جلسه طراحان استیضاح با وزرای اقتصاد و کشور در فاطمی/هروی: به طیب نیا یک هفته فرصت دادیم

یکی از طراحان استیضاح طیب نیا می گوید که نمایندگان استیضاح کننده وی در جلسه ای که با او داشته اند به وزیر اقتصاد یک هفته مهلت داده اند که مشکلات وزارتخانه اش را حل کند.

جواد هروي در گفتگو با خبرآنلاين در پاسخ به اين سئوال آيا اقدامي صورت گرفته است كه موضوع را در جلسه اي با نمايندگان حل و فصل كنيد تا منجر به استيضاح وزير نشود، خاطرنشان كرد: ما جلسه اي در دفتر آقاي رحماني فضلي با وزير اقتصاد داشتيم كه در اين جلسه وزير كشور، رئيس بانك مركزي ، استانداران خراسان  و چهارنفر از نمايندگان منطقه نيز حضور داشتند كه اتفاقا جلسه بسيار خوبي بود و نتايبج بسيار خوبي از آن گرفتيم.

وي افزود: در اين جلسه گروه 4 نفره اي از نمايندگان چند راهكار به وزير اقتصاد براي حل مشكلات موجود ارائه دادند  و مقرر شد كه آن ها  روي اين راهكارها كار كنند و طي يك هفته نتيجه را به ما اعلام كنند كه اگر نتيجه مورد نظر نمايندگان حاصل شود ، قضيه استيضاح  نيز كاملا مختومه خواهد شد.

نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بنده به عنوان يكي از نمايندگان حامي دولت تدبير و اميد نامه استيضاح وزير اقتصاد را امضاء كرده ام اظهار كرد: تخصيص نيافتن اعتبارات در مجاري اقتصادي از جمله موسسات مالي - اعتباري و بانك ها موجب ايجاد دغدغه، نگراني و التهاب در سطح جامعه شده است.

وي خاطرنشان كرد:  به عنوان نمونه در منطقه خراسان، يك ميليون سپرده گذار بيش از 3 هزار ميليارد تومان در موسسه ميزان به امانت گذاشته بودند اما الان كسي نيست كه پاسخ گوي آن ها باشد و زماني كه آن ها به وزير اقتصاد يا رئيس كل بانك مركزي مراجعه مي كنند با اين پاسخ مواجه مي شوند كه : "در حيطه اختيار ما نيست".

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: آنچه كه از جهت قانوني به نمايندگان و مجلس مربوط مي شود اين است كه ما مسئول ذيربط اين موضوع را مواخذه كرده و مورد سوال قرار دهيم كه مسئول ذيربط قانوني ما در اين رابطه، وزير اقتصاد است و وي بايد درقبال روند نگران كننده اقتصادي موجود، پاسخ گو باشد.

نماينده مردم قائنات در خانه ملت تصريح كرد: با وجود ارادتي كه به شخص دكتر طيب نيا دارم از وي مي خواهم كه پاسخ گوي دغدغه هاي ما باشد.

هروي در پاسخ به اين سئوال كه آيا مشكل نمايندگان با طيب نيا بر سر مسائل حوزه انتخابيه آن هاو ناشي از نگاه منطقه اي آن هاست؟ گفت: فقط بحث حوزه انتخابيه نيست چون همه من را مي شناسند كه نگاه فراجناحي دارم  و حامي دولت هم هستم اما آنچه كه اين روزها در سطح كشور مطرح مي شود اين است كه اگر نتوانيم با روند لطمه پذير سيستم بانكي مقابله كنيم، اين روند آرام آرام كشتي  اقتصاد كشور را به گل خواهد نشاند و ما در واقع، نگران اين قضيه هستيم و مي خواهيم علاج واقعه را پيش از وقوع كنيم.

وي افزود: به همين دليل است اصرار بر اين داريم كه آقاي وزير اقتصاد واقعا به مجلس آمده و پاسخ گوي نمايندگان باشد و به رغم  اينكه مي دانيم كه وي شخص بسيار كارداني است اما اعتقادمان اين است كه در موقعيت كنوني ما وزيري را انتخاب كرده ايم كه با كارداني و تجربه خود اين مشكلات را حل كرده و درايت بيشتري به خرج دهد.

قصدمان از استيضاح طيب نيا، بركناري اونيست، تلاش بيشتر اوست

هروي همچنين درپاسخ به اين سئوال كه هدف شما و نمايندگاني كه اين نامه را امضاء كرده اند  از اين استيضاح  چيست؟ آيا به دنبال بركناري وزير هستيد؟ تاكيد كرد: ما وزير را استيضاح نمي كنيم كه بركنار شود و درحقيقت در خواستي كه از وي داريم اين است كه با تلاش و تدبير بيشتر خود مردم را از دولتي كه به نام تدبير و اميد است، نا اميد نكند.

وي با بيان اينكه مردم امروز نگران هستند و اين نگراني وضعيت  آنها را آشفته كرده است، افزود: وزير بايد كنار ما قرار بگيرد  تا اين مسكلات را به هر شكلي كه شده رفع كنيم و در اين مسير ما هم در كنار وزير هستيم و به او كمك هم مي كنيم ولي از وي مي خواهيم كه در اين قضايا تدبيربيشتري به خرج دهد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =