نخبه یزدی با مدال نقره المپیاد علمی جهان، به آمریکا مهاجرت کرد/ بامصاحبه چند دقیقه ای، ویزا دادند!

یک دانش آموز نخبه یزدی که چند ماه پیش در المپیاد علمی جهان موفق به مدال نقره شده بود، در هفته گذشته برای ادامه تحصیل به صورت بورسیه به آمریکا رفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نشریه محلی پرگار، فرزاد رشیدی که مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات ژنو، مدال ویژه سازمان nrct و رتبه برتر مسابقات خوارزمی را در کارنامه خود دارد، امریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.


مادر این دانش آموز ضمن تایید مهاجرت این دانش آموز به آمریکا گفت: بعد از موفقیت فرزاد در ژنو از کشورهای مختلف با وی و خانواده تماس گرفتند و خواهان حضور و تحصیل او در آن کشور بودند.


محبوبه اهل سعادت ادامه داد: کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و برخی کشورهای دیگر اروپایی و همچنین برخی کشورهای آسیایی و چند کشور عربی تماس گرفتند و هر یک با ارائه پیشنهاداتی خواستار حضور او در آنجا بودند.


وی افزود: در ابتدا زیاد تمایلی برای مهاجرت وجود نداشت ولی بعد از مشورت با برخی از بزرگان حوزه علمی کشور، نظر خانواده تغییر کرد و به مرحله انتخاب کالج و کشور مقصد پرداختیم که در نهایت از بین ده ها گزینه مطرح کالجی در ایالت مینه سوتا در کشور آمریکا انتخاب کردیم.


وی در خصوص نحوه جذب و روند مهاجرت فرزاد به آمریکا گفت: ابتدا ایمیل و سپس تماس تلفنی از طرف کالج صورت گرفت و بعد از نظر مثبت فرزاد و من، چند مصاحبه اینترنتی صورت گرفت و در نهایت بعد از ارسال مدارک قرار مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا در کشور ارمنستان گذاشته شد و در نهایت بعد از یک مصاحبه حضوری چند دقیقه ای ویزای سفر وی آماده شد.


اهل سعادت افزود: بعد از چند روز هم برنامه سفر و بلیت پرواز و کمک هزینه برای خرج سفر در اختیار فرزاد گذاشته شد و سرانجام اویل هفته جاری وی از یزد به تهران و سپس به دبی و از آنجا با پرواز مستقیم به آمریکا رفت.


وی در پاسخ به این سوال که کالج چه پیشنهادات دیگری به فرزاد داده است گفت: از فرودگاه دبی یک نفر از طرف کالج فرزاد را تا پانسیون کالج همراهی کرده است و علاوه بر شرایط ایده آل محل زندگی و تحصیل، کمک هزینه مالی مناسبی هم برای او در نظر گرفته شده و شرایط ادامه تحصیل در رشته مورد نظر و پشتیبانی در مراحل مختلف هم جزو پیشنهادات بوده است.


مادر فرزاد در پاسخ به این سوال که بعد از موفقیت فرزاد مسئولان و مراکز علمی استان و کشور چه خدمات و پیشنهاداتی به او ارائه کردند گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان در فرودگاه به استقبال او آمدند و عکس یادگاری گرفتند، مسئولان مدرسه هم با دلسوزی تمام پیگیر کار های او بودند ولی نهاد و مسئولی به نام مرکز علمی در خصوص تحصیل فرزاد با ما تماس نگرفت و تقریبا همه چند روز بعد فراموش کردند که فرزاد وجود دارد.


وی ادامه داد: در ابتدا برنامه ای برای مهاجرت او نداشتیم اما وقتی نحوه رفتار مسئولان را دیدم تصمیم به مهاجرت جدی شد و در این میان مشاوره با برخی چهره های علمی هم تاثیرگذار بود که توصیه کردند برای پیشرفت و ادامه تحصیل تصمیم جدی بگیریم.


اهل سعادت در پاسخ به این سوال که آیا حضور فرزاد در آمریکا همیشگی است یا او باز خواهد گشت یا خیر، گفت: فعلا نمی توانم پاسخ روشنی بدهم، تصمیم گیری در این امور با فرزاد است هرچند دوری از او برای خانواده سخت خواهد بود ولی امیدوارم به عنوان یک ایرانی، هر کجا هست موفق و برای کشورش افتخار کسب کند.


مادر فرزاد در پایان تاکید کرد: مسئولان آموزشی از همه این ماجراها بی خبر هستند و فکر می کنم حتی این خبر هم برایشان اهمیتی نداشته باشد ولی خارجی ها بیشتر از برخی مسئولان قدر جوان های ما را می دانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    خدا پشت و پناهت هر جا هستی نابغه
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    آفرین
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    مگه میشه مگه داریم
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      بنده خودم از نزدیک با دوستان المپیاد ریاضی و فیزیک آشنایی دارم و به این شکلی که اینها تیتر زدن نیست. نمی گم طرف نرفته اما برای یه دانشجوی دکترا که مدال المپیاد ریاضی هم داره همچین کاری نمی کنن که برای یه دیپلمه کردن. این حرفها را باور نکنید. همه اش پروپاگاندای خبرآنلاینیه
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      124 6
      تو هموني هستي كه چند ماه پيش ميگفتي "ايجا ماس ماس " چند وقت قبلش ميگفتي "تبريك به من تبريك به تو ..." چند سال پيش ميگفتي " ها اين كه گفتي يهني چه " و .... تموم نميشيد؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      41 6
      دوست عزیز تعصب خاصی بین مردم ما هست که فکر میکنند باهوشترین ادمای دنیا هستند وقتی هم میگیم اختراعت و ابداعت و مقالاتت کجا است؟ جایزه نوبل گرفتی تا حالا؟ منطقی حرف نمیزنند و ناراحت میشوند شما هم چیزی نگو بذار دلشون خوش باشه ناراحت میشوند حقیقت را بشنود هر وقت گفتند ایرانی ها باهوش ترین ها هستند سرت رو به علامت تایید تکان بده حرف زدن فایده نداره فقط واکنش منفی میبینی و اصلا و ابدا منطق حاکم نیست. جوی در جامعه از قدیم ایجاد شده که ما باهوشیم و هر چی هم ما بگیم فایده نداره بگذار ملتی دلشان به همین چیزها خوش باشد.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    دنیا مرز نداره.برو آقا جان.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      ولی باید بر گردی تا هزینه هایی که از پول مالیات مردم برات شده رو برگردونی جوان
  • مجتبی A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    468 7
    احسنت. کار بسیار درستی انجام داده. خدا یه سری توانایی بهش اعطا کرده اونم دیده اینجا امکاناتش وجود نداره پس بهتره بره و از نعمات الهی بهترین استفاده رو بکنه. درود بر خانوادش و مشاورانش
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    312 6
    کار درستی کرد. من خودم الان مشغول خوندن دکترا در خارج از کشور هستم. چند روز پیش، یکی از دوستانم رو فرستادم دانشگاه محل تحصیلم در تهران تا تاییدیه برای مدرک فوق لیسانسم رو بگیره. بهش گفتن: "دانشگاه تعطیله اول شهریور شاید بیاد مسوولش، اما از کسی که چند هفته پشتش باد خورده توقع نداشته باش بیاد روز اول، کار اداری شما رو انجام بده، پس زمان میبره".
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    290 2
    واقعيت مملكنت ما اين است ولاغير: مادر فرزاد در پایان تاکید کرد: مسئولان آموزشی از همه این ماجراها بی خبر هستند و فکر می کنم حتی این خبر هم برایشان اهمیتی نداشته باشد ولی خارجی ها بیشتر از برخی مسئولان قدر جوان های ما را می دانند.
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    265 3
    يه وقتي نفت و آثار باستاني از كشورهاي جهان سوم خارج مي كردند سالها گذشت تا ارزش اين چيزها را درك كرديم الان نخبه و نوابغ علمي را خارج مي كنند سالها خواهد گذشت تا ارزش اينها را بفهميم .
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    200 3
    یک از هزاران
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    137 2
    وقتی خودمون قدر جوانان آینده دار کشورمون رو نمیدونیم بقیه میان از استعدادشون استفاده میکنن و همین بپه ها باعث پیشرفت کشور های دیگه میشن که بازم مقصر مسولین کشور هستند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    124 3
    ضمن تبريك به اين جوان موفق ايراني و همه جوانان پرتلاش اين مرز و بوم واقعا متاسفم كه هيچ تلاشي براي بهرگيري از اين جوانان در ايران انجام نميشه و به راحتي جذب خارج مي شوند
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    165 5
    خوب شد که رفت تصمیم صحیح رو گرفت.ایشالا که موفق باشه.اینجا باید دلال و رانت باز خوبی باشی تا بمونی.
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    126 5
    خوش به حالت پسر که قدر خودت و استعدادت و موقعیتی که توش قرار داشتی رو دونستی و مثل هزاران نفر دیگه که استعدادشون تو این جا حروم شد ، نشدی و هم چنین درود به شرف اون کسایی که ارشون مشاوره گرفتی
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    133 7
    امیدوارم موفق باشه. بهترین کار رو کرد.
  • جواد IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    97 4
    ولی خارجی ها بیشترقدرجوانهای مستعد مارامی دانند.
  • مهدي A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    127 3
    آفرين.خوب كاري كردين فرستادين رفت.اگه اينجا ميموند فوقش يه كارمند ميشد با ماهي يك مليون حقوق.
  • محسن IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    114 1
    اگر ایران میموند نهایتش میخوان بگن بیا فلان نهاد با ما کار کن و یا اگر هم طرحی و اختراعی داشته باشه انقدر پاس کاری میکنن تا یادش بره چه طرحی داشته
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    103 4
    پسر من هم اگه بزرگ شد و یه روزی از این قبیل پیشنهادات داشت در فرستادنش لحظه ای درنگ نمیکنم ....
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    113 3
    قدر زر ،زرگر شناسد.قدر گوهر،گوهری. باید میرفت اگر اینجا میموند، نهایت صنعتی شریف و ....اسمی ازش نمیموند،استعدادش هرز میرفت.با این مارش شکر نعمتی که خدا بهش داده رو بجا آورده و از اون در راه صحیح استفاده میکنه.موفق باشن تمام جوونای ایرانی در همه جای دنیا.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    86 1
    اوه. بابا شما یه بگرد ببین چند نفر المپیادی تو ایران موندند؟کلا از اونایی که به فوق رسیدند و تا دکترا موندند به اندازه انگشتای دستم نیست
  • کوروش A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    71 4
    خوب کاری کرده که رفته...
  • ناشناس IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    28 83
    تاسف تاسف
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    93 1
    مسئولان ما خوابند انگار
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    57 5
    بهترین کار ممکن رو انجام دادی ..
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    75 1
    تمام حقيقت در اين جمله نهفته است: خارجی ها بیشتر از برخی مسئولان قدر جوان های ما را می دانند
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    67 2
    دم فرزاد و شما مادر کار درست که رک و راست یه سری حرفها و نظریات کاملا منطقی راجع به فرزندت زدی گرم. از اینکه فرزاد عزیز ایران درس خونده و رفته یه خورده دل آدم همچین میگیره ولی اون حرفها درخصوص مشورت با بزرگان حوزه علمی و نه علمیه و عکس یادگاری توو فرودگاه و نهایتا فراموش کردن ایشون همه و همه به ما میفهمونه که بابا بیخیال کار درست رو اون کرد که رفت ...
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    51 3
    متاسفانه 89 سالی هست که روند خروج نخبگان شدت بیشتری گرفته است. صد البته که حق ادامه زندگی و انتخاب محل زندگی کاملا شخصی است و در اسلام نیز به آن اشاره شده است. اما اگه یک کم بیشتر فکر کنیم، متوجه می شویم که ژن باهوش و نخبه از ایران خارج شده و برگشت ایشان هم ضعیف است. بنابراین در میان مدت شاهد کاهش چشمگیر زاد و ولد این ژن در کشور بوده و شرایط بیشتر از پیش وخیم می شود. در مقابل کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، انگلستان که هزینه های خوبی برای جذب این نخبگان انجام می دهند، به تدریج فاصله معنا داری با بقیه کشورها پیدا می کنند. این فاصله لگاریتمی در حال رشد است و هر روز هم بیشتر می شود. شاد دیر باشد، اما بد نیست مسئولان رسیدگی کنند تا ...
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    75 0
    پس این بنیادملی نخبگان چه کار میکنه ؟ فکر کنم هیچی ....
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    شما یه توهمی دارید که انگار همه نخبگان امریکا ایرانی اند...صد برابر ایرانی ها هندی اونجاست...در ضمن کلا مصاحبه سفارت آمریکا چند دقیقس چه برا این آقا چه اون کارگری که لاتاری میبره. در ضمن کسی که مدال المپیاد میبره فقط تو یه مسابقه علمی با راهنمایی معلماش و آموزش پرورش برنده شده...نخبه یه کسی مثه چمرانه که لحظه ای از فک مردم مسلمون بیرون نمیاد..متاسفم سازمان ها در ایران نخبگی رو مبتذل کردند.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      51 4
      خب تو هم که خودت رو نخبه می دونی چمران باش و کاری کن
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      32 19
      ایشون واقعیت رو گفته مصاحبه ویزا دو دقیقه هم نمیشه ضمنا چند میلیون ایرانی خارج هستند بندرت من مقاله مفید ازشون دیدم مدال المپیاد هم نوبل که نیست در مسابقه دانش اموزی چند مساله حل میشه و هر کس به اندازه ای که حل کرده مدال میگیره من چند توصیه می کنم بهتون اولا بروید ببینید بهترین مقالات امریکا و دنیا رو چه کسانی مینویسند؟ بهاترین کتابها و اختراعات از کجا است؟ و همه المپیادئی های ما هم که امریکا هستند چه کار کرده اند؟ سالانه بیست سی تا المپیادی و چند هزار دانشجوی شریف و تهران و...میفرستیم امریکا خروجی این عزیزان جچه بوده؟ تعصب نداشته باشید منصفانه بررسی کنیم ببینیم چه شده در رشته برق شریف بهترینها رو میگیره ولی بهترین کتابها رو در این رشته امریکایی ها مینویسن و اختراعات هم همه از اونها است.
  • ایرانی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    79 4
    بروخداپشت و پناهت اگه اینجا بمونی استعدادوتواناییت زیر پالگدمال میشه ... قدر زر زرگر شناسد قدرگوهر گوهری
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    43 2
    هه.... ،شهریور امتحان دارم
  • بی نام US ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    39 46
    به همه با چند دقيقه مصاحبه ويزا رو ميدن من و دوستام هم تو همون چند دقيقه گرفتيم و اومديم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    104 2
    یه دوستی هم ما داشتیم مدال المپیاد ریاضی داشت. شاگرد اول ارشد برق دانشگاه صنعتی اصفهان بود. یه شب توی خوابگاه به دلیل مسمومیت دارویی فوت شد
  • صادق A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    47 1
    سلام از موفقیت فرزاد خیلی خوشحالم و امیدوارم هرکجای این دنیا را برای زندگی انتخاب میکند به عنوان فرزندی از فرزندان ایران زمین موفق و پیروز و سربلند و در خدمت جامعه بشری باشد. رویکرد مسئولین مربوطه جای تاسف دارد، به جای درگیری های حزبی و جناحی، بهتر بود به جذب حداکثری نیروهای علمی کشور فکر میکردند.
  • مجید RO ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    58 5
    از این مهاجرتها زیاد اتفاق می افتد خیلی عجیب نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    80 8
    دمش گرم. خوب کاری کرد. راه پیشرفت خودش رو هموار کرد
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    23 1
    الان اگه فوتبالیست بود باهاش مصاحبه اینرنتی میکردن بابا جان به جای اینکه هی به فوتبالیست ها بها بدین به این نخبه ها توجه کنین حیف حیف و صد حیف
  • هموطن IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    14 0
    مشکل اینجاست که وقتی نخبه ها مهاجرت می کنند طبیعی است پژوهش تعطیل میشه و جایگاه مدیریت هم به افراد غیر تخبه میرسه. اونوقت میگیم چرا پیشرفت نمیکنیم. چرا اوضاع به هم ریخته هست. چرا تشکیلات اداریمون ضعیفه. چرا چرا چرا؟؟؟
  • سینا IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 2
    آفرین بهترین کار رو کرده. این یعنی عدالت و عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش
  • ایرانی A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    9 27
    تفاوت ایران و ژاپن همینه. تنها راه رو همه در رفتن میبینن و نه موندن و مبارزه کردن برای تغییر شرایط بد مملکت. امیدوارم جملاتم رو با منطق بخونید.
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      26 2
      شعار دادن آسونه عزیز، عمل کردن سخته.
  • حسین A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    31 22
    کسی دنبال کسی نمیاد. خودش اپلای کرده. چرا دروغ
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      33 5
      دوستان فرایند اپلای و...رو اطلاع ندارند و این توهم که امریکا رو ایرانی ها دارند اداره می کنند و..هم در جامعه وجود داره اگر بپرسی نخبه های ما در امریکا چیکار کردن و.. اسم یکی دو نفر رو میارن بعد تعمیم جزء به کل میدهند نه پدر جان اینطور نیست که ایرانی ها کار خاصی کرده باشند امتحان و بررسیش خیلی راحته همین الان که پشت اینترنت هستی سایت گوگل اسکالر برو اونجا مقالات علمی جهان میاد یه بررسی بکن ببین وضعیت چگونه است. یه جستجو بکن ضریب هوش کشورهای دنیا رو ببین و بررسی کن ببین ما کجای دنیا هستیم. این توهم که ما خیلی ادمهای باهوشی هستیم کار دست ما میده مغرئور میشیم کار نمیکنیم یه کم مطالعه کنید و ببینید واقعیت چیه. تعصب خیلی بده ویزا هم به همه زیر یه دقیقه داده میشه یا رد میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    31 0
    بمونه كه چي بشه بره توي يك كارخونه كار كنه يك رييس بيسواد هم بذارن بالا سرش هميشه سعي كنه جلو پيشرفتشو بگيره اين مملكت جاييست كه بيسواد مدير ميشه و باسوادها زير دستش. به همين دليل هم به نخبه ها كسي اهميت نميده. 90 مديرهاي ما بيسوادند. و 100 مديرهاي ما نيرويي با سوادتر و كارامد تر به عنوان نيروي زير دست دارند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    39 2
    چرا نموندی و یارانه تو نگرفتی..... الان تکلیف یارانه اش چی میشه؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    23 24
    قابل توجه اونهايى كه ميگن چه فرقى بين نخبه هاى پزشكى وديگر رشته هاست نخبه هاى پزشكى به علت طرح پزشكى ممنوع الخروجند و بعد از چند سال جدايى از محيط دانشگاهى و رفتن به روستاهاى دور افتاده ديگه امكان گرفتن بورس خارج از كشور نميباشند اگر اين اجبار برداشته شود ديگه يك پزشك نخبه تو كشور نميمونه كه آقاى مديرى براش سريال بسازه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    5 23
    واقعا فکر می کنید کار خوبی کرد که رفت اینو رو بدونید هر کشور ضریبی هوشی داره و اونم ضریب هم توسط افراد باهوش جامعه به بالاتر میره و ایران هر روز داره این نسل ها رو از دست میده ضریب هوشی به 80 رسیده متاسفانه اونم به دلیل اینه که نخبگان دارن میرن .
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    17 4
    دلم برای ما اهل علوم انسانی میسوزه که هیچ وقت چنین شانس ها و پیشنهاداتی به ما داده نمیشه
  • هادی A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    27 8
    من دانشجویی دکتری یکی از دانشگاه های ایران هستم و برای جذب و بورس شدن حتی به دانشگاه ازاد های شهرستان ها هم رزومه و درخواست دادم اما هیچ کدام حتی جوابم رو هم ندادند من همون رزومه و درخواست رو ترجمه و برای دانشگاه هاروارد امریکا فرستادم کمتر از 2 ماه تاییدس کردند.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    4 8
    عيب نداره بازم از اين بچه ها از نسلي كه در ايران ماندگار است بدنيا ميآيند حالا چه عجله ايه؟ هان
  • تنها IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    11 1
    برو خدا پشت و پناهت اما ایران و مردم را فراموش نکن حتما هم چنین است از انسانهای نخبه چیزی جز این نیس
  • فرید IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    11 1
    آفرین به جوان ایرانی و خداپشت و پناههت باشه هر جای دنیا که هستی
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    20 1
    جان کلام: " فکر می کنم حتی این خبر هم برایشان اهمیتی نداشته باشد "
  • محسن IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 15
    اصلا تو چه رشته ای مدال اورده چی اخترا کرده ؟ چه برجستگی علمی داره ایشون ؟اون کالج همچین هم برجسته نیست لطفا شفاف بگید که ما دچار خطا نشیم
  • محمد A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    20 5
    لطفا خبرو کامل بنویسید المپیاد اختراعات ارزش علمی چندانی نداره رتبه های برتر کنکور و المپیادهای ریاضی و فیزیک که توی شریف و امیرکبیر و تهران هستند و بعد از مقطع کارشناسی و ارشد بعد از اینکه کلی هزینه صرف آموزششون شده میرن نخبگان واقعی هستند عزیزان من..
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    32 9
    مصاحبه برای ویزا کلا خودش دو سه دقیقه است برادر اینقدر جنجال نکنید. شما به افسر ویزا دهنده میفرمودی میخام اونجا بمونم و برنمیگردم قطعا ویزا بهت نمیداد. این قانون امریکا است. امریکا 14 میلیون دانشجو و یک میلیون هیات علمی داره و 99 درصد مقالات امریکا رو علی رغم حضور بسیار بالای اسیایی ها و چینی ها خود امریکایی ها مینویسند. به نظذر من بیش از حد دارید جنجال می کنید، شما اگر معتقد هستید که المپیادی های ما خیلی کارهای عجیبی میتوانند بکنند اون همه المپیادی که امریکا رفته اند را بررسی بفرمایید ببینید چه کار کرده اند؟ بجز یکی دو مورد بقیه تقریبا کار خاصی اونجا نتوانسته اند بکنند. ضمنا ضریب هوش ایرانیان در رده بندی بین المللی در جایگاه متوسط دنیا قرار داره
  • علی رضا A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    16 10
    تک تک ما به سهم خودمون باید برای موندن جوانها کاری کنیم اینطور نیست که مسئولان به فکر نباشن متاسفانه شرایط اقتصادی سخت شده وگرنه اکثر نخبگانی که رفتن هم دلشون می خواد تو همین مملکت کار کنن و به مردم کشور خودشون خدمت کنن