۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب ونیروی ایران گفت: اولین دستگاه حفرتونل انتقال آب از غرب کشور به دریاچه ارومیه، منتقل شده و در حال مونتاژ است و تا دوماه آینده نصب این دستگاه تمام و حفر تونل انتقال 650 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه اغاز می شود.

به نوشته  خراسان ، محمدرضا رضا زاده با اشاره به اينکه براي اجراي اين طرح دو دستگاه حفاري خريداري شده است ، افزود: حجم آب تعيين شده از سد کانيسيد درغرب کشور با حفر تونلي بيش از 30 کيلومتر به درياچه اروميه منتقل خواهد شد.
وي زمان اغاز انتقال آب را درسال 97و ابتداي سال 98 دانست وتصريح کرد: تونل اين پروژه به دو قطعه تقسيم شده است که هرقطعه با يک دستگاه حفاري خواهد شد؛ دستگاه اول هم اکنون در کارگاه درحال مونتاژ است ودستگاه دوم تا بهمن ماه به بندرعباس وسپس به کارگاه منتقل و حفاري دوم نيز ازسال آينده اغاز خواهد شد.
مديرعامل شرکت توسعه منابع آب ونيروي ايران با اشاره به اينکه زيرساخت هاي اجراي طرح آماده شده است ، گفت: با توجه به اينکه حفاري دوم از زيرکوه شروع مي شود؛ تونل دسترسي براي انتقال دستگاه ، احداث شده است وهم اکنون در حال حفاري محلي هستيم که دستگاه براي شروع کار بايد در آن قرار بگيرد.
رضازاده با اشاره به مطالعات لازم براي انتقال آب ازدرياي خزر به درياچه اروميه تصريح کرد: با توجه به حساسيت هاي زيست محيطي اين پروژه در درياي خزر و درياچه اروميه ، اجراي آن با درنظرگرفتن همه جوانب انجام خواهد شد.
وي با بيان اينکه براي مطالعات طرح انتقال آب خزر به اروميه از بهترين مشاوران ايراني و خارجي در جهان دعوت به همکاري شده است ، افزود : نتيجه مطالعات تا يک سال آينده مشخص و درصورت مثبت بودن آن مراحل بعدي پروژه نيز اجرايي خواهد شد.
مديرعامل شرکت توسعه منابع آب ونيروي ايران گفت: در صورتي که اصولي بودن اجراي اين
طرح مشخص نشود ادامه بقيه روند کار ممکن نيست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان RO ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 9
    انشا الله این حرکت ، فتح بابی شود از برای انتقال آب از دریای عمان به همه شهرهای کشور بخصوص شهرهای مرکزی و ایجاد دریاچه در حومه هر شهر چون آثار بسیار مثبت و برکات فراوانی دارد منجمله : اشتعال زایی به سبب ایجاد بستر فرهنگی هنری ورزشی تفریحی و .... تلطيف هوا جلوگیری از خشکسالی رونق گردشگري نجات محیط زیست رفع آلودگی هوا نجات کشاورزی و ....
    • بدون نام ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      11 7
      درياي عمان رو انتقال بديم و بعد با چاه هاي غير مجاز دوباره خشكش كنيد البته اين بار درياي عمان هم بايد به جمع خشكي ها اضافه بشه
  • فرید A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    18 20
    با این کارتون غرب کشور رو هم به نابودی می کشونید. پرآب ترین منطقه های کشور در شمال غرب و شمال ایران هستند اونوقت از غرب کشور که به گفته مسئولین 15درصد ضرفیت سدهاش پر هست آب میبرید برای یک دریاچه مرده ؟ غرب کشور خودش آب نداره اونوقت آب جای دیگه رو تامین کنه ؟ این ظلم به مردم غرب کشوره که با بحران کم آبی مواجهند.
    • علی A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      19 5
      داداش ادامه این رودخونه به عراق میره ودر ایران هیچ استفاده ای ازش نمی شه . قبل از اضهار نظر نقشه رو ببین
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    16 15
    خب با انتقال آب، یک جای دیگه رو دچار کم آبی میکنید. چرا از حوزه های آبی همون منطقه استفاده نمیشه. انقدر منابع آب رو جابجا کنید که آخر یک بحران اجتماعی قومیتی سر این ماجرای انتقال آب بوجود بیاد
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    15 2
    متاسفانه دریاچه ارومیه تقریبا کاملا خشک شده ونبایدمی گذاشتن به این مرحله برسه خود دریاچه و اطراف دریاچه مثل بیابان لجن ونمک شده واقعا حق این شهر نیست واسه هیچکس پوشیده نیست چقد شهیدداده وحالاهم مردمش مشکلات اقتصادی کناردغدغه تغیراقلیم وگرم شدن آب وهوا اون منطقه واز بین رفتن کشاورزی بشه خرابی آب وهوا بشه وزندگی سختر.