تسنیم نوشت:

 فرستاده حزب اسلامی حکمتیار به کابل از مبارزه این حزب در برابر گروه‌ تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان با پذیرش شرط‌های این حزب از سوی حکومت وحدت ملی افغانستان خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عظیم آبرومند» عضو ارشد حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد: استفاده ابزاری از روند مذاکرات صلح افغانستان زمینه حضور گسترده داعش در این کشور را فراهم کرده است.
 
وی که برای گفت‌وگو با مقامات حکومت وحدت ملی وارد کابل شده گفت: چگونگی و مدیریت روند صلح افغانستان به عهده دولت کابل است و ما نیز به با پیام صلح برای گفت‌وگو به کابل آمده‌ایم.
 
آبرومند در گفت‌گو با رادیو آزادی اظهارداشت که اگر مدیریت روند صلح در افغانستان از سوی حکومت این کشور به درستی انجام نشود با مشکلات برگشت ناپذیری در برابر صلح مواجه خواهد شد.
 
فرستاده حزب اسلامی حکمتیار به کابل تأکید کرد: اگر شروط «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی از سوی حکومت وحدت ملی افغانستان پذیرفته شود، این حزب در برابر گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مبارزه خواهد کرد.
 
وی اذعان داشت: خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تأمین امنیت و حاکمیت قانون از شرط‌های حزب اسلامی حکمتیار است.
 
سفر محمد عظیم آبرومند نماینده حزب اسلامی حکمتیار به کابل در حالی صورت گرفته که این حزب از مخالفان سرسخت حکومت افغانستان محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته مسئول شماری از حملات انتحاری در این کشور بوده است.
 
همچنین چندی پیش بیانیه‌ای از سوی حزب اسلامی حکمتیار مبنی بر حمایت از گروه تروریستی داعش منتشر شده بود که چند روز بعد از آن توسط یکی از سخنگویان این حزب رد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =