هاشمی رفسنجانی: روحانی نمی خواهد کارها با قانون گریزی پیش برود/ استفاده تندروها از تریبون مجلس

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون مداری را یکی از ویژگی های دولت روحانی دانست و گفت: رییس جمهوری نمی خواهد کارها را با قانون گریزی پیش ببرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی مجمع، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار دبیران استانی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار درمورد عملکرد دولت آقای روحانی، به توافق هسته ای اشاره کرد و اظهارداشت: می بینید در آمریکا دمکرات ها و جمهوری خواهان که موافقان و مخالفان توافق هستند، بر توانایی های ایران تأکید می کنند.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات دانشجویان درمورد انتخابات آتی و چگونگی برگزاری آن و ورود اشخاص تأثیرگذار به مجلس، اظهارداشت: اگر چه محدودیت هایی داریم و بعضاً بیشتر می شود، اما در مجموع حرکت به سوی بهتر شدن امور و انتخاب نمایندگان واقعی اندیشه های مردم پیش می رود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی، برای احقاق حقوق مردم را مهم دانست و خاطرنشان کرد: خاصیت قانون اساسی مراعات و عمل به اصول اساسی آن است و هرکس اصول آن را مخدوش کند، دلسوز نظام نیست.
هاشمی رفسنجانی، در خصوص جایگاه مراجع در کشور، گفت: مراجع در جامعه احترام دارند و ورود آنها به مسایل اجرایی هم همراه با ملاحظات خاصی است.

وی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که هنوز مدیران دولت سابق در مسوولیت ها هستند، به محدودیت های دولت و تهدید وزرا به استیضاح اشاره کرد و گفت: به رغم وجود عقلای سیاسی در مجلس، گروه های تندرویی هستند که از تریبون باز آن در راستای خواسته های جناحی استفاده می کنند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم وجود احزاب نیرومند را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست 
هاشمی رفسنجانی، انتساب حزب اسلامی کار به کارگران را مثبت ارزیابی کرد و خطاب به دانشجویان عضو سازمان دانشجویی این حزب، گفت: در جلسات دانشجویی و حزبی از کارگران دفاع کنید که هم تأثیرگذارترین و هم مظلوم ترین قشر جامعه ما هستند.
وی همچنین به مسوولان سازمان دانشجویی توصیه کرد که رابطه دوسویه خود با دانشگاه و حزب اسلامی کار را حفظ کنند، چون بخشی از دانشجویان ما از خانواده های کارگری برخاستند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =