معاون وزیر امور خارجه گفت: مجموعه برجام در چارچوب پروتکل الحاقی بوده و همه محدودیت ها و نظارت ها در چارچوب این پروتکل است و فراتر از آن نیست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، سید عباس عراقچی در خصوص امکان جاسوسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس از قبل بازرسان خود را جهت ورود به کشور به ما معرفی می کند که این افراد از سوی نهادهای امنیتی بررسی می شوند.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه بر همین اساس تصریح کرد: بعد از تأیید نهادهای مربوطه ، وزارت امور خارجه برای آنها ویزا صادر می کند.

وی افزود: از این رو هر بازرسی که بخواهد از سوی آژانس به ایران بیاید باید از بین همان افرادی باشد که پیش از این مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند و فردی خارج از این گروه نمی تواند تحت عنوان بازرس آژانس به ایران وارد شود.
عراقچی در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران که در برجام مطرح شده است، عنوان کرد: مجموعه برجام در چارچوب پروتکل الحاقی بوده و همه محدودیت ها و نظارت ها در چارچوب این پروتکل است و فراتر از آن نیست.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در پایان با بیان اینکه در هیچ یک از بندهای برجام نظارتی بیش از پروتکل الحاقی لحاظ نشده است،گفت: یک یا دو مورد استثنا در خصوص نوع نظارت در برجام وجود دارد اما با آن چیزی که تحت عنوان پروتکل پلاس از سوی برخی کشورها مطرح می شود کاملا فاصله دارد و نظارتی بیش از پروتکل الحاقی نیست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =