پس از یک روز جستجو، محل سقوط هواپیمای گم شده اندونزی در کوه های شرق این کشور پیدا شد.

نیو صدر: دیروز هواپیمای ای‌تی‌آر 300-42 با 54 نفر سرنشین خود که 49 نفر از آن مسافر بودند بودند 9 دقیقه قبل از رسیدن به مقصد در آسمان اندونزی گم شد. امروز پلیس اندونزی اعلام کرد که قطعه ای در کوه های شرق اندونزی پیدا کرده که مربوط به پرواز دیروز است. این هواپیما از جاپورا به اکسبیل سفر می کرده.

به گزارش گاردین؛ جستجوها برای پیدا کردن هواپیما به صورت زمینی و هوایی انجام می شود.

این قطعه زمانی پیدا شد که هنوز از آن دود بلند می شد. این قطعه در کوه بینتانگ که پر از درخت است پیدا شده است. گفته شده احتمال زیاد هواپیما در این کوه سقوط کرده است. هنری سولیستیو مسوول جستجو و تحقیقات گفته که نامساعد بودن هوا کار آن ها را برای پیدا کردن هواپیما بسیار سخت کرده است. البته قرار است دوباره تیمی با هلیکوپتر به آن کوه برای جستجو برود.

این هواپیما گم شده از هواپیمایی تریگانا بوده که پروازهای آن از سال 2007 به علت مشکلات امنیتی در اروپا ممنوع شده. هواپیمایی تریگانا از سال 1991 فعالیت می کند و تاکنون 14 هواپیمایش سقوط کرده اند.

گفته می شود دلیل سقوط هواپیما مشکلات آب و هوایی بوده است، سال قبل نیز یک هلیکوپتر در همین منطقه سقوط کرد. یکی از مسئولان مدیریت بحران اندونزی در این باره گفته: دلیل سقوط شرایط آب و هوایی است. در آنجا اصلا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست؛ ممکن است لحظه ای آفتابی باشد و ناگهان باران شدیدی بیاید.

جستجو ها برای پیدا شدن هواپیما زمانی شروع شد که اهالی روستایی دورافتاده از اکسبیل به پلیس اعلام می کنند که هواپیمایی را دیده اند که با کوه برخورد کرده است.

گفتنی است در سال اخیر 2 تا از هواپیما های اندونزی سقوط کرده اند سقوط دیگر پرواز ایر آسیا بود که منجر به مرگ 162 نفر شد.

به گزارش رویترز یکی از مسافران این پروازی که سقوط کرده با خود نیم میلیون دلار پول نقد برای کمک به روستاهای دور افتاده همراه داشته. هیچ ارتباطی بین سقوط هواپیما و این مقدار پول که به واحد پول اندونزی 6.5 میلیارد روپیه می شود، پیدا نشده.

گفته می شود بسیاری از شرکت های خیریه در اندونزی پول خود را ایگونه جابجا می کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =