سخنان نماینده آیت الله سیستانی درباره رسانه، زنان و تبلیغ به زبان های مختلف

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار جمعی از خبرنگاران استان قم با بیان اینکه کار شما مسئولیت و رسالت مهمی است؛ به تاثیر رسانه در جامعه امروز اشاره کرد و ابراز داشت: رسانه حرف نخست را در دنیا می زند و تاثیر آن به اندازه ای است که دیگر موارد ندارند.

او با بیان اینکه رسانه های تبلیغاتی دنیا امروز علیه ما هستند؛ گفت: چندسال قبل سلفی های تکفیری 17 نفر از بهترین نیروهای جوان ما را در سوریه گرفته و سر بریدند و مثله کردند؛ متاسفانه این خبر از آنجا که ما رسانه نداریم، مسکوت ماند؛ چند روز بعد سلفی ها اینگونه وانمود کردند که این افراد، شیعیان و علویان را در سوریه گرفته و سر می بریدند.

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی از ضعف رسانه ای در کشور انتقاد کرد و بیان داشت: چند سال قبل که نماینده سازمان ملل به ملاقات ما آمده بود؛ گفتم ما انتظار داریم که واقعیت ها را از رسانه های خودمان نقل کنید و از رسانه های دشمن نگیرید.

او با بیان اینکه باید به زبان های مختلف برای انتقال افکار خود مسلط شویم افزود: آیا باید تبلیغات دنیا زبان فارسی و عربی باشد؟ بیش از 700میلیون نفر به زبان اسپانیولی صحبت می کنند، ما برای اینها چکار کردیم؟ برزیل به تنهایی 250میلیون نفر جمعیت دارد که به زبان پرتغالی صحبت می کنند، آیا برای اینها قدمی برداشتیم؟ آیا مذهب تشیع برای فارسی زبان و عرب زبان است؟ باید فکر کنیم چه کار انجام دهیم؟

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اذعان به وجود ابزارها و نیروهای خوب در کشور که متاسفانه بدون استفاده می مانند، بیان داشت: اکثر نیروهای متفکر در محافل علمی و دانشگاهی و بیمارستان های جهان، نیروهای جهان سومی هستند. ما در هر صنعت و فن و برنامه، بهترین نیروها را داریم به شرط آنکه به نیروها بها بدهیم اما متاسفانه قانون حذف در جامعه حاکم است و همین نقطه ضعف ماست.

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: بانوان گرچه خانه دار می شوند اما تاثیر مثبتی در جامعه می توانند داشته باشند؛ شعری در زبان عرب داریم با این مضمون که مادر مانند مدرسه ای است که اگر خوب پرورش دهد می تواند ملتی را به حرکت در آورد.

او تصریح کرد: از این قشر به خوبی بهره نگرفتیم در صورتیکه اگر بیشتر روی این قشر کار کنیم و به آن بها دهیم نتایج مثبتی خواهیم گرفت. ما معتقدیم باید به گونه ای حرکت کرد که مسئولیت محوله را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بر داشتن اخلاص در کارها تاکید کرد و افزود: اگر در انجام کارها خلوص نیت داشته باشیم بیشتر موفق خواهیم بود، اگر در نوشتن و قلم به دست گرفتن قصد قربت کنید موفقیت شما بیشتر خواهد شد و آثار وضعی زیادی خواهد داشت.

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی آشنایی با زبان های مختلف را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: مذهب شیعه تنها متعلق به فارسی زبان و عرب زبان نیست بلکه باید کاری کنیم تا این مذهب سرشار از محبت را به جهانیان با زبان های مختلف بشناسانیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =