سخنگوی دولت گفت: مسئولین دولت قبل می توانند به جای مناظره نکاتی که مد نظر دارند را در رسانه ها مطرح کنند و دولت از شنیدن آنها استقبال می کند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرآنلاین که به پیشنهاد مناظره احمدي نژاد و وزرايش از رئيس جمهور و وزراي دولت يازدهم اشاره داشت گفت: حتما مسئولین دولت قبل حرف هایی دارند که پیشنهاد مناظره می دهند و ما استقبال می کنیم. آنها می توانندحرف هایشان را به رسانه ها منتقل کنند و حتی اگر مطالب انتقادی و یا پیشنهادهای اصلاح گرانه ای دارند، می توانند در فضای عمومی مطرح کنند و ما حتما از شنیدن آنها استقبال می کنیم.

وي درباره موضوع شکایت های مسئولین دولت قبل از مسئولین فعلی و اينکه دولت قصد واکنش متقابل دارد يا نه، نيز گفت: ما به دنبال آن نيستيم که چون اسناد و مدارک در اختیار دولت قرار دارد، ایراد برخی اتهامات علیه دولت قبل را شروع کنیم. ما معتقدیم مرجع رسیدگی به اتهامات، قوه قضاییه است و اخلاقی نیست ما یک جانبه چیزی مطرح کنیم. به ویژه که برخی از آنها در زندان هستند و امکان پاسخگویی ندارند. بنابراین ما همه اسناد خود را به قوه قضاییه ارائه می کنیم. البته معاون اول رییس جمهور که رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است در پاسخ به سوالات درباره پرونده های مفتوح مانند پرونده بابک زنجانی مواردی را مطرح می کند. اما موارد دیگر را اخلاقی نمی بینیم که در غیاب افراد اتهامات را مطرح کنیم.

نوبخت با بيان اينکه «ظاهرا سناریویی شروع و کارگردانی می شود که متناظرا برای مسئولین دولت فعلی اتهاماتی را مطرح کنند»، به دست اندرکاران این سناریو توصيه کرد که از هیچ موردی اغماض نکنند و حتما همه موارد را به قوه قضاییه ارائه دهند به جای اینکه تشویش اذهان عمومی کنند. وي افزود: دکتر میرکاظمی نماینده باشخصیت و اصولگرا و معتقد به قیامت است. ایشان هم اگر فکر می کنند تخلفی از سوی مسئولین دولتی در پرونده کرسنت صورت گرفته حتما به قوه قضاییه ارجاع دهند. این پرونده تازه باز نشده و ده سال است که در حال رسیدگی است.

اهم سخنان سخنگوي دولت در ادامه می آید:

- انتصاب فرمانداران همسو : قبول کنیم نماینده عالی دولت در استان ها استانداران و در شهرستان ها فرمانداران هستند. آنها باید ذقیقا سیاست های دولت تدبیر و امید را اجرا کنند. بنابراین اگر همسو نباشند امکان اجرای سیاست های دولت در نزدیک ترین فاصله به مردم صورت نخواهد گرفت. لذا وزارت کشور تلاش کرده تا الان این همسویی وجود داشته باشد و  امیدوارم اگر ناهماهنگی وجود دارد هرچه زودتر به آن رسیدگی کند.

- ارائه لایحه شفاف سازی انتخابات به مجلس: باید بگویم تا ماه آینده بخش اول قانون برنامه ششم را تقدیم مجلس می کنیم و تا آذرماه هم بودجه 95 را تقدیم مجلس خواهيم کرد. بخش دوم برنامه ششم هم بعد از انتخابات به مجلس می رود. به همین دلیل به نظرم نمی اید که قانون شفاف سازی انتخابات در این مجلس به تصویب برسد.

-برنامه دولت برای پرداختي هاي تامین اجتماعی: صندوق ها امروز وضعیت خوبی ندارند و با چالش های جدی در اینده مواجهند. به همین دلیل برنامه ششم اگرچه جامع نگر است اما مسئله محور هم هست. لذا سه مسئله مهم صندوق ها و مسئله آب و محیط زیست از موضوعات مهمی است که در برنامه ششم به آن پرداختیم چون با روال موجود، در اینده کشور با چالش مواجه می شود.

-نگرانی رهبري انقلاب از نفوذ امریکا: دولت نه فقط با نفوذ آمریکا بلکه با نفوذ هر کشوری در شرایط پساتحریم مقابله خواهد کرد. اگر با کشورهای دیگر وارد مذاکره شویم منافع ملی برای ما ارجح خواهد بود و اجازه نفوذ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به هیچ کشوری را نمی دهیم.

- ارائه لایحه برجام  به مجلس: اصرار مجلس دراین باره بر مبنای دو اصل 76 و 125 قانون اساسی است. در اصل 76 امده که در صورت تایید شورای عالی امنیت ملی قراردادها و معاهدات بین المللی ایران لازم الاجراست و در اصل 125 هم عنوان شده اگر رییس جمهور و یا نماینده ایشان بخواهد قراردادی را امضا کند حتما به تصویب مجلس نیاز دارد.  در مورد برجام اولا از 12 سال پیش این پرونده به شورای عالی امنيت ملی سپره شده و این شورا به دقت آن را بررسی می کند. به علاوه اینکه در برجام قرار نیست رییس جمهور سندی را امضا کند و این صرفا یک تفاهم کلی بین شش ایران و شش کشور است. فقط متن پیوستن ایران به پروتکل الحاقی را باید ريیس جمهور امضا کند که حتما تایید آن در مجلس مطرح خواهد شد.  

27214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قندک A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    "مسئولین دولت قبل می توانند به جای مناظره نکاتی که مد نظر دارند را در رسانه ها مطرح کنند " مطلبی برای گفتن ندارن فقط چنتا عکس و مدرک تحصیلی از فک و فامیل، پدر . مادر مسولین جدید پیدا کردن که میخوان نشون بدن.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      10 49
      خوب عزیز بیاین تو مناظره نظرات دولت قبلی رو بشنوید و استقبال کنید سپس تکذیب کنید... چه واهمه ای دارند از اینکه احمدی نژاد افشا کند..... هر چند سال یک بار حرف میزنه دکتر. سردار بت شکن
    • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      21 2
      ببین دنیا چطور میچرخه تا دیروز اگر به احمدی نژاد و دارو دستش انتقاد میکردیم میشودیم اصحاب فتنه پدرمان را در میآوردند اما حالا خودش شده پدر فتنه اما هیچ ذی صلاحی صداش در نمیاد
  • علی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    احمدی نژاد اگرراست میگوید خرابکاری دولت پاک را درست کند
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    انگار دولت بیکار است که بشینه با اینها مناظره کنه. فعلا این دولت باید نابسامانی های دولت قبلی را جمع و جور کنه و وقت مناظره نداره.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    91 25
    مناظره نکنید بمونه تو خماری،بدترین تنبه واسه آدم لجباز اینکه اصلا باهاش همکلام نشی و تحویلش نگیری
  • صبل A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    73 20
    لازم نکرده ما قبلا نحوه پاسخگویی حضرات به سوالات مردم رو شنیدیم. اینبار هم میدونیم چطور سفسطه میکنن
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    94 25
    مناظره ديگه چه كوفتيه افتاده تو دهن اينا ... اينا بايد محاكمه بشن ....
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      14 18
      مناظره همونیه که اقا زاده ها به خحاطرش الان رفتن زندان
  • بی نام RO ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    33 14
    بعد از انتخابات انشاا...
  • بي نام ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    58 23
    محل اينا نبايد داد اينا ميخوان جو ومتشنج كنن و سر دولتو به اين بحث وجدل گرم كنن كه الحمدللاه اين دولت باهوشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    68 20
    آقاي احمدي نژاد و تيمش چقدر به دولت قبل خودش يا مخالفان دولتش اجازه صحبت و مناظره دادند تا حالا از اين دولت اجازه مناظره مي خواهند؟
  • بلوچ A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    69 11
    جناب دکتر نوبخت گرامی علیرغم دستور حضرتعالی مبنی بر جذب همه قبولیهای آزمون استانداری سیستان وبلوچستان و تامین بودجه مورد نیاز متاسفانه ما قبولیهای مراکز تحقیقات کشاورزی ایرانشهر و زابل جذب نشده و کارمان درست نشده است گویا ریاست محترم مرکز تحقیقات کشاورزی کشور مخالفت کرده اند. آقای دکتر ما آزمون داده ایم و سه سال است در انتظار و نگرانی به سر می بریم خواهشمندیم با توجه به شرایط استان دستور اقدام لازم صادر فرمایید و فکر و تدبیری برای ما محرومان نمایید. خیلی ممنون خداوند به شما و همه مسئولان دولت محترم تدبیر وامید موفقیت صدچندان عنایت فرماید.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    بعد از سالها تازه افراد كاردان و شايسته در پست هاي تراز اول كشور مشاهده مي شود.
  • میثم A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    26 59
    پس اگه نمیخواین پرونده های دولت قبل و رو کنین چرا بهشون اشاره می کنین؟؟ درصورتی که هیچی ندارین والاا الان همه زندان بودن مث اونایی که انداختین زندان
  • داریوش IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    57 23
    انصافآ بر خلاف مسئولین دولت قبل که خیلی بد دهن و دور از شان مدیر و رئیس جمهور سخن بر زبان جاری میکردند و جو بگم بگم و اسم ها تو جیبم هست رو بگم راه انداخته بودند این دولت با شخصیت و از وزرای کارآمد و مسئولین متین برخوردار است و درخور شان مردم با شعور کشورند انشاالله که روزبه روز موفق تر و بتوانند مشکلات مردم و کشور را حل کنند
