرو سازان بذارن
  • نه چیروان IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    24 0
    قاتل جدید در راه است..مهم قیمته نه کیفیت..مهم سود دهی برایه سرمایه گذار هاست...
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    24 0
    بعد از خودرو چینی، چشممون به جمال خودروی هندی هم روشن شد، البته با چرخ فرغون
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    10 0
    قبل از قرارداد با كيا پرايد ، خودرو تاتا قرار بود وارد بشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    16 0
    ارابه مرگ 2
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 0
    یک ارابه مرگ بهتر برای جان مردم
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    11 0
    مردم ایران راضی به خروج ارز درقبال وارد کردن محصولات بی کیفیت هندی و چینی و امثال آن نیستند بهتر است اتومبیلهای شناخته شده و با کیفیت مانند بنز بی ام و تویوتا و شورلت و فورد در ایران عرضه و حتی تولیدمونتاژشوند.در مورد موتر سیکلت هم همچنین در واقع خرید محصولات هندی و چینی دور ریختن منابع ملی است
  • عباث A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 12
    به نظر برای استفاده شهری ماشین مناسبی هست.کم مصرف هست.تو هر سوراخی میشه پارک اش کرد.و طبیعتاً هزینه نگهداری پایینی داره
  • عرفان IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    29 0
    با این تا سر کوچه میشه رفت؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    20 0
    به خدا اگر همین خودرو رو خط تولیدش رو بیارن توی ایران بازهم مردم باید برای خریدش 20 میلیون پول بدن.
  • محسن44 IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    31 0
    راننده فرقان بزن بغل
  • مژگان A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    25 0
    اگه مردم کشور یه مدت با مترو و وسیله نقلیه عمومی رفت و امد کنند می بینید خودرو سازان سودجو مجبور میشوند از زیاده خواهی دست بردارند و و خودرو های تولیدی رو با قیمت مناسب عرضه کنند از ماست که بر ماست هر چی بی دلیل گرون میشه بیشتر میخریم و پول بی زبونمون میریزیم تو جیب سودجویان
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 0
    یعنی از پراید و ام وی ام 110 بد تر هم میخواد بیاد میشه روباره بر گردیم به شرایط تحریم
  • کاوه افتخاری A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    13 0
    یعنی فکر میکنید اجازه میدن ماشینی وارد بشه که بازار پراید رو بخطر بندازه
  • ارمین IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 13
    به نظر من ماشین خوب تولید کنند با شرایط خوب ممهم تر از قیمته مثلا ماهی پانصد تومان برای پژو ماهی سیصد برای ساینا با پیش پرداخت ده تومنی با سود کم دولتم حمایت کنه بودجه بذاره همه می خرن ازدولتم تشکر می کنن برد برد واسه همه است تولید بالا می ره چرخ اقتصاد تند می چرخه این جوری همه می خرن بعدشم ارزش داره حداقل تو جاده ها ماشین خوب و باکلاس می شه نه آشغال چینی وهندی
  • ناشناس A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    19 0
    اگر این خودرو وارد جاده های ایران شود آمار تصادف و مرگ در جاده ها100برابر می شود وجمعیت ایران به زیر30میلیون می رسد
  • مهدی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    22 0
    اینو که یه موتور بهش بزنه چپ می کنه سر مردم رو نمی تونید با این ماشین ها کلاه بزارید.. با 9 تومن خیلی ماشین های بهتر می شه گرفت، البته اگه این تعرفه ها رو بر دارید و بازار رو از انحصاری بودن در بیارید...
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    20 0
    هیچی تا حالا از آشغالای چینی باید میترسیدیم از این به بعد آشغالای هندی هم اضافه میشن.جون من اینو بزار باشه
  • مکانیک IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    27 0
    ای بابا مگه ما با هند توافق کردیم این همه ماشین خوب و در شان یک ایرانی تو اروپا و آمریکا هست چرا گیر دادید به این آت آشغالا
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    18 0
    همه پیشرفت میکنن ما پس رفت فقط مونده از هندیا الگوی ساخت ماشین برداریم
  • مانی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    25 0
    در ایران خودرو با سایپا با نخریدن مردم باید تخته شه
  • بی نام RO ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    17 0
    قاتلی دیگر در راه است
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    16 0
    9 تومن موقعی هست که می‌خوان برای تولیدش مجوز بگیرند، موقع فروش به هموطنان قیمتش به مرور میشه 30 تومن و بیشتر
  • ایرانی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 5
    صاحب شرکت خانواده تاتا از زرتشتیان هند و ایرانی تبارند و عاشق ایران که قطعا حاضرند این محصول و دیگران محصولات این شرکت را داخل ایران تولید کنند و با کیفیت عالی اگه بشان اجاز ه داده شود.
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    4 10
    یه کم هم هندی ها بخورن چی میشه خخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      0 0
      هه‍ههههه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    24 1
    ورژن جدید " ژیان "
  • reza IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    24 1
    ارزش خرید ندارد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    18 2
    لزومی نداره که همه ماشین داشته باشن. آیا خیابان به اندازه کافی برای این همه ماشین داریم؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    13 2
    فقط یه کم از طول و عرض کشش بدن از پراید هم شیکتر میشه. کیفیتو ولش کن... والااااا
  • مسعود IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    31 2
    واقعا جون مردم ارزش نداره؟ این لگن چیه می خواین وارد کنین؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    16 0
    اين موتور دو سيلندر از كوچه هاي شيب تهران اصلا" بالا نمي تونه بره با 4 نفر سرنشين
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    14 0
    این که خودرو کیفیت نداره کاملا درست، ولی فراموش نکنید همین چند سال پیش وقتی که با افتخار می گفتن رکورد تولید خوردو شکسته شد و ایران خودرو 3 شیفت کار میکرد همین مردم بودند که خودرو چند تا چند ثبت نام می کردندچرا اون موقع که همه ما خریدیم کسی به فکر تحریم نبود؟مگه اون موقع به نسبت پولی که پرداخت می کردیم ماشین خوبی دریافت می کردیم؟ از دوستی پرسیدم چرا ماشین نمی خری؟ گفت قطعات چینی رو ماشین گذاشتنجالب اینجاست برای پشت کردن به صنعت ملی که قطعات چینی هم استفاده می کنه مردم ماشین تمام چینی می خرن ما خودمون باعث شدیم ماشین چینی تو خیابونا بیشتر بشه
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    40 1
    ماشین 7000 دلاری وارد کنین ولی مثل همه ی کشور ها شرایط پرداخت آسان بدون سود برای مصرف کننده با درامد های متفاوت بزارید اونوقت ببینید کسی این آشغال ها رو میخره یا یه محصول از ژاپن یا اروپا البته به جز فرانسه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    36 1
    من نمیدونم چرا نگاهمون بجای پیشرفت به پسرفت و بدترینهاست،مردم ایران خودرو و سایپا رو تحریم نکردن که برن این آشغالا رو بخرن
  • عزت A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    5 0
    ام وی ام 110 چنده؟ این همنه دیگه 9تومن موتورم نمیدن الان
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    16 0
    ماشین بنز 1.5میلیاردی درایران توی دوبی حدودا 400میلیون تومنه حالا این ماشین هندی در فروشگاه اسباب بازی فروشی هند دوتا بخری یکی جایزه میگیری
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    6 0
    خوبنیست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    18 0
    کم با پراید مردم رو کشتن حالا این یکی هم تو راهه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    13 0
    همون وعده دولت قبل برای ال 90 . قرار بود زیر ده میلیون باشه شده پنجاه میلیون
  • ایرانی A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 11
    قرباند برم تاتا ناتو
  • صبا IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    4 15
    از چينى خيلى بهتره،اينو تو هند ساختن كه خود هنديا تو اون جاده هاى افتضاحشون برونن كه جواب هم داده،خيال كن. بيان مفت و ارزون بدنش به ايران
  • گربه سگ A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    17 0
    ما در ایران سازمانی نداریم که قیمت واقعی کالا را اعلام کند هرکی هرکیه ...یک چیزی داریم بنام ستاد تنظیم بازار که بیشتر در مورد لبنیات و مرغ و تخم مرغ است ...حالا چرا نداریم خودش هزار تا اما دارد آ
  • فرهاد A1 ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    دمش گرم اقتصادنیوز عجب خبری خوبی بود.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    8 1
    برایم کنترل جمعیت مناسبه.
  • حمید A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    10 0
    دوستان سلام تا اطاع ثانوی خودرو صفر نخرید
  • دوست قدیمی IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    6 0
    وقتی به زردچوبه میگن زعفران هندی به ماشین هندی چی میگن؟؟؟
  • پیام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    احتمالا اسم اینو بزارن " فورغون مرگ "
  • ناصر A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    بگو فرقون 9میلیونی
  • رضا A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    9 0
    واقعا که میخام ببینم سران مملکتی هم خودشون حاضرن از ین خودروها سوار شن . واقعا که . تو همه دنیا کارخانه های ماشین دارن ورشکسته میشن و بهترین ماشین و با بهترین خدمات در اختیار مشتری قرار میدن . ما هم ........ واقعا که.....
  • اندیشمند A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    هدف ازاین اخباروایجادرکوددربازاراست ازاخبارتلویزیون درموردحراج چنددرصدی دربوتیک لباس گرفته تا قیمت خودرو چرا؟ مردم روبازی ندیدلطفا
  • تقی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    11 0
    پنیر کوچیک ترش کردن خودرو هم کوچیک ترش می کنن دو سال بعد مثل کارتون گوریل انگوری باید رو سقف ماشینه بشینیم بریم سفر...
  • بی نام US ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    10 0
    زمانی که پراید 7 میلیون تومن بود به سوریه فروخته میشد 2300 دلار و هر دلار هم 800 تومن بود حساب کنید ببینید چقدر میشه . خواهشن هیچ کس ماشین نخره برای
  • س A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    19 0
    كار بنده خدا ملك الموت زياد ميشه.اسير ميشه تو اين جاده ها.
  • سرباز وطن IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    اسباب بازی خوبیه واسه نوجوونا من یکی واسه پسرم میخرم واسه پورشه وفراری که بودجه یوخ
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    اگر خودرو 2میلیونی هم بیاد شما نمی گزارید آب خوش از گلوی ایرانی پایین بیاد
  • ش ه EU ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    4 0
    بس کنید مردم را چی فرض کردید
  • مهدی A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    خرید خودرو صفر ممنوع
  • صمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    ایران خودرو بینالود تمام کارکنان خودش بخاطر رکود بازار 10 روز مرخصی اجباری داداه
  • عبود A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 1
    داخلش از فلز هم استفاده شده آیا؟ یادش بخیر . با 9 میلیون پراید میخریدیم .
  • علی A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    5 0
    آقا خواهشا یک کارشناس به من جواب بده چرا باید تعرفه خودرو اینقدر بالا باشه؟ چرا قبمت خودرو تو ایران 3 برابر قیمت قبل گمرک آن هست؟ اگر به منظور حمایت از صنعت داخلی هست در این 30 سال چه تاثیر مثبتی روی خودرو سازهای ما داشته؟ کیفیت بالاتر رفته؟ قیمت تمام شده کمتر شده؟ با محصولات جهانی رقابتی تر شدن؟ پیشرفتی دیده شده؟ پس 30 سال دیگه هم همینطور خواهد بود.
  • محمدعلی A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    5 0
    عجب چرا دنبال محصولات بی کیفیت میگردید واقعا اگر به فکر قشر کم درامد هستید یک خودرو زیبا و کم خرج وباکیفیت در شان ایرانی تولید کنید که لااقل که ما قشر ضعیف هم بتوانیم یک سفر بریم /والله استحقاقش را داریم /البته اگر چند تا ازاون رقمهای کلفت میلیون میلیاردی را قوه قضاییه بگیره و بده به ما همه مشکلاتمون حل میشه /ثواب داره بخدا
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    6 0
    بیشتر شبیه جارو برقیه تا ماشین
  • حسن RO ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    15 0
    این ات اشغالارو نیارید خودتون بدبخت میشید هیچکس نمیخره
  • چمن قلی A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    16 0
    آقایان چاره گرونفروشی، فقط نخریدنه، تو رو خدا از این ماشینهای گرون بدرد نخور ایرانی نخرید تا مجبور بشن یا ماشین خارجی وارد کنن، یا کیفیت همین داخلی هارو بیارن بالا. اصلن چرا تکنولوژی خودرو برقی رو نمیخرن بیارن تو ایران، هم آلودگی کم میشه، دیگه دردسر بنزین بی کیفیت هم حل میشه، دیگه کسی دنبال مقصر آلودگی هوا نمی گرده.؟؟؟
  • سجاد A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    3 0
    مردم عزیز،آخه شخصیت ما قبول میکنه،یه همچین چیزی سوار. شیم،خواهش میکنم،لطفا"ماشین بی کیفیت سوار نشین.مال هر شرکتی که میخاد باشه.ایران خودرو دیده نمیفروشه،این کلک رو سوار کرده،سایپا هم فردا یه کلک دیگه سوار میکنه،لطفا نخرید تا کیفیت رو در محصولاتشون لحاظ کنن،و شخصیت مردم رو زیر پاشون له نکنن.ماشین صفر نمیخریم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    و آخرین ماشین کشتار
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    خجالت داره ،بجای فناوری گدای کشورهای دیگه کنیم ،ماشین برقی درست کنید و ایمن باشه نه از پراید بدتر بیارید ،تا کی عقب ماندگی ،انوقت میگن کالای ایرونی بخرید خودتون نمیخواین
  • . IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    برید بخرید اینم مزخرفه برید بخرید فردا پس فردا اینم بشه 20 میلیون