لاریجانی: هشدار رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ آمریکایی ها به موقع و سنجیده بود

رییس مجلس هشدار رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ آمریکایی ها را یک هشدار واقع بینانه و دقیق دانست که در همه شرایط افراد جامعه باید نسبت به این مساله حساس باشند.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز با یادآوری 28 مرداد ماه سالروز کودتای آمریکایی و انگلیسی در سال 1332 اظهارداشت: این اتفاق در تاریخ روابط ایران با آمریکا و انگلیس یک نقطه بسیار تاریک خواهد بود و هیچگاه ملت ایران رفتار این دو کشور را از حافظه تاریخی خود حذف نمی کنند. 

اهم اظهارات وي را به نقل از ايرنا بخوانيد:
**اگر در ادوار مختلف پس از انقلاب اسلامی، امام(ره) تاکید می کردند که مجلس در راس امور است به خاطر شواهد تاریخی بود. 
** اگر رهبر معظم انقلاب در یکی، دو روز گذشته در مورد نفوذ آمریکا در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هشدار می دهند به خاطر این واکاوی تاریخی گذشته ایران است. ملاحظه کردید چه در نیروهای مسلح، چه در بین سیاسیون، چه در بین فرهنگیان و چه در بین اقشار اقتصادی کشور شبکه های نفوذ ایجاد کرده بودند بنابراین باید هشدار رهبر معظم انقلاب را یک هشدار واقع بینانه و دقیق دانست که در همه شرایط افراد جامعه باید نسبت به آن حساس باشند. 
** مساله هسته ای و مذاکرات یک چیز است اما ما نمی توانیم از تاریخ گذشته مغفول شویم. ما روش های نفوذ آمریکا در بخش های مختلف را دیده ایم و اقدامات آنها را نسبت به اراده ملت و ستیز با آن مشاهده کرده ایم لذا هشدار رهبر معظم انقلاب یک هشدار به موقع و سنجیده بود که باید همه افراد مورد توجه قرار دهند. (این سخنان لاریجانی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نمایندگان همراه شد.)

** درباره کودتای 28 مرداد کتاب ها، مقالات زیادی نوشته و اظهارات سیاسی زیادی بیان شده است و برخی کشورها نیز اسناد و مدارکی در مورد کودتای 28 مرداد به خاطر مرور زمان منتشر کرده اند که به بهتر شناختن ابعاد این حادثه بسیار غم انگیز بسیار کمک می کند. شاید در یک دسته بندی بتوان گفت که دو عامل در کودتای 28 مرداد وجود داشت؛ که یکی عوامل خارجی بودند که عمدتا آمریکا و انگلیس محور آن قرار داشتند. همچنین یک سری عوامل داخلی که در آن زمان در داخل کشور بر اثر بی توجهی ها، بدفکری ها و کج اندیشی ها و اختلافات به وجود آمد، باعث شد دولت ملی مصدق سرنگون شود. 

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    33 3
    والله من نمیذانم امریکا نفوذ کرده یا روسیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    15 3
    بخدا نفوذ تكتولوژي بد نيست . رابطه بد نيست. رفت و امد با نژادهاي مختلف بد نيست. بياين به پيشرفت احترام بذاريم به مردم احترام بگذاريم