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    46 5
    تورو خدا جلوی نفوذ همه جانبه و بیرحمانه هند و مخصوصا چین رو بگیرید که داره تمام اقتصاد ایران رو نابود میکنه
  • مصطفی A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    83 25
    احمدی نژاد در حد وزیر روحانیم نیست این یک واقعیت است
    • رهام RO ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
      25 38
      10 روحانی هم نمی تونن کارای احمدی نژاد رو انجام بدن
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      11 27
      راست میگه یک وزیر دستاورد یک ملت رو داد به باد فنااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بهمن A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    60 20
    برادر احمدي نزاد روزهايي كه براي بدست آوردن راي تو تلويزيون حرمتها را كنار كذاشتيد و خودتان بكم بكم راه انداختي وجامعه را هم به اين سو سوق دادي نميكردي مكه امام علي نكفته اكه ديدي سرشب يكي كناهي انجام داد صبح به آن جشم بهش نكاه نكن شايد تا صبح توبه كرده باشه‏"مكه مسلمان نيستي آخه آخرتو فروختي براي راي آوردن باوجدان جرا؟؟ شنيدي كفتن باهمون دست بدي باهمون دست هم ميكيري،دولت تو ك دولت باك بوده بس اين همه اختلاس و بدبختي جيه؟؟صد رحمت به تحريمها نه به اين همه اختلاس و دزديها ك هر دو تاش مسببش خودت بودي برادر
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    43 15
    وزرای این دولت بدون شانتاژ و سروصدا به کار و خدمت مشغولند و بر اساس منافع همه ملت تصمیم میگیرند خداوند یار و پشتیبان شان باشد
  • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    22 97
    چرا بعضی ها انصاف ندارن ومعاندانه با آقای احمدنژاد وکاراش برخورد میکنن؟ عملکردای خوب زیاد داشتن چرا بعضیها بی ادب هستن و بی ادبانه برخورد میکنن؟
    • ایلیا GB ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
      68 17
      جناب علی میشه یکی از عملکردهای ایشان را نام ببرید من و دیگران بدانند
    • بینام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      19 5
      واقعا بعضی از مردم خودشونو به خواب زدن و میگن آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو به خواب زده نه نمونش همین علی آقا
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    10 30
    مسکن مهر،توزیع سهام عدالت ،رسیدن به سوخت هسته ای 20 درصدی،افزایش سرانه ورزشی وآموزشی کشور،گسترش خطوط ارتباطی ازجمله تلفن همراه،افزایش سرانه آموزش عالی،ارتقای رتبه علمی کشور،احیای گفتمان انقلاب اسلامی،افزایش فضای بیمارستانی ونزدیک شدن به استاندارد های جهانی،ارتقای توان دفاعی کشور و..... در وضعیتی که دولتهای آمریکا واسرائیل واروپا وعرب و.... همراه سه دولت موسوی وهاشمی وخاتمی به همراه اکثر صاحبان ثروت وقدرت بر علیع ایشان بودند آیا این همه کار کم هست البته ایردارتی چون جریان انحرافی وقهر کردن 11 روز هم داشتند
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      19 4
      مسکن مهر؟؟ هموني كه ميگن دليل افزايش تورم در بازار مسكن و نابسماني شده و تحويل درست و حسابي نداشته؟ توزیع سهام عدالت؟ عدالت؟ شوخي ميكنيد ديگه؟ رسیدن به سوخت هسته ای 20 درصدی؟ كه چي شد؟ ازش چه استفاده اي كرديم؟ افزایش سرانه ورزشی وآموزشی کشور؟ كي اين آمار رو داده ؟ ،گسترش خطوط ارتباطی ازجمله تلفن همراه؟ شوخي ميكني؟ افزایش سرانه آموزش عالی؟ ارتقای رتبه علمی کشور؟ منظورتون افزايش فرار مغزاس؟ احیای گفتمان انقلاب اسلامی؟ همون چاله ميدوني حرف زدن و هذيون گفتنا؟ افزایش فضای بیمارستانی ونزدیک شدن به استاندارد های جهانی؟ دقيقا كدوم بيمارستانا؟ ارتقای توان دفاعی کشور .... شما يا نادونيد يا واقعا خودتون رو زديد به نادوني....
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    10 12
    حالا بياييد تهمت هايي را كه زديد مردانه رو در رو مطرح كنيد ، فرا فكني و افترا و تخريب بس است ، حذف نكن خبر
  • بی نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    6 27
    اگر رسانه ها انتقادی به دولت بنویسند به سرنوشت روزنامه 9 دی گرفتار میشن توسط دولت راستگویان
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 34
    زود قضاوت نکنید وبدون در نظر گرفتن منافع شخصی سخن بگویید اون موقع می فهمید که اهداف احمدی نژاد عالی بود
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 1
    مثل بچه ها فقط بلدین دعوا کنین هزار تا کار دارین برین به درد مردم برسین
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    10 7
    مردم بیشتر از مناظره استقبال میکنند چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این همه واهمه دارین از مناظره خواهشن منتشر کن