رییس مرکز تحقیقات استراتژیک می‌گوید: حرکت دیروز که شورای امنیت در سازمان ملل متحد انجام داد معلوم نیست حرکت کاملا مفیدی به نفع سوریه باشد اما یک واقعیت را نشان می دهد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که هر راه حلی برای سوریه بدون رضایت دولت و ملت سوریه، پذیرفته نیست، گفت: سخنان رهبری در مورد سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سوریه و کشورهای منطقه فصل الخطاب است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در دیدار وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: رابطه ایران وسوریه رابطه ای راهبردی و استراتژیک است و این مربوط به دیروز و امروز نیست، بلکه از ابتدای انقلاب شکل گرفته و تکامل بیشتری یافته است.

وی گفت: در دنیا هیچ کس تردید ندارد که این رابطه استراتژیک است؛ دولت و ملت سوریه و بشار اسد امتحان سختی را طی این پنج سال گذرانده اند و با سربلندی از این امتحان بیرون آمده اند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: شاید در ابتدا کسی باور نمی کرد دولت و ملت سوریه با امکانات محدود بتواند در برابر تهاجم جهانی که در واقع می توان گفت جنگ جهانی کوچک است، مقاومت کند.
ولایتی افزود: هدف اولیه کسانی که به سوریه تهاجم کردند چه از درون و چه از بیرون، فقط سوریه نبود؛ بلکه هجمه در برابر خط مقاومت بود که در اهداف اولیه خود شکست خورده اند؛ امروز کار به جایی رسیده که دشمنان قسم خورده سوریه به این نتیجه رسیده اند که مساله سوریه راه حل نظامی ندارد.

وی ادامه داد: حرکت دیروز که شورای امنیت در سازمان ملل متحد انجام داد معلوم نیست حرکت کاملا مفیدی به نفع سوریه باشد اما یک واقعیت را نشان می دهد که در صحنه بین المللی و نزد کسانی که در شورای امنیت نفوذ دارند، به طور قطع مشخص شده است که (بحران سوریه) راه حل نظامی ندارد بلکه راه حل باید سیاسی باشد.

ولایتی افزود: باید این را اضافه کنم، راه حلی که بدون رضایت دولت و ملت سوریه و از خارج از مرزها باشد پذیرفته نیست.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سخن بسیار ارزشمند و راهبردی رهبری در جمع مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورد سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سوریه و کشورهای منطقه فصل الخطاب است .

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =